27 Reacties

2 maanden geleden

Deze dilemma had ik precies gisteren met vrienden. Heb 1 rauwe sushi gegeten en verder alleen vega en vis en frietjes enzo. Als je all you can eat gaat is dat een uitweg ahahah dan valt het niet zo op.

2 maanden geleden

Reactie op Noortjex

Deze dilemma had ik precies gisteren met vrienden. Heb 1 rauwe sushi gegete ...
Hi Noortje, Dankjewel voor je reactie. Helaas geen all you can eat. Ze willen het echt bestellen voor bij de accommodatie. Daarom maakt het 't dilemma zo groot

2 maanden geleden

En je even niet lekker voelen die dag? Dat je van te voren even wel goed eet. Of onopvallend alleen de sushi eten van wat er staat wat je wel mag?

2 maanden geleden

Gaan jullie ergens eten of is het afhaal voor thuis? Het schijnt te zijn, dat je bij sommige sushi tenten ook zwangerschaps boxen kunt afhalen, dit zal dan natuurlijk zonder vis zijn. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar mochten jullie wat afhalen kun je altijd bij je ouders aangeven dat je bepaalde sushi zo lekker vond vorige keer, dat ze die ook eens moeten proberen. Wellicht heb je er dan wat tussen zitten wat je wel mag eten. Misschien van te voren nog wat gauw naar binnen snaaien van een boterham of iets, zodat als je daar niet genoeg kunt eten van wat je mag eten, toch redelijk genoeg hebt gehad.

2 maanden geleden

Ik zou deze echt te lastig vinden om onderuit te komen. Ik denk dat je maar een paar dingen kan doen. Dit is toch anders dan een alcoholvrij biertje in een normaal bierblikje gieten... 1. Je kan vertellen dat je zwanger bent. 2. Je kan doen alsof je ziek bent en thuis blijven. (Minder acteerskills needed dan optie 3) 3. Doen alsof je ziek wordt terwijl je daar bent en ineens hélémaal niks wegkrijgt. Ik zou persoonlijk geen rauwe vis gaan eten om de schijn op te houden, maar dat is natuurlijk ook nog een optie.

2 maanden geleden

Nog even als aanvulling: Ik ben zelf helemaal weg van pretparken en achtbanen en ik ging dus met 5 weken naar de efteling. Wij hebben ervoor gekozen om het gewoon aan het begin van de dag te zeggen, ipv krampachtig te gaan liegen (want ik was ook zeer zeker door de mand gevallen als ik ineens nergens inging 😅) Je hebt het dan meer in de hand dan als je ineens ondervraagt wordt door je moeder en zus omdat je de sashimi skipt. Good luck, ik hoop dat iemand de gouden tip voor je heeft 🤞

2 maanden geleden

Bedankt dat jullie zo meedenken! Mijn voorkeur heeft ook echt niet om de rauwe vis te eten! Wellicht gaat het wel wat vragen van mijn acteerskilss. Uiteraard wil ik het ook niet vertellen omdat mijn partner er niet bij is en dit ook op een speciale manier wil doen! Mogelijk kan ik nog wat zwangerschapsproof sushi of andere gerechten mee bestellen en die eten

2 maanden geleden

Reactie op Manuuu

Hi Noortje, Dankjewel voor je reactie. Helaas geen all you can eat. Ze wil ...
Oh ja snap ik lastig! Ik lees nog veel meer goede tips onder je topic. Ik wens jou veel plezier met jouw familie🤗

2 maanden geleden

Je kan ook zeggen dat je de dag ervoor ziek bent geweest.. Waarschijnlijk door de vis.. En dat je die vandaag niet wil eten?

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Je kan ook zeggen dat je de dag ervoor ziek bent geweest.. Waarschijnlijk d ...
Dat is ook een goede 😊 bedankt voor de tip

2 maanden geleden

Reactie op Manuuu

Dat is ook een goede 😊 bedankt voor de tip
Haha graag gedaan! Succes! Soms moet je even creatief zijn😅🤭

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Je kan ook zeggen dat je de dag ervoor ziek bent geweest.. Waarschijnlijk d ...
Dit zou ik ook doen, dat je ziek bent geworden door de sushi van “gisteren” en dat je echt walgt van de geur van vis momenteel. Dan bestel of haal je lekker een soepje met brood oid zodat het beeld van “ik voel me beroerd” echt is ahah! En dan weken erna kan je zeggen dat het echt een kwelling was omdat je zo graag sushi wilde mee eten 😂

2 maanden geleden

Dit zou ik ook doen, dat je ziek bent geworden door de sushi van “gisteren” ...
Hahaha, ja dit is oprecht een goede. Daar had ik zelf net over na gedacht. Achteraf lijkt het me zo leuk om het te vertellen; alle leugentjes hahahaha

2 maanden geleden

Je kan ook enkel de vegetarische sushi zonder vis of de gefrituurde zoals dragon eves bestellen. Zo deed ik het om mijn sushi cravings tijdens zwangerschap tegen te gaan 😊

2 maanden geleden

Ik snap heel eerlijk gezegd het zo panisch hierom doen niet. Het zijn je moeder en je zusje; waarom niet gewoon eerlijk vertellen? Wij hebben dat beide zwangerschappen ook een aantal keer gedaan in een soortgelijke situatie. Ik vind dat juist iets intiems hebben met mensen die dicht bij je staan. Eerlijk, de smoesjes over je ineens niet lekker voelen of ziek van de sushi de dag ervoor zou ik echt nooit van een ander geloven. Dat is net als de antibiotica smoes, kun je het net zo goed op je voorhoofd zetten haha. En als ze het op zo’n manier toch doorhebben is dat echt minder leuk dan het zelf kunnen delen. Maar goed, zo sta ik er in, kan voor jou natuurlijk anders zijn. Maar ik denk oprecht dat dit soort smoesjes nooit werken als je normaal zo fanatiek sushi eter bent. En wel rauwe vis eten zou wat mij betreft zeker geen optie zijn, veiligheid van de baby voorop. Kortom; ik zou het lekker vertellen. Kun je de rest van de tijd ook gewoon ontspannen en het leuk hebben. Anders wens ik je veel succes met het goed volhouden van het excuus en hoop ik voor je dat ze het niet door zullen hebben! 🤞🏻

2 maanden geleden

Ik lees dat veel dames toch de vega sushi wel eten, echter durfde ik dit mijn vorige zwangerschap niet omdat dit op de zelfde plek wordt bereid als de rauwe Vis. Hebben jullie hier aan gedacht? Of kan dat zo weinig kwaad dat dat niet erg is ?

2 maanden geleden

Gewoon vertellen dat je zwanger bent!

2 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad met de verjaardag van mijn vader zijn vriendin. Ik maakte me ook druk omdat ik normaal ook heel veel sushi eet en ook niet vies was van een drankje erbij. Heb gewoon een warme maaltijd genomen met als reden dat ik pas sushi had gehad en zin had in iets warms.. was iets van bami met gebakken zalm. Niemand had iets door. Succes! Ik zou me niet te druk maken vooral omdat je al aan gegeven hebt dat je geen zin in sushi hebt die dag zal het ze niet opvallen als je een ander gerecht besteld toch?

2 maanden geleden

Weet je wat voor pakket ze gaan bestellen en bij welke zaak? Zo ja kun je ook de zaak bellen, aangeven dat je zwanger bent, dat je dit nog niet wilt delen met je familie en of ze bij de bestelling extra vegetarische sushi gerechten kunnen doen? Mogelijk kun je die nog los bij ze afrekenen maar dat ze er in ieder geval genoeg opties voor jou bij hebben zitten? Veel restaurant willen hier wel aan meewerken.

2 maanden geleden

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen gewoon sushi gegeten zonder rauwe vis dus de vega opties, ook erg lekker hoor. Tuurlijk kan er een spoortje rauw bij zitten als het op de zelfde plek wordt gemaakt maar ik zou je daar niet al te druk om maken en mochten je zus of moeder wat door krijgen dan is dat toch gewoon zo en dan zeg je als er wat is dan hoor je dat binnen een paar weken wel ;)