40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Oostende

Zou je de eerste naam dan ook uitspreken als Mason (dus als ‘mejsen’)? Want ...
Jaa of we kijken naar maéyson

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Over het algemeen ligt de klemtoon van de naam Noah op de ‘no’. Dus stel je ...
Ohja dat is zeker ook een idee!

één maand geleden

Jaa of we kijken naar maéyson
Ik snap wel dat je graag een bijzondere schrijfwijze wil om een uniekere naam te hebben. Maar denk eraan dat je kind heel zijn leven zijn naam tot vervelens toe gaat mogen spellen. Elk kind is uniek, ook al krijgt hij een naam uit de top 10. Je zal zien dat je met een bijzondere naam er alsnog in slaagt een naamgenoot tegen te komen. Mijn zoon heet Adam, een mega standaard naam die geloof ik ook in de top 10 staat, maar toch nog niemand tegengekomen die zo heet. Ik zou gewoon lekker gaan voor Mason Noah. Een gewone naam die jullie graag horen voor een bijzonder kindje. Hij gaat je later dankbaar zijn, daar ben ik zeker van.

één maand geleden

Lijkt me allemaal erg onnodig.. en daarbij (mijn mening) als je graag een speciale naam wilt hebben voor je kleintje.. je pakt de 2 namen die letterlijk het meeste zijn gekozen afgelopen jaren. Ondanks de gekke schrijfwijze zal jullie kindje altijd met voor en achternaam aangesproken worden ivm dat er nog 10 andere kinderen zo heten 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Jaa of we kijken naar maéyson
Ik vind het onnodig moeilijk maken van een naam. Ik zou dit dan uitspreken als ma-ejsen. Ik zou het zelf gewoon schrijven zoals het is. Mason Noah. Vind ik net zo leuk en niet onnodig moeilijk.

één maand geleden

Reactie op sharona1234

Lijkt me allemaal erg onnodig.. en daarbij (mijn mening) als je graag een s ...
Gaat niet om een speciale naam maar een anderen schrijfwijze die niet standaard voor komt, daar houden ik en me man meer van.

één maand geleden

Gaat niet om een speciale naam maar een anderen schrijfwijze die niet stand ...
Waarom lijkt het je leuk dat je kind z’n naam levenslang spellen moet? Echt oprechte vraag, want ik snap het niet.

één maand geleden

Reactie op sienien

Waarom lijkt het je leuk dat je kind z’n naam levenslang spellen moet? Echt ...
Elke naam moet je toch spellen ik heb ook de makkelijkeste naam die er is toch vragen mensen hoe je dit speld😂 en mind you ik heb maar 4 letters in me naam!

één maand geleden

Elke naam moet je toch spellen ik heb ook de makkelijkeste naam die er is t ...
Misschien vragen mensen dat wel omdat je tegenwoordig de meest simpele namen van 4 letters op de meest achterlijke manieren gespeld ziet 🥲 Doe vooral wat je zelf wilt maar het gaat echt nergens over om een naam anders te spelen dan de uitspraak is, puur omdat jij het “leuker” vindt. Is echt weer zo’n stereo typische trend die heel snel over mag gaan. Je zegt de naam nog altijd wel meer dan dat je het schrijft dus voor wie doe je het nou echt..

één maand geleden

😂 Nogmaals: doe vooral wat je zelf wilt. Maar als je geen oordelen wilt moet je misschien niet op een openbaar forum om meningen (oordelen dus) gaan vragen 🤦🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Misschien vragen mensen dat wel omdat je tegenwoordig de meest simpele name ...
Nou sorry hoor maar ga echt geen rekening houden met hoe anderen mensen iets graag anders gespeld of geschreven zien staan😂 altijd je zelf blijven en doen waar je zelf achter staat, mensen zullen altijd wel wat te zeggen hebben of vinden maar om nou met al die mensen rekening te houden word je wel heel erg druk😂😅

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

😂 Nogmaals: doe vooral wat je zelf wilt. Maar als je geen oordelen wilt mo ...
Het ging niet om wat je van de naam vind of wat je er zelf van denkt, het ging om de schrijfwijze en of dit kon daar ging deze topic over

één maand geleden

Nou sorry hoor maar ga echt geen rekening houden met hoe anderen mensen iet ...
Ik heb al gereageerd op je verwijderde bericht. Maar oprecht hè, waarom vraag je dan aan tig onbekende mensen of ze het leuk vinden? Welke aandacht zoek je dan precies?

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik heb al gereageerd op je verwijderde bericht. Maar oprecht hè, waarom vr ...
Sinds waneer is advies vragen of een naam aandacht zoek?

één maand geleden

Zou het gewoon op de “normale” manier spellen. Naam wordt niet unieker in mijn ogen door een andere spelling. Uitspraak blijft hetzelfde en zoals iedereen al zei, je kind kan er last van hebben straks. Bovendien zullen sommige mensen ook denken dat jij niet wist hoe de naam gespeld moest worden en daarom voor die spelling hebt gekozen, maar dit laatste moet jou natuurlijk niet weerhouden van wat jij wilt doen.

één maand geleden

Ik zit dit topic met verbazing te lezen. Je vraagt of anderen de naam Noáh leuk vinden als het op die manier gespeld is. Het merendeel van de reacties is: Nee. Ik denk dat je je antwoord hebt en dat verdere discussies echt heel erg onnodig zijn.

één maand geleden

Hoewel ik de verbazing deel, bekruipt me bij dit topic ook een beetje het gevoel van allen tegen één. Inhoudelijk begrijp ik de verbazing/weerstand helemaal, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat deze discussie voor TS wat vijandig aanvoelde. Ongetwijfeld niemands bedoeling, maar misschien goed om samen een beetje op te letten ❤️

één maand geleden

Kan dit; ja (in principe kan alles) Is dit leuk; nee (alhoewel het een mening is en geen feit dus zou de vraag anders gesteld moeten worden)

één maand geleden

Even niet of het leuk is of niet.. (dat is echt jullie ding en moet niet afhangen van anderen☺️) Ik merk zelf altijd dat namen met een trema (zoals Zoë) of een accent (zoals in jouw geval Noáh) vaak verkeerd geschreven worden. Als in de puntjes/het streepje wordt vaak vergeten. Een vriendin van mij vind het vréselijk (hahaha woordgrap) als zij dit bij bij naam vergeten. Misschien wel goed om rekening mee te houden in de praktijk, dat je weet dat het op school en dergelijke vergeten gaat worden.