3 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou het wel aangeven als je verdoofd moet worden of als er foto's gemaakt moeten worden, ivm straling. Voor een controle is dat volgens mij niet nodig. Ben vandaag zelf geweest voor controle en heb het ook niet aangegeven. 2 weken terug wel verdoving gedag, maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. ❤️

3 maanden geleden

Mijn tandarts verdoofd niet bij zwangerschap Rx tanden mag ook niet ale rx in algemeen

3 maanden geleden

Mijn tandarts verdooft geen zwangere vrouwen en maakt ook geen foto's bij zwangere vrouwen, tenzij het een noodsituatie is. Zodoende heb ik ooit een afspraak verplaatst tot na de geboorte. Mijn tandarts legde uit dat er geen wetenschappelijk bewezen negatieve effecten zijn maar dat het onderzoek daarnaar minimaal is dus men eigenlijk nog niet echt iets over de effecten kan zeggen. En ze gaf aan dat ze om deze reden zelf nooit een verdoving of foto zou ondergaan tijdens een zwangerschap dus dat ook niet bij andere zwangeren wilde. Controle kan natuurlijk altijd. Je kan morgen gerust bij je tandarts aangeven dat je zwanger bent en vragen of dit gevolgen heeft voor een mogelijke behandeling. Succes!