19 Reacties

3 maanden geleden

Ik gebruik gewoon een multi voor mama daar zit alles eigenlijk al in

3 maanden geleden

Ik gebruik deze.

3 maanden geleden

Reactie op baby-m

Ik gebruik deze.
Slik je daar dan ook nog los foliumzuur bij of dat niet?

3 maanden geleden

Reactie op baby-m

Ik gebruik deze.
Ik ook 👍

3 maanden geleden

Ik slik los folaat (= actieve vorm van foliumzuur), vitamine D en vegan omega 3. En dan ook nog een multi. Vind het wel een beetje veel eigenlijk dus ben ook aan het kijken naar één tablet waar het meeste in zit. Ik heb alleen nog best veel folaat pillen dus misschien kan ik die toch beter eerst opmaken. 😅

3 maanden geleden

Ik slik vitamine D en een grote tablet waar alles in zit

3 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Slik je daar dan ook nog los foliumzuur bij of dat niet?
Er zit al foliumzuur in :) 400 mg is nodig en je mag max 1000 mg binnen krijgen. Ik werk in de zorg en het is niet zo dat je alles kan inslikken want je plast het wel weer uit. Er is echt zoiets als overschot aan vitamine. Zou zelf zonder advies vk of arts geen extra's aan vitamine of folium bijslikken.

3 maanden geleden

Reactie op HdHD

Er zit al foliumzuur in :) 400 mg is nodig en je mag max 1000 mg binnen kri ...
Jaa vandaar mijn vraag. Ik slik nu enkel los foliumzuur maar las veel over die zwanger compleet of multi voor mama en weet niet wat dan het beste is

3 maanden geleden

Ik slik deze. Tijdens vorige zwangerschap ook gebruikt en bevalt heel goed. Ook fijn dat ze regelmatig 1+1 gratis zijn 😊

3 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Slik je daar dan ook nog los foliumzuur bij of dat niet?
Nee, dat zit er al in.

3 maanden geleden

Ik gebruik deze! Eentje in de ochtend en eentje in de avond☺️

3 maanden geleden

Foliumzuur, vitamine D en vitamine B12

3 maanden geleden

1 in de ochtend en in de avond, de nacht variant. Zit ook alles in

3 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Jaa vandaar mijn vraag. Ik slik nu enkel los foliumzuur maar las veel over ...
Ik slik al langere tijd verschillende losse vitamines vanwege tekorten. Ik heb dit dus ook van te voren met verloskundig besproken en die gaf aan dat het beter is voor mij om gericht bij te slikken dan te wisselen naar een multi. Als je het prettig vindt om een multi in te nemen moet je dat doen maar het is echt geen must hoor. Als je er zelf niet uitkomt is dat ook zeker iets wat je bij de verloskundige of gynaecoloog voor kunt leggen.

3 maanden geleden

Die vitamines vond ik echt lastig! Zeker bij de Etos. Ik wil geen visolie (eet vegetarisch en dat opvoeren van de visolie kan ik nu al helemaal niet handelen). Dus los algenolie van licovitaal. Omdat ik de zuivelinname niet altijd haal slik ik calcium 1000mg bij. Maar dat zit, logischerwijs altijd gecombineerd met vitamine d (calcium zonder voldoende vit d inname, daar heb je niet zoveel aan). Maar als dat gecombineerd zit, dan lukt een multivitamine al niet. Want daar zit nagenoeg altijd vit d in, dat wordt dan weer te hoog. Heb echt zitten zoeken bij de Etos. Foliumzuur was ook bij veel fabrikanten gecombineerd met vitamine d. 😓 Ik kwam bij de Etos alleen uit op de a-merken. Dus nu slik ik voor een kapitaal: Lucivitaal algenolie 1x2 Solgar foliumzuur 400mcg Solgar calcium 1000mg + vit d 15mcg Terwijl je bij de Kruidvat ook een multivitamine voor zwangeren kunt halen met los calcium zonder vitamine d. En dat zijn zelfs huismerken. 😅

3 maanden geleden

Reactie op SenneZwanger

Foliumzuur, vitamine D en vitamine B12
Volgens mij moet je even controleren... B12 gaat uiteindelijk de foliumzuur afbreken. Had ik ook bij vorige zwangerschap. Ben toen met b12 gestopt

3 maanden geleden

Hier ook inderdaad mama multi dag, magnesium, vegan omega 3 en vitamine D. Alles van vitakruid. Soms slik ik nog los ijzertabletjes en extra B12 omdat ik geen vlees en bijna geen vis eet. Lijk wel een wandelende apotheek maar je moet wat hè 🙃

3 maanden geleden

Reactie op baby-m

Ik gebruik deze.
Ik gebruik deze ook, elke ochtend bij het ontbijt.

3 maanden geleden

Ik gebruik deze, omdat ik slecht ben in pillen slikken. 😊