12 Reacties

2 dagen geleden

Mijn broertje lag vroeger ook de hele zwangerschap in stuitligging. Toen deden ze nog minder echo's, maar de verloskundige kon altijd goed voelen hoe hij lag. Twee weken voor de uitgerekende datum hebben ze hem van buiten af gedraaid, dat is gelukt, maar mn moeder zei: onderweg terug in de auto voelde ik hem al weer terug wurmen in zijn oude positie. Dus ze rekende helemaal op een ziekenhuisbevalling (ze wilde eigenlijk thuis bevallen). Toen ineens 3 dagen voor zijn geboorte is hij zelf gedraaid en 3 dagen later gewoon thuis geboren. Er is dus zeker hoop voor je! 😉

2 dagen geleden

Ik heb hetzelfde :) mijn dame ligt ook in stuit en de placenta ligt ook dicht bij de baarmoedermond. Ook mijn dame houdt van haar positie en wil niet zo lekker draaien. Ze ligt alleen niet op haar buik. Ik geloof wel echt dat ze nog gaat draaien, ze hebben nu nog zoveel ruimte en je gaat ook nog meer groeien. Anderzijds ben ik zelf ook in een stuitligging ter wereld gekomen dus dan zou ze het niet van een vreemde hebben 😅 Vertrouwen hebben dat het wel goed komt met je kleine meid.

2 dagen geleden

Mijn 1ste kindje lag de gehele zwangerschap in stuit. Poging van buitenaf te draaien is toen niet gelukt. Uiteindelijk gekozen voor een geplande keizersnede 🥰🤷🏼‍♀️ hopelijk gaat ze nog draaien, er kan idd van alles nog gebeuren!

2 dagen geleden

Mijn dochter lag sinds 20 weken in stuit en is nooit meer gedraaid, ook de versie lukte niet. In eerste instantie lag mijn placenta ook te dicht bij de uitgang, maar die is met het groeien van de baarmoeder mee naar boven gegroeid. Geen idee of er verband tussen zit.

2 dagen geleden

Je zou moxxa therapie kunnen proberen. Door ren reflexpunt op je voet te verwarmen met moxa. Willen baby's nog wel eens draaien.

2 dagen geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap dat de placenta voor de uitgang lag en het kindje in stuit. Die stuit deden ze niets mee omdat met een voorliggende placenta je sowieso een keizersnede hebt. Alleen ineens bij 37 weken was de placenta toch verschoven. Toen hebben ze nog een draaipoging gedaan maar helaas was ze toen al ingedaald. Wel nog geprobeerd om natuurlijk te bevallen maar ik bleef helaas steken op 9cm. Wellicht als je placenta er niet te ver voor ligt dat ze al eerder wat kunnen doen tegen de stuit. Alleen kan je baby natuurlijk zelf ook nog prima gaan draaien. Succes in ieder geval! Oh en nog een ongevraagde tip, mocht je baby in stuit blijven dan heeft deze een grotere kans op heupdysplasie. Dat controleren ze wel standaard maar hou het zelf ook goed in de gaten. Bij mijn dochter zeide ze toen dat ze het niet had maar ik vertrouwde het niet en heb doorgezet in extra onderzoeken en ze bleek het wel degelijk te hebben. Dus vertrouw op je gevoel 😉

2 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik maak mij er gelukkig ook niet druk om maar ben er wel benieuwd na! Vooral omdat ze al zo een lange tijd nu in dezelfde houding ligt en zich niet graag laat storen. Heb ik nog een vraag🫣, zou ik het goed voelen als ze zou draaien of merk je daar op deze termijn niks van? Bij mijn vorige dochtertje kan ik mij herinneren dat ik maar 1 keer in de hele zwangerschap heb gevoeld dat ze is gedraaid.

één dag geleden

Reactie op pluisje2828

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik maak mij er gelukkig ook niet dru ...
Volgens mij hoef je dat echt nog niet perse te voelen nu. Ze kunnen volgens mij nog super makkelijk alle kanten op hupsen.

één dag geleden

Reactie op pluisje2828

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik maak mij er gelukkig ook niet dru ...
Mijn dochter (vorige zwangerschap) was rond dit termijn, of zelfs wat later, in stuit gedraaid. Nooit iets van gemerkt, behalve dat ik haar amper meer voelde bewegen. Doordat haar voeten beneden zaten voelde ik haar blijkbaar niet meer goed. Paar week later was ze terug gedraaid en daar ook niks van gemerkt. Ze hebben echt nog veel ruimte nu hoor!

één dag geleden

Met dit termijn merk je nog minder als ze draait natuurlijk! Ik heb een heel druk kindje dus inmiddels weet ik het verschil tussen schoppen en draaien.. schoppen voel ik 5 seconden of met tussenpauze en draaien voel ik de druk/plopjes voor zeker een halve minuut.. Ze heeft in ieder geval nog alle tijd en ruimte om te draaien, zo’n echo is ook maar een momentopname 😊

19 uur geleden

Reactie op DeSkippy

Ik had bij mijn vorige zwangerschap dat de placenta voor de uitgang lag en ...
Waar kwamen die vermoedens door als ik vragen mag?

19 uur geleden

Je kindje kann indd nog draaien. Zo niet? Zou ik me indd niet druk maken. Mijn zoontje is in stuit geboren en ben tot de dag van vandaag blij dat ik voor een natuurlijke bevalling ben gegaan!