9 Reacties
vorige week
Wij zijn Coldplay Turkey gestopt met 4.5 maand ongeveer geen problemen gehad. Echter gebruikte ze hem alleen bij inslapen. Dan tufde ze hem zelf al uit
vorige week
Ik volg. Wij overwegen ook om te stoppen, maar ik zie erg op tegen die eerste nachten 😅
vorige week
Bij ons werd het knuffeldoekje de vervanging van de speen
Ik geef hem die in z’n handen. En als hij huilt als hem in bed leg en hem het doekje geeft word ie meestal gelijk stil.
vorige week
Wij hebben vorig weekend een poging gedaan maar toen die om 23 uur nog niet in slaap was ondanks verwoedde pogingen van ons, hebben we de speen weer terug gegeven. We zijn wel actief aan het minderen, neem de speen ook niet meer als backup mee als ik van huis ga. Ik heb hem van de week een keer in slaap weten te voeden en slapend kunnen wegleggen voor een middagslaapje. De speen doen we snachts weg uit zn bedje. En over een maand ofzo proberen we het gewoon opnieuw.
gisteren
Reactie op Mommywishes98
Wij hebben vorig weekend een poging gedaan maar toen die om 23 uur nog niet ...
Even hierop terugkomend. Het is ons inmiddels gelukt. Ik ben afgelopen week steeds savonds de speen weg gaan halen als wij zelf op bed gingen. Hierdoor had hij hem de rest van de nacht ook niet meer. En overdag waren we al gestopt behalve met slaapjes. Vrijdagavond hebben we hem zonder speen in bed gelegd, nog 2 keer teruggeweest, 1 keer voor een voeding en troost aan de borst en 1 keer door mijn man om hem even gerust te stellen. Hij sliep binnen een uur, inclusief de voeding van 20 minuten en de troost van mijn man. Daarna heeft die doorgeslapen. Ook alle slaapjes gingen met maximaal 10 minuten huilen goed. En vandaag was het nog korter huilen en viel die relatief snel in slaap. Wij laten hem normaal niet langer dan 5 minuten huilen, omdat het tegen ons gevoel in gaat. Dat hebben we dus een beetje opgerekt en tegen elkaar gezegd als huilen echt krijsen wordt dan gaan we er direct naar toe.
18 uur geleden
Klinkt goed, bedankt voor het laten weten! Ik ga me er ook mentaal maar eens op voorbereiden maar ben er nog niet helemaal aan toe 😅
18 uur geleden
Wij hebben cold turkey gedaan toen hij hem een keer weigerde rond de 6mnd. Was per ongeluk toen hij zn eerste tandjes kreeg, hadden we eerst geen idee van 🤭 Hij huilde toen zoveel dat we toch weer de speen wilde geven, maar toen bleef hij weigeren omdat het gewoon niet fijn was in zijn mond. Na de tandjespijn niet meer gegeven en heeft er ook niet om gevraagd. Dus wat mij betreft een aanrader om het zo te timen.
Wat wij eerder al deden was overdag de speen al niet geven en (in bed) een doekje als troost. Dus hadtie bij voorbaat al een andere troostbron.
17 uur geleden
Hier gestopt toen hij 6 maanden en verkouden was. Hij kon niets met het speentje. Nouja dan maar dankbaar gebruik van maken.
Toevallig vanmorgen de speen terug gegeven. Hij heeft er 10 minuten gebiologeerd naar gekeken, bevoeld en in zijn mond gestopt op verschillende manieren. Maar hij wist niet meer waar hij eigenlijk voor diende. Bizar. Maanden was het zijn troost waar hij naar snakte. En nu snapt hij de functie niet meer.