5 Reacties

één maand geleden

Zelfde situatie hier. Dochter van 16m en 20w zwanger. Van m´n dochter had ik wekelijks een fotootje van m´n buik, nu heb ik er eentje. Ben er veel minder bewust mee bezig, en m´n man ook. Ik denk dat dit heel normaal is en dat je als de baby geboren is, er na een tijdje wel in slaagt om je tijd zo goed mogelijk te verdelen over beide zodat er weer een nieuw evenwicht gevonden wordt in het gezin. Ik ga er alleszins vanuit dat ´t pittig wordt de eerste paar maanden.

één maand geleden

Ik ben 21 weken zwanger en heb een dochter van 15 maanden. Ik herken het volledig. Voel me naar beide schuldig. Mn oudste dochter heeft hier niet om gevraagd 😇 En de baby in mn buik krijgt nu al heel veel minder “aandacht”.

één maand geleden

Wat fijn om te horen dat het herkenbaar is en meerdere hier mee te maken hebben. Dank je wel dames😘

één maand geleden

Ik heb dit andersom, ben nu veel meer bewust bezig en voorzichtiger dan met mijn zwangerschap van mijn dochter van 7 en voel me ergens schuldig dat ik dat bij haar minder had. Maar.. mijn dochter is al 7, dus er is ook veel meer ruimte om er nu bewust mee bezig te zijn. Als je een kleintje rond hebt lopen waar je je constant om moet bekommeren, ligt dat ook gewoon anders en heb je daar veel minder tijd en energie voor. Het aandacht verdelen zal in het begin misschien lastig zijn, maar ik denk dat het ook als vanzelf gaat. Zolang je je altijd maar bewust bent van wat beiden nodig hebben.

één maand geleden

Ja dit heb ik ook.. ik sta er veel minder bij stil en vergeet soms zelfs dat ik zwanger ben.. wel jammer eigenlijk! Ook mensen om me heen hebben veel minder interesse dan bij de eerste.. ervaar jij dit ook? Ik begin over 2 weken met zwangerschapsyoga dus dat is een mooi moment om erbij stil te staan, misschien is zoiets ook iets voor jou! Ik denk dat het allemaal wel goed komt uiteindelijk 🥰