11 Reacties

2 dagen geleden

Geen tips voor je, maar wat tegen mij is gezegd dat dat gewoon normaal is. Sommige baby’s hebben gewoon die nachtvoedingen nodig. Die van mij kwam tot vorige week om de 2/3 uur 😭😂 (ivm slaap associaties maar toch) dus ja je kan proberen overdag wat meer te geven, kijken of dat helpt, dat hij overdag wat meer binnen krijgt, en anders door de nachtvoedingen steeds verder af te bouwen qua hoeveelheid. Ik snap heel goed dat t zwaar is zo midden in de nacht!! Succes mama 🩵

2 dagen geleden

Reactie op sofiaa98

Geen tips voor je, maar wat tegen mij is gezegd dat dat gewoon normaal is. ...
Haha en doe ook even de tips hoe het nu wel anders gelukt is?? Hier nog in vaker wakker ‘s nachts

2 dagen geleden

Wij hebben daar ook heel lang mee gelopen, maar sinds een week zijn we ervan af omdat ik na het avondeten een papje geef. 90+3 en paar scheppen fijne granen. Bij het naar bed gaan nog een fles en nu redt hij het tot 7uur slapen. Soms nog even troosten in de nacht, maar ook al paar keer helemaal niks. Succes!

2 dagen geleden

Ik denk dat het je enorm zou helpen om er niet meer tegen te vechten maar gewoon in mee te gaan. Het is heel normaal dat je kindje nog voeding nodig heeft. Ik zou lekker die fles geven en iedereen slaapt weer binnen 10 minuten toch? Baby blij, mama blij. En schijt aan wat anderen ervan vinden (ik herken overigens niet wat je schrijft, baby’s in mijn omgeving hebben allemaal lang voedingen). Ik heb in die bijna 9 maanden nog geen nacht doorgeslapen. Altijd nog 1, maar regelmatig 2 of 3 voedingen (bv). Ik voed gewoon lekker, ze drinkt flink en ik leg haar terug in haar bedje en we slapen weer. vermoeiend? Zeker. Maar ik weet zeker dat dit ooit vanzelf stopt. Ze heeft het gewoon nog nodig en ik wil haar graag bieden wat ze nodig heeft. Als ik je berichtje lees, lees ik wat frustratie er doorheen. Ik denk dat het je het meeste helpt al je die loslaat.

2 dagen geleden

Reactie op diplodocus

Ik denk dat het je enorm zou helpen om er niet meer tegen te vechten maar g ...
Ik sluit mij hierbij aan. Vooral niet luisteren naar wat anderen in je omgeving zeggen over baby’s die ‘al’ doorslapen. De een kruipt of staat al, die van mij rolt net aan om. En ja, ze wordt ook nog 384638 keer per nacht wakker en ja, ik ben zeker moe. Ook met een peuter die om 5 uur ‘s ochtends wakker wordt. Maar ik heb wel een baby die mega blij en tevreden is, krijgt wat ze nodig heeft en eigenlijk vrijwel nooit huilt. Iedereen blij 😄. Ik raad je het boek ‘zachte nachten’ aan. Mega fijn om anders de nachten aan te gaan door vooral je mindset. Je doet het echt heel goed mama. Je doet wat je kindje nodig heeft en die fase duurt lang, zeker voor je gevoel, maar er komen tijden aan dat de nachten weer lang worden. Luister naar je gevoel en niet naar anderen (ookal ben ik nu ook een ‘ander’ haha) die zeggen hoe je het moet doen. Mama knows best.

2 dagen geleden

Dit is echt heel erg normaal. Ik ben dan heel benieuwd wat andere mensen over onze situatie te zeggen hebben. Hier komt hij nog zo’n 7x keer en nu met die slaapregressie en sprong wel ieder half uur of vaker. Het zou mijn grootste droom zijn mocht hij nog maar 1 keer komen😅. Ik zou vooral je kindje volgen en zeker niet luisteren naar andere. Dat doet er echt van alles het allerminste toe.

2 dagen geleden

Ik snap niet dat mensen om je heen het niet begrijpen.. Ik vind het juist heel zeldzaam als baby’s al door slapen 🙈 Mijn baby nu ruim 8 maanden, komt echt al een paar maanden 5 a 6 keer per nacht om te drinken en dit deed mijn zoontje ook.. Mijn zoontje (bijna 3) hebben we toen uiteindelijk bij ons in bed laten slapen en toen sliep die ineens wel door.. En die slaapt tot op heden nog steeds tussen ons in.. Ik vind 1 keer per nacht een voeding geven echt helemaal niet raar en zelfs gewoon normaal..

2 dagen geleden

Fijn dat je baby na een fles lekker in slaap valt. Lijkt me duidelijk dat hij dat nodig heeft. Niks mis mee ook. Mijn baby wordt in de nacht ook nog wakker en mijn oudste deed dat rond deze leeftijd ook. Doodnormaal!
Ik wordt soms zo verdrietig van die onrealistische verwachtingen die we hier in het westen hebben van ‘zelfstandige baby’s’. Waardoor moeders zoals jij denken dat het verkeerd is om 2 x in de nacht eruit te moeten voor een voeding en van alles gaan proberen. Zelfs laten huilen.. terwijl die arme baby zo’n voeding kennelijk gewoon nog hard nodig heeft. Zo sneu hoe baby’s nog zo verkeerd worden geïnterpreteerd vaak. Een volwassenen die verlamd is en in de nacht huilt dat hij enorme honger heeft, gaan we hier toch ook niet ‘maar gewoon leren verder slapen’. We hebben geen idee wat er in zo’n baby’tje omgaat. Tot 1980 dachten ze hier ook dat baby’s geen pijn konden voelen en gaven ze baby’s vaak geen tot weinig pijnstillingen tijdens pijnlijke behandelingen (zoek het maar op). Ik kan voor je begrijpen dat als hij al een lange tijd van 7-7 sliep dit weer even een aanpassing is in je slaapritme. Maar dat was eerder in een luxe dan dat dit nu vreemd is. Wij mama’s kunnen meer aan dan we denken en anders even afwisselen af en toe met partner als dat mogelijk. (Dingen proberen zoals een extra fles voor t slapen gaan of pap etc. Kun je natuurlijk altijd een kans geven)

2 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeOchtendgloren936417

Ik wordt soms zo verdrietig van die onrealistische verwachtingen die we hie ...
Helemaal mee eens! Het is zo bizar dat de mensen in NL (schoonouders, andere familie) mij zo vaak vragen "slaapt ze al door", terwijl de mensen (locals én expats) hier in India waar ik verblijf dit NOOIT vragen. Zo een verschil. Ik kan je het boek Zachte Nachten aanraden en daarnaast als advies geven: geef toe aan de behoefte van je kindje. Je doet het goed, het is zwaar, maar ze zijn nog zo klein :(

3 uur geleden

Dankjewel allemaal en wat een lieve berichtjes! Jullie hebben ook allemaal gelijk en probeer er vaak aan toe te geven maar merk dat ondanks de vermoeide nachten en drukke leven van t gezin het me dan soms moeilijk lukt om niet gefrustreerd te zijn. Mijn kleintje merkt hier overigens niks van alleen ik merk bij elke nacht dat ik hem hoor dat ik denk oneee alsjeblieft slaap verder en dat ik er dan echt niet uit wil en weer baal dat hij niet slaapt. De oudste sliep heel snel door en misschien dat ik daarmee ook te verwend bent geweest.. ik accepteer dat mn kleintje anders is en het wel nodig heeft maar toch denk ik soms ook van wanneer ga je door slapen.. tegelijkertijd voel ik medan ook schuldig omdat ik denk je hebt me nodig.. door jullie berichtjes heb ik wel een fijner gevoel omdat het normaal is. Dankjulli wel ❤️