24 Reacties

6 maanden geleden

Ohh wat heftig Joyce… geen tips maar wel een dikke knuffel voor jou 🩷

6 maanden geleden

Hoe oud is je kindje? Onze kleine heb ik aan het begin veel bij me gedragen en op me laten slapen. Soms ook echt oefenen met in eigen bedje wat dan heel lang duurt voor vervolgens een slaapje van 15 min. Snap heel goed hoe vermoeiend dat is. Heb daar zelf ook vele avonden van zitten huilen van vermoeidheid en verslagenheid. Bij ons is het nu soms op ons slapen en soms in bedje als het lukt. Wij zijn af en toe weer een keer op een date gegaan en dan mijn ouders even als oppas voor een middagje. Zelfs 1 keer kan echt even een verademing zijn. Kan natuurlijk ook even met je partner overleggen dat de ene dan even 2 uur voor zichzelf pakt en de andere dan (zou niet te lang doen want in m’n eentje met een huilende baby zitten is nog zwaarder dan met je partner er bij). Hopelijk komt er volgende week iets uit waarom hij zo huilt en kun je tot die tijd nog even een weekje overleven.

6 maanden geleden

Joyce, we hebben precies hetzelfde gehad. Na 10 weken is dat bij ons afgenomen. Kleine heeft nog van die dagen dat ze iets meer huilt maar het zij geen hele dagen meer. Ik heb geen advies voor je, de enige wat ik zelf heb gedaan is loslaten en niet verwachten dat dit bijvoorbeeld na 11 weken stopt maar met de dag leven en elke dag beginnen alsof we echt alles opnieuw gaan doen. Een hele dikke knuffel en.. alles is een fase. Je bent sterk en je kan alles. 🩷

6 maanden geleden

Heftig 🩷 ik heb het zelf meegemaakt bij mn eerste. Ik weet dat het lastig is maar hou vol en weet dat het goed komt. Super fijn dat je steun en hulp krijgt. Blijven praten en desnoods even een paar uur of een dag iets voor jezelf doen? Hoop dat er iets uit komt bij de osteopaat.

6 maanden geleden

En gebruik je een draagzak?

6 maanden geleden

Hier hetzelfde bij 13 weken, en we hebben dit al vanaf week 2. Radeloos ben ik soms. Sociaal leven is nul, leuke partner ben ik ook niet, ben enkel een troost , voed en was vrouwtje ;-) We lopen ‘s nachts op straat met draagzak, slapen kan enkel aan borst en duurt soms twee uur voordat het lukt etc. De enige tips die ik heb : verwacht niets en vier alles dat lukt. En zorg dat je soms een moment voor jezelf hebt. Al is het maar 15 min een wandeling. Verder doe je vast al het goede om uit te sluiten dat er iets medisch is. Sterkte ! Houd je ons op de hoogte ? Liefs

6 maanden geleden

Reactie op Sanne6je

Hoe oud is je kindje? Onze kleine heb ik aan het begin veel bij me gedrage ...
Hij is nu bijna 12 weken oud. Onze ouders proberen ons zoveel mogelijk te helpen door op te passen. En op ons kan hij inderdaad wel slapen maar voor dat dat lukt is het eerst wel huilen geblazen. Maar door zijn ontroostbare huilgedrag de laatste tijd lijkt het alsof hij pijn heeft. Hij is ook geboren met een vacuümpomp en ons is ook verteld dat dat de reden is van de onrust. Maar al die speculaties geven ook geen geruststelling. Hopelijk komt er iets uit inderdaad.. we gaan het zien.

6 maanden geleden

Reactie op greeneyesbrownie

Joyce, we hebben precies hetzelfde gehad. Na 10 weken is dat bij ons afgen ...
Gelukkig is het bij jullie afgenomen! Ik weet en hoop dat het vanzelf afneemt maar op dit moment voelt het nog zo ver weg. Wat me nog houvast geeft is dat de kleine nog wel elke dag naar me lacht en daar kan ik dan nog van genieten. Hopelijk is het niets medisch maar ik denk als dat pas uitgesloten is dat ik het ook wat beter aankan. Dankjewel voor je lieve woorden 🫶🏻

6 maanden geleden

Reactie op ntjoy

Heftig 🩷 ik heb het zelf meegemaakt bij mn eerste. Ik weet dat het lastig ...
Dankjewel 💗 De draagzak was eerder nog een oplossing maar ook daar wil hij eigenlijk niet meer in. En daarnaast is het ook erg zwaar voor mij i.vm. rugklachten. Maar misschien moet ik dat het toch maar weer is gaan proberen want van al dat wiegen ervaar ik ook pijn

6 maanden geleden

Reactie op Mischeng

Hier hetzelfde bij 13 weken, en we hebben dit al vanaf week 2. Radeloos ben ...
Wat heftig ook voor jullie.. Probeer inderdaad alles wat wel goed gaat te vieren. En de momenten alleen doen me ook goed merk ik. Ik weet dat alles goedkomt maar wat is dit slopend en mentaal zwaar. Voor jullie ook heel veel sterkte en hopelijk snel meer rust thuis 🫶🏻

6 maanden geleden

Lieve Joyce, wat ontzettend zwaar. Dit klinkt heel erg als wat ik met mijn eerste zoontje had. Na een vacüüm geboorte had hij een werveltje in zijn nek niet goed zitten waardoor hij volgens de osteopaat niet kon ontspannen. Met 12 weken bij de osteopaat geweest en merkten toen al verbetering. 2 extra bezoekjes gehad en daarna ging het zoveel beter! Ik heb goede hoop voor je dat de osteopaat je gaat helpen en hoop dat je in de tussentijd goed geholpen wordt. Ik kijk op die tijd met mijn eerste kindje terug als een van de zwaarste periodes van mijn leven dus ik leef erg met je mee. Nu kijk ik er ook met trots op terug: dat heb ik allemaal doorstaan en toen het beter ging met mn kindje en met mij kreeg het genieten een extra laagje glans omdat we van ver kwamen. Hopelijk kun je af en toe een beetje vooruit kijken en uit mijn voorbeeld hoop putten

6 maanden geleden

Reactie op MVJO

Lieve Joyce, wat ontzettend zwaar. Dit klinkt heel erg als wat ik met mijn ...
Wat naar dat je dit ook hebt moeten doorstaan.. Maar wat een hoopvol bericht en fijn dat de osteopaat je zoontje verlichting heeft kunnen geven. Voor ons nog een weekje bikkelen en hopelijk gaat dat voor ons zoontje ook werken. Ik probeer ook maar vast te houden aan het idee dat alles goedkomt en hopelijk verlies ik mezelf niet in de tussentijd. Maar ook de steun van jullie mama’s doet me erg goed. Je hoort zoveel mooie verhalen maar ook deze verhalen bestaan 💖
Zou het koemelkallergie kunnen zijn? Bij ons was dit zo. Na het vermijden, veeeel minder huilen. Artsen etc zeiden eerst van niet. Toen op eigen houtje gaan vermijden. Heel blij dat we dat hebben gedaan. Lijkt het alsof hij echt pijn heeft? Krampjes? Trappen met de voeten?

6 maanden geleden

Moonboon is hier de redding voor slaapjes overdag

6 maanden geleden

Reactie op FantasierijkeOchtendgloren936417

Zou het koemelkallergie kunnen zijn? Bij ons was dit zo. Na het vermijden, ...
Hij vertoond geen symptomen voor koemelkallergie. Krampjes denkt de huisart ook aan maar ik denk dat er iets meer aan de hand is. Trappelt inderdaad ook met de beentjes maar is over het algemeen gewoon heel erg onrustig. Drinkt ook erg onrustig. Maar dat is het nu juist niemand weet het antwoord. Het is echt nog zoeken naar de oorzaak van het overmatig huilen en amper of onrustig slapen

Reactie op Joyce20

Hij vertoond geen symptomen voor koemelkallergie. Krampjes denkt de huisart ...
Mijn dochter had ook geen andere symptomen. Alleen veel huilen en wat uitslag (wat op baby acne leek). Je kunt een hypo allergene voeding proberen om het even uit te testen voor een maandje? Misschien dat even overleggen met de arts

6 maanden geleden

Reactie op FantasierijkeOchtendgloren936417

Mijn dochter had ook geen andere symptomen. Alleen veel huilen en wat uitsl ...
Zal het overleggen! Zijn namelijk net al overgestapt op nutrilon content (voor hongerige baby’s) en dat lijkt iets te doen (meer tijd ertussen) Maar niks is uitgesloten natuurlijk. Het kan van alles zijn..

6 maanden geleden

Mijn dochter is 4 maanden en heeft dit ook ze kan ineens zomaar uit het niets het op een krijsen zetten dan is niks meer goed overstrekt ze zich zelf.. ze heeft dit ineens sinds een paar dagen ik heb ook geen idee wat het kan zijn.. ik dacht zelf misschien honger dus CB heeft mij geadviseerd te starten met groente hapjes. Ben benieuwd of dit uiteindelijk de oplossing is

6 maanden geleden

Reactie op lovelifexx

Mijn dochter is 4 maanden en heeft dit ook ze kan ineens zomaar uit het nie ...
Wat vervelend.. hier ook veel overstrekken. Heel frustrerend om niet te weten wat er aan de hand is. Ik hoop iedere dag maar dat het ineens beter gaat. Maar dat duurt inmiddels al weken.

6 maanden geleden

Ik zou inderdaad wat eerder gezegd is is proberen of nutrilon pepti een verschil maakt. Iedere baby heeft andere symptomen bij een koemelkallergie. Onze dochter (nu bijna 3) had hele andere symptomen dan onze zoon van 3 maanden nu