12 Reacties

12 dagen geleden

Die is toch sowieso niet verplicht? Mag ik vragen waarom je het niet wilt? Ik zag er zelf de vorige keer namelijk tegenop, omdat ik al vaak misselijk was zonder suikerdrankjes te drinken 😅 Toen ik dat aangaf mocht ik het via een dagcurve doen. Misschien is dat voor jou ook een idee. Maar ik denk dat het geen probleem is als je het niet doet. Alleen misschien als er echt (zwangerschaps)diabetes in je familie zit of er andere aanwijzingen zijn die een verhoogde kans geven. Dan is het wel goed om te weten denk ik, maar ze kunnen je nooit dwingen tot medische handelingen tenzij er sprake is van levensgevaar volgens mij.

12 dagen geleden

Ik heb ook aangegeven het drankje niet te willen en ga daarom een dagcurve bijhouden 😊 Verloskundige vroeg waarom maar vond het verder prima.

12 dagen geleden

Ik heb 2 keer zwangerschaps diabetes gehad. En ik moest daarom met 16 weken een suikertest. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het met 16 weken nog niet. Toen met 25 weken weer een suiker gedaan en toen was de waarde wel verhoogd. Daarom nu met 16 weken een dagcurve bijgehouden en dan tussen de 24 en 28 weken wel weer een suikertest.

12 dagen geleden

Ik twijfel ook wel een beetje. Mijn moeder heeft diabetes type 2. Deze vorm van diabetes heeft niets te maken met zwangerschapsdiabtes. Dit is wel de reden waarom ik het mag laten doen. De baby groeit precies zoals de curves. Ik heb verder zelf ook geen klachten. Dus ergens denk ik waarom zou ik het doen. M'n vriend vindt het ook raar, dat zorgt ook wel dat ik gestuurd wordt. Aan de andere kant denk ik, het kan ook geen kwaad, dus waarom niet. Kortom, ik kan je niet echt helpen. Maar snap wek je twijfel 🙈

12 dagen geleden

Ik had mijn vorige zwangerschap geen klachten. Mijn bmi was wat hoger en daardoor de suikertest gedaan en hier uit kwam dat is zwangerschapsdiabetes had. Door wat aanpassingen in mijn voeding kon ik het onder controle houden. Ik denk dat ze de suikertest niet zo maar laten doen

12 dagen geleden

Reactie op Fox2

Ik heb ook aangegeven het drankje niet te willen en ga daarom een dagcurve ...
Wat houd dit in? Moet je dan bloedprikken of?

12 dagen geleden

Reactie op OplettendeOrkaan298488

Wat houd dit in? Moet je dan bloedprikken of?
Je doet dan een vinger prikje nuchter, 2 uur na ontbijt en na de lunch volgens mij. Ik moet de details nog krijgen. Maar je hoeft verder niet bloed te laten prikken, maar dus wel 3 (?)x een vingerprikje.

12 dagen geleden

Reactie op Fox2

Je doet dan een vinger prikje nuchter, 2 uur na ontbijt en na de lunch volg ...
O dat is handig! Ik moest wel bloedprikken in het ziekenhuis. Vond het nog best een gedoe 😅 Eerste keer nuchter, daarna 2 uur na ontbijt en toen tussen 3 en 4 uur 's middags nog een keer.

12 dagen geleden

Reactie op AnyaE

O dat is handig! Ik moest wel bloedprikken in het ziekenhuis. Vond het nog ...
Oh wat irritant! Ik moet het apparaat ophalen bij de vk en dan gewoon thuis doen.

12 dagen geleden

Reactie op Fox2

Oh wat irritant! Ik moet het apparaat ophalen bij de vk en dan gewoon thuis ...
Ja was het ook echt! Zeker omdat ik 18 km van het ziekenhuis woon 🙄 Ik denk niet dat ik deze keer hoef te testen omdat de uitslag tijdens mijn vorige zwangerschap negatief was, maar als het wel moet (hoor ik morgen als het goed is 🙂), ga ik vragen of het ook op die manier kan!

12 dagen geleden

Reactie op Fox2

Je doet dan een vinger prikje nuchter, 2 uur na ontbijt en na de lunch volg ...
Hoe gaat dit dan precies? Mag je dit zelf doen thuis of moet je ergens een halve of hele dag gaan zitten?

12 dagen geleden

Ikheb er ook echt over getwijfeld omdat er bij mij eigenlijk geen aanleiding toe is om te testen behalve ouderdomsdiabetes bij mijn oma. Maar ik weet ook dat zw-diabetes echt geheel geen klachten kan geven en je het dan toch kan hebben. Het kan de bevalling bemoeilijken (grotere baby, meer vruchtwater, etc) en daarnaast kan je baby hypoglycemie hebben na de geboorte. Dan krijgen ze niet zo’n lekkere start. En dat wil ik sowieso niet voor mijn kleine, dus ik test gewoon voor de zekerheid, kan geen kwaad en ikdoe het idd ook gewoon met een dagcurve (dus geen drankje int ziekenhuis)