9 Reacties

3 dagen geleden

Er zijn best heel strenge veiligheidseisen voor maxicosi's tegenwoordig omdat ze ook als autostoeltjes gebruikt worden. Ik denk dus dat het qua veiligheid zoveel uitmaakt wat je kiest, tenzij je misschien tweedehands zou kopen dan niet voor een model ouder dan 8 jaar gaan heb ik weleens gelezen, omdat die aan verouderde regels voldoen.

3 dagen geleden

Reactie op AnyaE

Er zijn best heel strenge veiligheidseisen voor maxicosi's tegenwoordig omd ...
*NIET zoveel uitmaakt 馃槆

3 dagen geleden

De maxi cosi moeten aan eisen voldoen, als ze daar niet aan voldoen zijn ze niet in de verkoop. Koop iig noooooit tweedehands, want na een X vallen, ongeluk of ouder dan 8 jaar kunnen ze naar de stort. Ik had eerder een pebble, nu een nieuwe gekocht omdat die pebble te oud was (zit 6 jaar tussen onze kinderen) en nu gekozen voor de nieuwe cabriofix isize. Deze is een stukje lichter in gewicht

3 dagen geleden

Reactie op AnyaE

Er zijn best heel strenge veiligheidseisen voor maxicosi's tegenwoordig omd ...
Tweedehands zou ik niet kopen. Inderdaad, ze moeten tegenwoordig aan veiligheidsnormen voldoen. Ik dacht dat er enkel nog meer veiligheid of stevigheid kon voorzien worden bv als baby met 5punten gordel en langs alle kanten in maxi cosi 'straks zit en goede stevige overkoepelingshoes heeft? Er zal wel een verschil zitten qua kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid enz uit al de keuzes 馃槄

3 dagen geleden

Reactie op Parast

Tweedehands zou ik niet kopen. Inderdaad, ze moeten tegenwoordig aan veilig ...
Dat zak wel denk ik ja, het prijsverschil moet toch ergens op gebaseerd zijn 馃槈 Maar ik denk dat ze je daar in de winkel meer over kunnen vertellen. Laat je lekker voorlichten, dan kun je een keuze maken voor wat jullie belangrijk vinden!

2 dagen geleden

De ene autostoel voelt misschien steviger dan de andere door het materiaalgebruik, maar dat zegt niets over de veiligheid, anders zouden ze niet allemaal aan dezelfde strenge normen voldoen. Stevig betekent vaak ook zwaarder, houd daar rekening mee als je bijv vaak een trap ermee op en af moet. Wij hebben een cybex, heel degelijke en stevige stoel, maar ook loeizwaar. Dat is niet per se heel praktisch als je 鈥榤 vaak verwacht een stukje te moeten tillen. Misschien maakt dat het risico op laten vallen zelfs wel groter 馃槈

2 dagen geleden

Reactie op LB22

De ene autostoel voelt misschien steviger dan de andere door het materiaalg ...
Wij hebben ook een cybex. Kwam toendertijd als 1 van de beste uit de test. Maar wat is dat ding zwaar en zijn daarom niet heel tevreden over cybex. Hadden de stoel ook niet getild in de winkel (tip!).

2 dagen geleden

Reactie op LB22

De ene autostoel voelt misschien steviger dan de andere door het materiaalg ...
Oei, ik had mijn oog ook laten vallen op de cybex. Maar stond dat maar 3kg en iets woog? Enige nadeel vind ik dat geen 5punten gordel heeft?

茅茅n dag geleden

Reactie op Parast

Oei, ik had mijn oog ook laten vallen op de cybex. Maar stond dat maar 3kg ...
Wij hebben de Cloud T i-Size, die weegt 4,5 kilo. Tel daar het gewicht van een groeiende baby bij op en je bent na een tijdje al gauw met 10 kilo aan het sjouwen 馃槈. Volgens mij hebben de meeste autostoelen voor de kleine baby鈥檚 geen 5-puntsgordel, omdat al die banden heel oncomfortabel zitten om die kleine lijfjes.