11 Reacties

2 maanden geleden

Om heel eerlijk te zijn.. ja ik denk er ook wel eens aan, maar wat moet ik dan.. tegen mijn dochters zeggen dat ze me ineens geen kusjes meer mogen geven. En een hapje van mijn vork is soms ook al gedaan voor ik er erg in heb. Je kan van het najaar de griepprik halen, maar virussen zal je kleintje ook wel mee te maken krijgen als hij/zij geboren is🤷‍♀️ mijn jongste heeft opzich een prima weerstand.

2 maanden geleden

Ja super lastig hè. Ik krijg mijn vierde maar heb dit altijd heel moeilijk gevonden en mij hier ook niet altijd aan gehouden. Na de geboorte van onze derde hebben ze gedacht aan het CMV virus (dit is waar het om gaat bij speeksel overdragen van andere kindjes) en vond het toen wel enorm heftig. Nooit bij stilgestaan hoe groot de gevolgen voor een kindje kunnen zijn. Hij had het gelukkig niet maar door de info die ik toen gekregen en gelezen heb ben ik nu toch voorzichtiger

2 maanden geleden

Ik vind t ook super lastig! Mijn kinderen eten heel veel van mijn lepel en ik krijg heel veel kwijl kusjes...

2 maanden geleden

Oh ik wist dit niet eens, heeft de verloskundige het niet over gehad 😅

2 maanden geleden

Het gaat inderdaad om CMV en ik dacht (weet ik niet zeker) dat het vooral tot week 20 gevaarlijk kan zijn. Ik laat haar op dit moment kusjes op mijn wang geven en heb soms een tweede vork/lepel erbij liggen waarmee ik dan switch als ze een hapje van mijn eten wil. CMV kan voor serieuze problemen zorgen bij het kindje in je buik, dus ja, ik zou zeker oppassen.

2 maanden geleden

Ik probeer ook wel goed op te passen en het te vermijden waar dat lukt. Maar ergens denk ik dat als hij CMV heeft, ik het toch wel zal oplopen want al het contact met “lichaamssappen” (🤢) vermijden is niet te doen. Denk aan even snel een snottebel of kwijl wegvegen, een kwijlkusje krijgen etc. Dus ik probeer me er maar in te berusten. Al is dat wel extra moeilijk omdat we ons vorige kindje verloren zijn door een “onschuldige kinderziekte” (parvovirus oftewel vijfde ziekte) dus de angst om nu CMV te krijgen is wel groot.

2 maanden geleden

Ik eet geen eten wat door de handen van mijn kindje is geweest. En als hij thuiskomt van de opvang haal ik eerst een washandje over zijn gezicht en handen. Meer kun je niet doen 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Onze verloskundige gaf aan dat je een bloed test kunt doen. Kosten zijn wel voor eigen rekening maar heb ik er wel voor over. Is zo lastig idd om te vermijden.

2 maanden geleden

Reactie op Lisa105

Onze verloskundige gaf aan dat je een bloed test kunt doen. Kosten zijn wel ...
Wat voor bloedtest dan? De mijne zei dat je CMV meerdere keren kan oplopen dus dat het geen zin heeft om erop te testen te zij je denkt het op dat moment te hebben 🤔

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Wat voor bloedtest dan? De mijne zei dat je CMV meerdere keren kan oplopen ...
In ieder geval waterpokken en parvo kun je laten testen..

2 maanden geleden

Reactie op Paula29

In ieder geval waterpokken en parvo kun je laten testen..
Ah zo! Ja die kun je inderdaad laten testen en na ons verlies door parvo raadt ik dat ook echt iedereen die met kinderen werkt aan 🙏🏻 Ik dacht dat je specifiek voor CMV bedoelde daarom was ik in de war!