31 Reacties

21 dagen geleden

Hoi! Ik eet ook wel snel een pizza, frietjes of chocola hoor. Ben nu 21w6d en sinds het begin goed moe.. wel heb ik mijzelf aangezet tot een 5 daags hello fresh weekmenu! Zo eet ik toch gevarieerd, neem ik er fruit bij en kan ik redelijk makkelijk en zonder al te veel energie koken. Maar meid ik snap je! Gefeliciteerd trouwens en een power nap (als je dit niet al doet) is altijd even lekker😊

21 dagen geleden

Herkenbaar! Ik doe mijn best maar gezond eten lukt getob niet altijd, soms heb ik zulke enorme cravings voor zoete dingen 🙈 op het werk lukt het beter om af en toe wat fruit te pakken en ik probeer ook altijd met mijn dochter mee fruit te eten. Qua gezond avondeten... Als ik patatjes maak, kies ik voor ovenfriet, en ik heb altijd wat blokjes spinazie in de vriezer, dan doe ik dat erbij.

21 dagen geleden

I feel youu! :(

21 dagen geleden

De ene dag lukt het ook. Eter dan de andere dag. Vanavond heb ik fietjes, ovensnacks en een cornetto gehad. Maar gister had ik heel veel groente op het menu. Wees ook niet te streng voor jezelf. Schuldgevoel helpt niemand. Wees liever trots op de kleine gezonde dingen die je wel kan inbouwen. Een appel tussendoor. Of wat wortels. Of toch eerst groente eten voor je jezelf beloond met iets minder gezonds. Er zijn natuurlijk ook genoeg gezonde kant en klare salades en maaltijden te verkrijgen. Ook makkelijk als je moe bent. Probeer ze eens zou ik zeggen 🙂

21 dagen geleden

Ik eet 's ochtends wel mijn kwark met fruit en muesli, 's middags brood en 's avonds avondeten. Tussendoor nog wat fruit, maar ook zo veel zin in koekjes en chocola. Dus dat verdwijnt ook regelmatig in mijn mond. Ik heb de afgelopen week zo veel commentaar gekregen dat het 'ineens flink begint te groeien' dat ik maar haast moet denken om dat te minderen.

21 dagen geleden

Hahaha same, ik typ dit nu met autodrop in m’n mond… Probeer tot en met het avond eten m’n best te doen; alles daarna hoort er even bij. Probeer het wel rustig aan te doen en niet deze hele doos leeg te eten! 😂

21 dagen geleden

Ik had hier de eerste maand wel echt veel last van, maar met een man in huis heb je een soort verplichting.. eten op tafel als de man thuiskomt, en nu je weet dat er een wonder groeit is het een kwestie van die knop omzetten, je kan ook een maaltijd bij de slager halen als koken momenteel te veel werk is..

21 dagen geleden

Reactie op Minimi1993

Ik had hier de eerste maand wel echt veel last van, maar met een man in hui ...
Haha, sorry maar ik moet wel lachen om de "met een man in huis heb je een soort verplichting, eten op tafel als de man thuiskomt". Ik heb ook een man, maar dat betekent niet dat ik het eten op tafel moet hebben staan als hij thuiskomt. Vaak gaan we pas vanaf dat we beide thuis zijn gezellig samen koken of hij gaat na thuiskomst koken al was ik al thuis (zo fijn als een man helpt in het huishouden) of ik kook en soms eten we ook na elkaar als hij laat is. Er zijn meerdere rolverdelingen mogelijk met een man in huis 😅

21 dagen geleden

Edit : inhoud verwijderd - racistische opmerkingen zijn hier niet gewenst . Jaleesa|Moderator

21 dagen geleden

Reactie op Mosan21121994

Haha, sorry maar ik moet wel lachen om de "met een man in huis heb je een s ...
Hier nog een andere rolverdeling: mijn vent kookt en wil mij er dan niet eens bij hebben 😅 Ik ben deels ook alleen en dan is het kliekjes van mijn vent, maar ook weleens een pizza of thuisbezorgd. Ik heb voor mezelf de regel bedacht na een ongezondere dag qua eten moet ik weer iets gezonds eten zoals boerenkool of iets anders met veel groente. Ene dag gaat wel beter dan de andere dus je bent niet alleen met deze struggle 😅

21 dagen geleden

Reactie op Minimi1993

Edit : inhoud verwijderd - racistische opmerkingen zijn hier niet gewenst . ...
Dat is dus niet bij iedereen zo 😅 Het is maar hoe je de rollen samen verdeeld. En we leven in het jaar 2024. We zijn gelijk aan elkaar. Vroeger was dat standaard zo,, maar tegenwoordig zijn sommige mannen daar gelukkig moderner in. Plus een zwangerschap is niet niks dus hoop dat iedereen wel, wanneer nodig, wat onsteuning in huis krijgt.

21 dagen geleden

Reactie op Mosan21121994

Haha, sorry maar ik moet wel lachen om de "met een man in huis heb je een s ...
Edit Inhoud verwijderd : ongepast Jaleesa | Moderator

21 dagen geleden

Reactie op Mosan21121994

Dat is dus niet bij iedereen zo 😅 Het is maar hoe je de rollen samen verde ...
2024 betekend niet dat je gelijk aan elkaar staat, mijn man zal altijd een stapje boven mij staan, hij is de man in huis en zo laat ik het hem ook voelen. Hij zorgt voor ons financieel en ik zorg voor de rest.

21 dagen geleden

Reactie op Minimi1993

Jeemig, dit mag wel wat vriendelijker allemaal zeg. Je bent wel heel oordelend met je opmerkingen. @TS, ik snap dat het soms lastig is en dat je makkelijk naar ongezonde dingen kan grijpen. Ikzelf heb sinds ik zwanger ben juist geen zin in vet eten, maar snoep, pfff daar ben ik nu gek op🤭 Misschien kan je smoothies maken met fruit of gezonde cakes en bananenpannenkoekjes? Lekker met honing en noten. Kost niet meeega veel tijd is mijn ervaring, of misschien wil iemand je helpen.

21 dagen geleden

Reactie op Minimi1993

Doen alsof je man assepoester is? Je luie handen uitsteken? Nou nou 😅 Sommige stellen zijn nou eenmaal heel blij met zo een rolverdeling. Dikke prima toch voor wie dat wil. Wij werken allebei fulltime en we dragen zo beide bij aan het huishouden. Niks geen dwang zoals je genoemde assepoester. Wij zijn beide heel gelukkig met deze verdeling.

21 dagen geleden

Reactie op Nola1203

Jeemig, dit mag wel wat vriendelijker allemaal zeg. Je bent wel heel oordel ...
Edit : inhoud verwijderd - ongepast Jaleesa|Moderator

21 dagen geleden

Reactie op Minimi1993

Edit : inhoud verwijderd - ongepast Jaleesa|Moderator
Graag gedaan, jij ook bedankt voor je off-topic bijdragen waar TS niks aan heeft, 👏

21 dagen geleden

Reactie op Nola1203

Graag gedaan, jij ook bedankt voor je off-topic bijdragen waar TS niks aan ...
Edit inhoud verwijderd : Jaleesa |Moderator

21 dagen geleden

Hoi allemaal, De toon van deze discussie is niet zoals wij met elkaar om willen gaan in deze community. Je mening kan verschillen, maar blijf respectvol en zonder elkaar te veroordelen of zelfs belachelijk te maken of te kleineren. We zullen hierover contact opnemen met de betrokken personen. Graag wil ik jullie vragen om op respectvolle manier met elkaar het gesprek aan te gaan. Fijne nacht!

21 dagen geleden

Het zullen de hormonen wel zijn (hopelijk 🫣) Anywaaaaaay ik heb ongeveer het zelfde al voel ik me niet perse schuldig. Ik ben iets vaker dan mijn partner thuis, zeker nu ik wat minder werk en ik zorg dan meestal wel voor het eten. Ik kook bijna iedere dag nog wel gezond omdat hij dit ook graag wilt. Ik eet er alleen niet veel van omdat niks me meer smaakt... Dus dan zit ik daarna weer aan de wat minder gezonde dingen. Ik krijg vaak commentaar van mijn wederhelft (terecht hoor maar zo irritant) en hij gaat bijna nooit mee in mn idee om een patatje te halen oid. Gelukkig komt in dit gehucht geen thuisbezorgd en probeer ik toch iedere dag minstens 1 appel te eten. Verder heb ik zoiets van; wees blij dat ik eet en baby doet het goed, groeit perfect en gewicht is prima. En daar gaat het om🩵