5 Reacties

3 maanden geleden

Mij is afgeraden om oefeningen te doen zoals sit ups. In principe mag je tot 3 maanden bijna alles nog doen. Ik heb zelf toevallig afgelopen week advies gevraagd in mijn sportschool omdat ik ook graag door mijn zwangerschap heen wil blijven sporten. Mij zijn vooral oefeningen voor de onderrug aangeraden omdat je daar straks het meeste je buik ook op gaat tillen.

3 maanden geleden

Ik weet niet of je instagram hebt? @sterkher heeft hele goede onderbouwde fitness programma’s voor als je zwanger bent en post partum. Op haar account is sowieso veel informatie te vinden waar je wat aan hebt tijdens of na je zwangerschap!

3 maanden geleden

In principe kan je alles blijven doen, juist omdat je al een sporter was voor je zwangerschap. Echter vanaf 2e/3e trimester mag je niet meer de rechte buikspieren trainen (google dit vooral, dan krijg je veel info). Verder vooral doen waar jij je goed bij voelt, ik zou ook even inlezen over hardlopen. Ik twijfel of dat later in de zwangerschap wordt afgeraden ivm je bekken etc 🤔 maar verder, luister heel goed naar je lichaam! Verlaag de gewichten, de herhalingen en let heel goed op je ademhaling zodat je je core op de juiste manier inzet. Boek aanrader; “sterker zwanger krachttraining voor en na bevalling”. Succes! 💪🏼

2 maanden geleden

Hoi ik heb een vraagje! Doe de bulgarian split squat nog steeds in mijn routine tijdens ‘leg day’ maar voel dan bij m’n linker lies een soort van steek. Als ik ‘m met rechts doe heb ik nergens last van, ik vroeg me af of dit iets te maken zou kunnen hebben met de zwangerschap? Of dat ik nu de 2 legdays die ik heb gehad gewoon ‘pech’ heb gehad en steek voelde? Liefs!

2 maanden geleden

Ik heb in mijn vorige zwangerschap tot 32 weken gesport. Als je aangeeft dat je zwanger bent, zullen ze je ook echt helpen en in de gaten houden.