2 Reacties

één maand geleden

Hier in de vorige zwangerschap actieve streptokokken B gehad. Dat is niet gevaarlijk zolang je kleintje in je buik zit. Raad je aan om tegen het einde van de zwangerschap nogmaals urine te checken kan zijn dat streptokokken dan niet meer actief is. Laat je goed voorlichten. En kijk op sites van het ziekenhuisopname.

één maand geleden

Hier ook Streptokokken B gehad, bij onze eerste zwangerschap. Ik wist het niet, nooit klachten gehad, en tijdens de bevalling was het mij bij blijkbaar "actief". Daardoor kwam onze zoon tijdens bevalling ineens in nood en kreeg ik hoge koorts. Zoon is geboren met een bloedvergiftiging, dankzij GBS (zo heet dat). Is goedgekomen, maar scheelde weinig (reanimatie van baby na geboorte). Vind het bizar dat ze het in NL niet pro actief checken. De kans is klein dat je het draagt, dat het actief is én dat je baby het krijgt, maar het is toch gebeurd. Bij een volgende bevalling krijg ik rond week 36 een kweek én moet ik vanaf de eerste weeën preventief aan een antibiotica infuus. Zou dus als ik jou was richting die 36 weken kweek aanvragen om te laten checken.