8 Reacties

19 dagen geleden

Ik neem puur geen verdoving omdat je sneller van dat hele vullen af bent 😅. Het vullen duurt vaak maar +- 10 minuten. En als je verdoving neemt zit je nog minimaal 4 uur vast aan dat vervelende gevoel. Mijn tandarts gaf wel aan dat de verdoving geen kwaad kan voor de baby omdat het plaatselijk verdoofd is .

19 dagen geleden

Verdoving kan geen kwaad! En als je toch zekerheid wilt. Hebben. Ze hebben altijd verdoving zonder adrenaline erin

19 dagen geleden

Ik heb hetzelfde en uitgezocht en kan echt geen kwaad.

19 dagen geleden

Heyy, Toevallig hebben ze mijn 2 weken terug geopereerd onder narcose aan mijn kaak en gebit. Er stonden al wat operaties gepland toen ik nog niet wist dat ik in verwachting zou raken. Zodra ik het wist (1 week voor de operatie) heb ik meteen opgebeld en hebben ze alles gecanceld. Vervolgens zijn de tandarts, chirurg, verloskundige en gynaecoloog bezig geweest met uitzoeken hoe we het moesten gaan aanpakken omdat het eigenlijk niet kon wachten. Door een val had ik veel zenuwschade aan mijn kaak en problemen aan mijn gebit wat van kwaad tot erger werd. Het volgende kwam er heel duidelijk uit: In het 1e trimester is het gevaarlijk voor de kleine om verdoving of narcose te krijgen, want dit komt in de bloedbaan van de kleine en kan een negatieve ontwikkeling hebben voor de kleine tot aan een miskraam aan toe in het ergste geval. In het 2e trimester is je kindje het meest veilig om verdoving te gebruiken. In het 3e trimester is het weer erg onveilig voor je kindje. Waarom weet ik even niet meer, sorry. Al met al, als je met spoed geholpen of geopereerd moet worden dan gebeurt dat ook gewoon. Maar kan het wachten tot je 2e trimester dan kun je dat veilig laten doen, zeker als het maar 1 gaatje is. Je kunt natuurlijk ook wachten tot na de bevalling. Maar je gebit is tijdens de zwangerschap wel vele malen gevoeliger. Pas op dat je gaatje er niet voor zorgt dat je zenuwen bloot komen te liggen, dan heb je daar namelijk veel last van en dan moet je wachten tot na de bevalling. De keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf. Bovenstaande dacht ik, is wellicht interessant en fijn om te weten aangezien ik het allemaal al op mijn bordje heb gehad en al uitgezocht is tot aan samen met mensen van het Lareb. Mocht je het willen doen, geef het wel goed bij je tandarts aan dat je zwanger bent i.v.m. soort verdoving wat ze je geven. Groetjes😘

19 dagen geleden

Ik zou, vooral bij 1 gaatje, het gewoon zonder verdoving doen. Heb ik ook gedaan! Je bent binnen 5 minuten klaar, ik heb geen pijn gehad en dat met angst voor de tandarts!

19 dagen geleden

War hierboven gezegd wordt; kan geen kwaad in verband met plaatselijke verdoving. Geldt ook voor een röntgenfoto. Ze doen het liever niet maar een keer zou geen kwaad kunnen omdat de straling niet in de buurt komt van de baby. Ik denk dat je liever nu geholpen wordt dan tijdens je bevalling pijn in je mond hebt…

18 dagen geleden

Ik heb het inderdaad zonder verdoving gedaan en deed helemaal geen pijn met 1 zo’n klein gaatje gelukkig ! Bedankt voor alle tips

18 dagen geleden

Ik moest toen ik 7 weken zwanger was een wortelkanaalbehandeling ondergaan. 1 verdoving en 2 röntgenfoto’s verder 😅als je gewoon aangeeft dat je zwanger bent houden ze wel rekening met de maximale hoeveelheid verdoving!