19 Reacties

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zei dat je alles in principe gewoon uit voeding haalt en adviseert alleen om foliumzuur en vitamine D te slikken.

2 maanden geleden

Zelf slik ik vitakruid mama dag en nacht en daarnaast nog omega 3 tabletten

2 maanden geleden

Hier ook vitakruid mama dag en nacht, en nog extra vitamine D (mijn waardes waren een jaar geleden erg laag). Probeer omega 3 uit voeding te halen.

2 maanden geleden

Ik denk ook dat het per persoon verschilt wat je nodig hebt. Ik slik visolie (mentale ondersteuning) IJzer (energie) Magnesium met vitamine b (geheugen, spieren en energie) Zink (weerstand, haar en huid) Foliumzuur Mama abc plus vitamine Calcium

2 maanden geleden

Reactie op Hadewiay

Ik denk ook dat het per persoon verschilt wat je nodig hebt. Ik slik viso ...
Had je zelf je onderzoek gedaan of was dit ook het advies van bijv. een arts?

2 maanden geleden

Reactie op jasmijnbloemheuvel

Mijn verloskundige zei dat je alles in principe gewoon uit voeding haalt en ...
Dat is wat ik nu inderdaad doe, alleen door mijn misselijkheid kan ik niet veel en gevarieerd eten. Hierdoor denk ik dat ik niet alle benodigde vitamines/mineralen uit de voedingsstoffen kan halen :(

2 maanden geleden

Reactie op Hadewiay

Ik denk ook dat het per persoon verschilt wat je nodig hebt. Ik slik viso ...
Ik neem precies dezelfde supplementen! Vooral magnesium vind ik fijn in de zwangerschap, helpt een beetje tegen m’n rusteloze benen in de nacht

2 maanden geleden

Reactie op Ümmü

Had je zelf je onderzoek gedaan of was dit ook het advies van bijv. een art ...
Ik slikte de meeste supplementen ook al voor mijn zwangerschap. Ik heb zelf research gedaan.. en daarna gewoon uitgeprobeerd wat ik prettig vind en waar ik het meeste baat bij heb.

2 maanden geleden

Reactie op Ümmü

Dat is wat ik nu inderdaad doe, alleen door mijn misselijkheid kan ik niet ...
Ik heb ook precies hetzelfde.. vandaar de multi dag en nacht mama aangeschaft van vitakruid. Maar die krijg ik ook echt niet binnen :(

2 maanden geleden

Ik slik vitakruid mama en omega 3 olie van Zinzino, hier zit ook vit. D3 in

2 maanden geleden

Ik slik vitakruid mama dag en nacht en visolie met D3.

2 maanden geleden

Ik zou het even overleggen met je verloskundige. Zij raadde mij calcium aan omdat ik niet zoveel zuivel eet (kan niet goed tegen lactose) en dat dus niet zoveel binnen krijg. Ik slik nu: - Vitals elke dag mama (zit ook foliumzuur (eigenlijk folaat) in en vitamine D) - calcium van Lucovitaal - omega 3 vegan van H&B Alles bij elkaar wel 5 pillen (2 multi en 2 calcium), soms doe ik van die calcium 1 en omega 3 sla ik soms 1 of 2 dagen in de week over als ik al die pillen even niet wegkrijg ;)

2 maanden geleden

Ik slik al een half jaar vitamine d3, folaat en omega 3

2 maanden geleden

Ik heb ooit geleerd, nooit naar een ander zijn lijstje kijken. Prik even bloed en slik bij waar je tekorten zitten. Natuurlijk als je zwanger bent wel een zwanger tablet of foliumzuur.

2 maanden geleden

multi mama dag/nacht ( zit alles in , ook de actieve vorm van foliumzuur waardoor je lichaam het makkelijker opneemt) IJzer bisclycinaat (ben bekend met te laag ijzer in de zwangerschap, medicatie helpt niet infuus ook niet +allergisch) Visolie omega 3 goed voor de aanleg van de hersentjes Alles van vita kruid

2 maanden geleden

Er is een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat langdurig gebruik van foliumzuur iets doet met de obesitasgenen bij de baby en dus tot obesitas zou kunnen leiden. Heeft een van jullie al met haar verloskundige overlegd over wat dit betekent voor de richtlijn qua gebruik?

2 maanden geleden

Reactie op lou33

Er is een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat langdurig gebruik van foli ...
Foliumzuur hoef je maar te slikken tot 10/12 weken zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op saraak

Ik heb ook precies hetzelfde.. vandaar de multi dag en nacht mama aangescha ...
Pfff ik hoop dat het met de tijd wel lukt

2 maanden geleden

Foliumzuur Vitamine D Collageen En omega 3 ( niet in pilvorm want dat werkt niet !!) wat goed is voor je zicht-brein- immuunsysteem- spierfuncties etc. Etc.