8 Reacties

2 maanden geleden

Mijn tandarts gaf aan dat het eigenlijk geen impact heeft maar dat ze het prettiger vinden om het niet te doen voor de zekerheid als je zwanger bent. Hij liet toen te keuze bij mij

2 maanden geleden

De impact is echt verwaarloosbaar, met vliegen wordt je aan meer straling blootgesteld en dat mag ook gewoon. Ik denk dat ze het liever niet doen als het even niet hoeft. Maar ik zou me geen zorgen maken om die eerdere foto

2 maanden geleden

Het heeft geen impact hoor. En idd.. Bij vliegen krijg je veeeeel meer straling. Tandartsen doen het liever niet omdat mocht er iets gebeuren met t kindje ze nooit kunnen zeggen dat t aan de fotos van de tandarts ligt.. Maaar ik zou t zelf ook alleen doen als t echt moet

2 maanden geleden

Kan gewoon, ik heb een foto van mijn longen laten maken (veel meer straling) en zelfs toen zei de longarts dat het geen probleem is.

2 maanden geleden

Straling tijdens een zwangerschap onder de 15 weken geeft verhoogde kans op misvormingen bij het kindje. Als ze dit echt moeten doen zou ik persoonlijk een loodschort over mijn buik doen. Maar zou het alleen doen als het noodzakelijk is (Ben werkzaam in het zkh).

2 maanden geleden

Reactie op Baby2🥰

Straling tijdens een zwangerschap onder de 15 weken geeft verhoogde kans op ...
Met zo’n reactie werk je vast niet op de radiologie. 1) je maakt TS bang om niks en 2) een loodschort wordt juist afgeraden ivm het terugkaatsen van strooistraling.

2 maanden geleden

Nee joh dat geeft niks! Je vangt zo minimale hoeveelheid straling, dar is verwaarloosbaar. Een vlucht in vliegtuig vang je veel meer straling mee! Niet druk om maken hoor, ik werk in de straling en dit heeft echt niks veroorzaakt. Juist geen loosschort tijdens een tandartsfoto!