3 Reacties

2 maanden geleden

Wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken en begrijpelijk dat je nu bang bent. Ik zou dit in eerste instantie met je gyneacoloog bespreken, ik denk dat die je het beste kan adviseren. Maar zelf denk ik niet dat het nodig is je hier nu al zorgen over te maken. Normale inspanning kan niet voor een stilgeboorte zorgen. Dus zolang je niet tegen specifieke problemen aanloopt waardoor extra rust ge茂ndiceerd is, lijkt het me niet nodig om vervroegd met verlof te gaan. Maar als jij denkt dat al eerder minder werken je minder stress zal geven zou ik het op werk bespreken. Misschien kun je al wat taken overdragen zodat je wat meer rust kunt pakken?

2 maanden geleden

Ik snap heel goed dat je daar in je hoofd mee bezig bent. Wat ik zou adviseren is dat je het inderdaad met je gynaecoloog bespreekt als eerste en je zorgen uit. Daarna zou ik het aankijken. Er vanuit gaan dat je gewoon tot 34 weken werkt en mocht je toch vanaf 24-34 te erg gaan twijfelen en druk maken, meld je je gewoon ziek. Dat is dan maar zo.. en dan heb jij rust in je hoofd en lijf :)

2 maanden geleden

Ik werk ook als fysiotherapeut (ook in de oncologie oa) en het geeft mezelf meer rust geen pati毛nten meer dubbel te plannen en afwisselend behandelingen in de zaal/kamer. Wel merk ik dat het pittig is een hele dag te staan/lopen. In m'n eerste zwangerschap totaal geen last van gehad. Ik denk er nu aan om gebruik te gaan maken van het uur extra pauze waar je recht op hebt tijdens zwangerschap. Half uur in de ochtend en half uurtje in de middag. En dan ook echt even gaan liggen op een behandelbank en geen administratie gaan doen. En je proberen daar niet schuldig over te voelen 馃槄