12 Reacties

15 dagen geleden

Herken het wel heb het zelf ook! Bij mezelf kan ik het alleen wel herleiden… ik slaap slechter doordat ik nu aan het afronden ben van mijn opleiding, een verbouwing voor de deur staat en doordat ik nu vaker moet plassen ‘‘s nachts word ik wakker en dan denk ik daar aan en kan ik mijn slaap niet meer vatten… hopelijk heeft iemand anders goede tips voor je!

15 dagen geleden

Hier ook! Het is nu half 6 en ben zeker al 1,5 uur wakker. Zo irritant. S avonds ben ik echt kapot en lig ik half 9 in bed

13 dagen geleden

Ik heb hier ook last van sinds het tweede trimester! En slaap normaal altijd goed.. kan het ook niet zo goed plaatsen. Buik zit nog niet in de weg haha.

13 dagen geleden

Ik heb het ook. Vorige 2 zwangerschappen ook gehad. Het schijnt hormonaal te zijn dat je lichaam zich voorbereid op elke 3 uur wakker worden om te voeden. Mij helpt het om even uit bed te gaan, naar de wc en wat water te drinken. Als 't echt niet gaat luister ik naar een ontspannings meditatie. Niet gaan irriteren aan jezelf want dit is dus eigenlijk heel natuurlijk gedrag van je lichaam. Je lichaam gaat de slaapkwaliteit tussen de slaap door namelijk verhogen (allemaal geleerd van een lactatiekundige)

13 dagen geleden

Reactie op LillyWish

Ik heb het ook. Vorige 2 zwangerschappen ook gehad. Het schijnt hormonaal t ...
Wat interessant om te lezen dit! Klinkt ook logisch. Ik merk zelf dat ik elke nacht wel minimaal 1x wakker word, vaak rond een uur of 4. Soms moet ik plassen en soms niet en wordt ik 'gewoon' wakker. Dit had ik voor de zwangerschap niet. Gelukkig val ik wel vrij snel weer in slaap. Ik heb een enkele keer gehad dat ik echt een uur wakker lag, maar gelukkig is dat bijna nooit. Hopelijk blijft dat zo.

13 dagen geleden

De 1e zwangerschap irriteerde ik me hier ook rot aan, maar leerde uiteindelijk ook dat dat echt niet hielp om beter te slapen. Mijn mantra bij de volgende zwangerschappen was dan ook: 'Ik lig, dus ik rust'. Overgeven aan het feit dat dit nu de komende maanden zo is hielp me wel rustiger te blijven en toch beter de nacht door te komen.

13 dagen geleden

Ik slaap sinds het prille begin van de zwangerschap een uur meer dan normaal. Normaal is voor mij 6.5 uur slaap. Ik slaap nu eigenlijk veel beter dan normaal en maar liefst 7.5 uur. Wel moet ik er bijna iedere nacht een keer uit om te plassen, dat is nieuw. Ik denk dat mijn lichaam zich voorbereidt op maandenlang slaaptekort want met een tweeling op komst zijn de nachten nog veel heftiger dan met één baby. Ik neem het er maar van zolang het nog kan! Kan ook goed zijn dat het al in het derde trimester minder wordt met een grote buik erbij!

12 dagen geleden

Het uren wakker liggen heb ik de 1e zwangerschap ook gehad en nu weer. Duurdr tot aan de bevalling😅 Ik denk inderdaad dat het hormonaal is, want ik ben echt klaarwakker zonder reden (geen stress ofzo). Ik heb heel veel meditaties gedaan, dan doezelde ik af en toe weer een beetje weg. Op YouTube heb je bijvoorbeeld positieve affirmaties per trimester en verschillende zwangerschapsmeditaties. Of gewoon standaard bodyscan via een meditatie app. Dit hielp me om niet geïrriteerd te raken dat ik niet kon slapen. En misschien helpt het je om te weten dat je niet de enige bent😊

12 dagen geleden

Bij mij is dit ook sinds een week het geval. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en dat is niet meer weggegaan tot de bevalling 🙈 Ik probeer 's nachts niet te veel te denken: "ik moet nu echt slapen, want werk etc etc" want dat werkt averechts.

12 dagen geleden

Ik heb het al sinds halverwege eerste trimester. Meerdere keren wakker (soms om te plassen, soms zomaar) en élle ochtend rond 4-5 wakker en dan kom ik niet meer in slaap dus lig ik te wachten tot de peuter om 6-7 wakker wordt. Echt heel vervelend want kom zo niet aan m’n slaap maar er is weinig aan te doen. Had het vorige zwangerschappen ook dus denk dat het er (voor sommigen) gewoon echt bij hoort helaas. 🥲

12 dagen geleden

Mirtazapine! Je kan je huisarts vragen, ik weet niet of iedereen dat mag eigenlijk. Elke dag een halve pil voor het slapen. Je valt supermakkelijk in slaap en je wordt 's nachts niet onnodig wakker. Mijn humeur en gesteldheid enzo zijn echt 100x beter

12 dagen geleden

Ik sliep de laatste 3 weken ook zo ontzettend slecht. Vaak wakker en meestal rond 4 uur klaar wakker. Heb afgelopen dinsdag acupunctuur gehad en ik merkte dat ik per nacht steeds beter sliep, vannacht 8 uur aan een stuk geslapen. Dat doet zo goed!!