6 Reacties
8 maanden geleden
Oh lieve mama, bij mij is stoppen niet aan de orde maar wil je wel even noemen dat je zonder de borst ook kan bonden met je baby hè. Liefdevol en in verbinding flesjes geven kan net zo goed! De borst is misschien ‘makkelijker’ in de zin van de borst zorgt dat je baby al heel dichtbij ligt en je huid aanraakt, maar je kan met een flesje toch ook veel daarin doen, misschien alleen even iets bewuster over nadenken! En na flesje lekker kroelen ipv direct wegleggen etc. Komt goed hoor.
En als je toch nog niet wil stoppen, dan zou ik een lactatiekundige benaderen. Zo vaak richting borstontsteking wijst er wel op dat iets niet optimaal gaat. Voeden hoort geen pijn te doen 😘 succes met je keuze!
8 maanden geleden
Ooh ik herken je gevoel van de borst missen en het bonding stukje. Ik heb mijn oudste een half jssr volledig borstvoeding kunnen geven en mijn jongste 9 masnden gedeeltelijk maar zelfs dan blijft dit gevoel nog! Stoppen met borstvoeding blijft altijd een dingetje, hoe lang je ook door mag gaan!
Wees in ieder geval vast trots op de maand dat je borstvoeding hebt mogen geven! Zeker omdat het niet pijnloos gegaan is! Er zijn ook al vele kindjes met flesvoeding groot geworden en de eerste goede antistoffen heeft je kleintje vast binnen.
Wees niet te streng oor jezelf! Je hebt het goed gedaan!!!!💪
8 maanden geleden
Dank jullie voor jullie lieve reacties!!! Ik ga het denk ik deze dagen toch nog even aankijken. Ik blijf hopen op dat mijn tepel op magische wijze ineens geen pijn meer doet :/. De ene dag gaat beter als de ander. Maar ik mag inderdaad minder streng zijn voor mezelf en trots zijn op wat ik al heb kunnen geven❤️
8 maanden geleden
Ik geef zelf geen borstvoeding, niet uit eigen keuze (ons kindje kan niet aan de borst drinken omwille van een medische problematiek). Dus bij dat deeltje van nabijheid kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Ik kolf wel voltijds en zat ook volop in een overproductie en de ene borstontsteking na de andere. Hier raadde de vroedvrouw aan een beetje saliethee te drinken om uit die overproductie te geraken en zo ook mijn borsten de kans te geven te herstellen van de ontstekingen. Dit heeft bij mij geholpen. Ik was en ben nog niet klaar om het kolven af te ronden maar de lichamelijke ongemakken en pijnen begonnen wel serieus hun tol te eisen. Is mss iets dat je kan bespreken met je vroedvrouw. Sowieso is elke moedermelk (ook al ben ik niet tegen flesvoeding) die je je kindje kan meegeven mooi he. Je mentale en fysieke gezondheid zijn ook heel erg belangrijk.
8 maanden geleden
Stoppen is natuurlijk prima en voelde voor mij bij de oudste na 6 maanden ook als moeilijk. Toch vraag k me af of een lactatiekundige je niet kan helpen. Het hoort echt geen pijn meer te doen!! En ken je die koelpads van medela? Die helpen je tepels heel snel herstellen! Succes met je keuze
8 maanden geleden
Ik heb mijn oudste ook ongeveer een maand borstvoeding gegeven en daarna overgestapt op de fles. Mijn oudste was daar helemaal ok mee, want dronk prima uit de fles en had veel blijere mama. Weet dat je baby ook groot en gezond wordt op kunstvoeding! Ik heb nu een hartstikke lieve knuffelige dreumes. ;)