15 Reacties

één maand geleden

Heb je de uitslagen van je bloedonderzoek al binnen? Daar kun je het mooi op afstemmen, dan weet je goed wat je extra nodig hebt. Omega 3 en vitamine D zijn voor bijna iedere zwangere een goed idee. Daarnaast slik ik in principe niets, tenzij het bloedonderzoek andere tekorten uitwijst.

één maand geleden

Ik slik de vitakruid mama dag en nacht. Ik mag hier mee door gaan tot einde zwangerschapnvamnde verloskundige. Zit de foliumzuur ook bij in.

één maand geleden

Ik slik calcium met vitamine d en algenolie voor de omega 3. Bewust foliumzuur zonder toevoegingen aangeschaft zodat ik daarmee kon stoppen.

één maand geleden

Ik gebruik barinutrics en visolie capsules van new care Daar zit alles in

één maand geleden

Magnesium van Vitakruid, omega 3 van body and fit, en mama dag en nacht van Vitakruid is aan te raden!

één maand geleden

Reactie op Evanna

Heb je de uitslagen van je bloedonderzoek al binnen? Daar kun je het mooi o ...
Ik sluit me hierbij aan. Als je gezond en gevarieerd eet dan is extra bijslikken niet nodig. Ik eet overwegend plantaardig en slik daarom vitamine d, b12 en omega 3. Tot week 11 foliumzuur bijgeslikt en nu houd ik het weer bij die 2 losse supplementen. Pas op met alle multivitaminen en combi’s of speciale ‘mama vitamines’ dit is vaak marketing én het risico bestaat dat je sommige vitamines in een gigantische dosis binnen krijgt wat volstrekt onnodig is. (Denk bv aan veel te hoge dosis b6 wat echt gevaarlijk kan zijn). @TS: Als je twijfelt aan bepaalde waardes kan je altijd even bloedprikken!

één maand geleden

Alleen vitamine D, ik eet voldoende vis dus extra visolie is voor mij niet nodig

één maand geleden

Ik gebruik Multimama van Ovabalance en Omega 3 van Care by Nature en probiotica van Nutribites vanwege mijn gevoelige darmen

één maand geleden

Reactie op Druifje99

Ik gebruik Multimama van Ovabalance en Omega 3 van Care by Nature en probio ...
In de Multimama van Ovabalance zit toch ook foliumzuur? Want mijn verloskundige vertelde mij ermee te stoppen als ik 11 weken ben.

één maand geleden

Tot welke week moet je foliumzuur blijven slikken?

één maand geleden

Reactie op DYE41

Tot welke week moet je foliumzuur blijven slikken?
12 weken

één maand geleden

Reactie op DYE41

Tot welke week moet je foliumzuur blijven slikken?
De adviezen verschillen. Ene zegt tot 10, ander tot en met 10 (dus tot 11), weer anderen adviseren tot week 12. En er zijn ook verloskundigen die zeggen dat het prima is als je het je hele zwangerschap doorslikt 🤷🏼‍♀️ Zelf ga ik er middenin zitten en slik tot week 11. Zijn ook onderzoeken dat het risico op obesitas later in het leven bij je kindje groter is als je te lang doorslikt.

één maand geleden

Reactie op Evanna

De adviezen verschillen. Ene zegt tot 10, ander tot en met 10 (dus tot 11), ...
Oh echt! Dat wist ik niet.. over de obesitas wow. Ik ben morgen 12 weken, ik denk dat ik er ook maar mee stop dan? Mn afspraak bij de vk is 13 september pas..

één maand geleden

Reactie op DYE41

Oh echt! Dat wist ik niet.. over de obesitas wow. Ik ben morgen 12 weken, i ...
Stond in de 24baby app bij “vandaag” in week 6 ofzo

één maand geleden

Ik slik omega 3, zink, calcium, ijzer en magnesium. En mama vitamines