8 Reacties

6 dagen geleden

Mijn kinderen houden onze elektrische tandenborstel vast of papa's scheerapparaat, 10 maanden en 2.5 jaar 😅 afleiding dus. Maar de oudste hebben we ook een tijd op de rug op de grond gelegd, ga jij boven het hoofd zitten, armen van kind onder je benen. Zo kan je er goed bij en het klinkt niet zo, maar het is als je het een paar keer gedaan hebt geen strijdt meer!

5 dagen geleden

Mijn zoontje wilt alleen als je hem op de arm hebt. Paar keer in de kinderstoel of zittend op de grond geprobeerd maar dat was echt drama. Op de arm doet hij zelf z’n mond open 🤷🏼‍♀️

5 dagen geleden

Wij poetsen samen tanden. Hij vindt het heel grappig als ik zijn tandenborstel in mijn mond heb, dus dan ontspant hij even en kan ik heel even bij hem poetsen daarna poets ik weer even bij mezelf. Zo doe je het ook nog voor

4 dagen geleden

Misschien heeft ze last van doorkomende tanden waardoor ze even niet wilt

4 dagen geleden

Misschien werkt het om haar een paar keer te laten spelen met de tandenborstel? Zodat ze er weer een beetje vertrouwd mee raakt en het dan minder vervelend vindt? Dat werkte hier goed. Ik maak altijd een gek geluidje waardoor ze moet lachen en dan poets ik snel. Daarna laat ik haar zelf nog even rommelen met de tandenborstel en gaat ze zelf 'poetsen'. Vindt ze geweldig. Het is hier nu ook echt onderdeel van het avond ritueel. Na het flesje op schoot poetsen.

4 dagen geleden

Reactie op LissaM

Misschien werkt het om haar een paar keer te laten spelen met de tandenbors ...
De tandenborstel gaat graag haar mond in, maar enkel de achterkant 🙈 hopelijk is het tijdelijk.

3 dagen geleden

Ik doe het zelf elke keer even voor. Al mijn tanden laten zien en zogenaamd poetsen. Daarna poetsen bij haar. Als ze erg moe is, is ze minder bereid om mee te werken. Dus niet te laat beginnen kan schelen. En verder een beetje laten spelen af en toe. Je hebt ook een tandenpoets liedje op YouTube. Misschien vind ze dat leuk.

gisteren

Ik ga vaak samen tanden poetsen. Dat werkt bij mijn zoontje heel goed en hij vind het dan ook heel leuk