9 Reacties
één maand geleden
Wij hebben een cosleeper voor de nacht (later een ledikant), de kinderwagen voor beneden of gewoon lekker op mij of op de bank. Ze hebben echt niet zoveel nodig hoor. Een nestje kan nog fijn zijn, maar hier eigenlijk vrijwel niet gebruikt. Mijn advies: koop pas iets als je het écht mist. Zo zonde van je geld om heel veel aan te schaffen wat je amper gebruikt.
één maand geleden
Nou voor de gemiddelde baby heb je niks nodig, behalve je eigen lijf en een veilige omgeving 😝. Op/bij je slaapt een baby zo fijn en makkelijk. Dus ik zou eigenlijk een goede draagzak toe willen voegen aan je lijstje overwegingen 😬.
Een baby heeft echt niet zoveel opties nodig. Zou het echt niet allemaal kopen 😉. Een nestje is opzich wel handig, maar let op: enkel slapen daarin onder toezicht! Nestjes zijn niet veilig.
Verder een co-sleeper wel onmisbaar vind ik zelf. En hoogstwaarschijnlijk heb je een kinderwagen en dan kan je dat ‘bedje’ gewoon gebruiken als draagbaar bedje.
één maand geleden
Wij hebben ons zoontje (inmiddels 2 jaar) een jaar lang in een cosleeper bij ons laten slapen, daarna in een eigen bedje. Als hij ons nodig had, mocht hij tussen ons in.
Overdag sliep hij voornamelijk bij mij op de bank, omdat die dan toevallig borstvoeding kreeg en daardoor in slaap viel. Of in de draagzak. Soms in de box in z'n nestje.
Ik ben van plan om dit weer te doen bij de 2e 🥰
Tip: Je kan je ook je zwangerschapskussen omvormen naar een nestje als je daar omheen een aankleedkussenhoes doet.
één maand geleden
Mijn oudste sliep overdag alleen op ons dus een draagdoek was hier onmisbaar. Die ga ik nu vast ook weer veel gebruiken want met een baby én een peuter is dat sowieso handig lijkt me. Verder hebben we voor naast ons bed een co-sleeper en ik ben van plan om het ledikant in het begin als een soort box in de woonkamer te zetten voor het geval dit kindje wel neergelegd kan worden.
één maand geleden
Onze 3e is op komst en ik zweer echt bij een cosleeper. Fijn met voedingen 's nachts. Je hoeft je bed niet uit (als ze geen nr 2 gefabriceerd hebben) en je bent zo snel bij je kleine dat een evt verloren speen weer terug is voordat je baby compleet wakker is. Voor mij was het echt win win tm maand of 6-9. Nestje beneden in de box alleen de eerste weken en alleen onder toezicht gebruikt. Zo'n opstaande rand is niet helemaal veilig voor zo'n kleintje als die zich ertegen draait. In de woonkamer ook enkel hazenslaapjes met al dat geluid. Dan liever in de hal in een kinderwagen met wieg. Na wandelen evt ook nog even laten slapen in de hal. Vanaf paar maanden middagslaapjes starten in ledikantje boven in de kinderkamer. Draagdoek/zal vond ik zelf ook nog wel fijn bij hangerige momentjes. Maar kan je gaandeweg ook snel genoeg aanschaffen als je dat wil. Zonde als je te veel hebt en niet gebruikt.
één maand geleden
Mijn eerste kindje heeft de eerste zes maanden alle dutjes in de draagdoek gedaan (en tot 1 jaar ook nog wel de helft van de dutjes). Voor ‘s nachts vond ik de co-sleeper ideaal, wij hadden een peuterledikant omgebouwd tot co-sleeper zodat ze er langer in paste.
Nu in verwachting van de tweede en ik kijk al uit naar de baby lekker in de draagdoek en dan het hoofdje ruiken en kusjes geven 🩷