27 Reacties

2 maanden geleden

Je hebt al aangegeven vrijdag ervoor sushi te gaan eten. Stel dat ze vragen stellen op je bestelde sushi zonder vis/rauwe dingen dan kan je eventueel zeggen dat die vrijdag niet zo goed zijn gevallen en je je daarvan nog niet zo lekker voelt en op safe speelt met geen rauwe vis.

2 maanden geleden

Sushi vegetarisch of met kip kan je gewoon eten ❤️❤️

2 maanden geleden

Niet te druk over maken, mijn verloskundige gaf aan met de eerste controle bij 8 weken dat ik mij al vroeg aan de regels hield terwijl dat eigenlijk nog niet nodig was. Het voed zichzelf nog vanuit de dooier niet via de placenta. Niet om te zeggen dat je nog even een fles wijn moet open trekken, maar dat wat sushi echt niet verkeerd zal zijn, maar je hebt ook best veel sushi met kip of groente bijvoorbeeld

2 maanden geleden

Reactie op Sabinels95

Niet te druk over maken, mijn verloskundige gaf aan met de eerste controle ...
Precies dit! Hier gisteren echo gehad met 8 weken en je kon nog mooi het dooierzakje zien. Zoals de verloskundige ook uitleg de word de kleine hier momenteel mee gevoed. De placenta moet nog gemaakt worden. Dus wat jij eet word nog niet doorgegeven aan je kleine.

2 maanden geleden

Reactie op diplodocus

Ik snap heel eerlijk gezegd het zo panisch hierom doen niet. Het zijn je mo ...
Bedankt voor je eerlijke en oprechte mening! Hiervoor kies ik omdat ik graag wil dat mijn partner hierbij is als ik het vertel. Is ons eerste kindje, daarnaast heb ik ook nog geen echo gehad en is het nog zo pril! Maar snap je reactie, uiteraard is het alleen maar iets moois en gaan we het daarom ook vrijwel snel na de eerste echo delen met onze familie

2 maanden geleden

Ik zou zelf toch ouders facetimen en het van te voren vertellen. Dan wel zeggen het is heel pril en echo komt nog. Maar uiteindelijk vond ik het ook wel fijn dat ze het wisten! Ik heb zelf in soortgelijke situatie gegeten met bday diner moeder met alleen rauwe vis en garnalen en ben echt mega blij dat ik het toen had gezegd. Wellicht je partner inbellen anders net voor het diner?

2 maanden geleden

Reactie op Sabinels95

Niet te druk over maken, mijn verloskundige gaf aan met de eerste controle ...
Sorry maar dit lijkt me een misvatting. Een glas alcohol is in die eerste periode misschien te overzien, omdat er nog geen uitwisseling van bloed plaatsvindt. Maar rauwe vis is een ander type risico. Dat gaat over ziekmakende bacteriën (salmonella, listeria) waar de moeder erg ziek van kan worden en wat wel degelijk gevaarlijk is voor de kleine, ook in die eerste weken. Dus, een beetje nuance lijkt me heel gezond, maar met rauwe vis (of vlees) zou ik geen risico nemen.