12 Reacties

2 maanden geleden

Zelf herken ik het niet om me niet zwanger te voelen. Wel ken ik de angst dat het hartje niet zal kloppen bij de eerste echo. Misschien verstandig om eens contact op te nemen met je verloskundige hierover. Hier kun je vragen voor een bloedtest om je beta/hcg waarde te achterhalen en te zien of deze mooi oploopt. Dit mocht ik deze week doen, dinsdag laten prikken en donderdag en deze was mooi verdubbeld. Dit zou wat rust kunnen bieden❤️

2 maanden geleden

Reactie op MamaAnnemarie

Zelf herken ik het niet om me niet zwanger te voelen. Wel ken ik de angst d ...
Ik heb geen bloedtest gedaan om mijn zwangerschap echt vast te stellen. Is dat een probleem? Of zien ze sws dat hij omhoog gaat?

2 maanden geleden

Ik heb vorige week woensdag mijn 1e echo gehad (ik was 8+1) en heb een klein frummeltje met kloppend hartje gezien. Ik weet dus dat er wel een kindje aan het groeien is, maar verder moet ik soms ook echt tegen mijzelf zeggen: "je bent zwanger" om het misschien ook echt te laten zijn? Ik voel me verder absoluut niet zwanger, dus had ik ook het idee dat het niet goed zou gaan. Ook alleen vermoeidheid, rommelende darmen en verder geen kwaaltjes. Aan de ene kant lastig, aan de andere kant een zegen

2 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Ik heb vorige week woensdag mijn 1e echo gehad (ik was 8+1) en heb een klei ...
Precies. Ik zei het gisteravond buiten ook hard op voor het eerst maar het gevoel is er dan nog niet echt. Wel een steek vanuit mijn vagina/lies

2 maanden geleden

Reactie op SabKev1995

Ik heb geen bloedtest gedaan om mijn zwangerschap echt vast te stellen. Is ...
Nee, bij mij is de zwangerschwap ook niet op die manier bevestigd in eerste instantie. Maar vanwege zorgen bij 5 weken mocht ik dit laten doen. De waardes verschillen enorm per vrouw dus dat zegt niks. Het gaat erom dat de waarde verdubbeld is wanneer je om de dag laat prikken.

2 maanden geleden

Reactie op MamaAnnemarie

Nee, bij mij is de zwangerschwap ook niet op die manier bevestigd in eerste ...
Ook opletten met de waarden hoor. Ik liet die prikken omdat ik geruststelling zocht en was niet mooi blijven verdubbelen. Ik had alles al afgeschreven, maar wou toch een echo ter bevestiging dat het niet goed ging. Daar was een mooie dooierzak met mini en hartslag te vinden. Inmiddels bijna 3 weken verder en onze baby groeit heel goed. Zelfs wat vooruit gezet voor uitgerekende datum. 🙈

2 maanden geleden

Ik heb wel telkens tijdens elke zwangerschap gezegd, een zwangerschapstest is een ding. Maar het wordt meer werkelijkheid na een echo, ik heb graag iets dat je kan zien. Misschien is het voor mij ook een manier om langzaam aan de werkelijkheid te wennen dat ik zwanger ben en het zien van echo, het horen van de hartslag maakt dat voor mij meer compleet.

2 maanden geleden

Ik snap je gevoel heel goed, hier ook pas 12 augustus de eerste echo. Heb ook helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben, dus dat maakt me ook heel erg onzeker. Ik hou me maar vast aan het feit dat er hier meer vrouwen zijn met bijna geen klachten en ook een goede echo hebben gehad.

2 maanden geleden

Reactie op demidemi1993

Ik snap je gevoel heel goed, hier ook pas 12 augustus de eerste echo. Heb o ...
Ja precies. Ik hou me daar groot en deel ook aan vast maar zodra je niks merkt schiet er toch weer even een negatieve gedachte door je hoofd

2 maanden geleden

Ik herken het ook wel. Bij de eerste kon ik het gewoon niet geloven dat ik zwanger was. Omdat wij het ookal heel lang probeerde en uiteindelijk via een traject zwanger mochten worden. Ik geloofde het toen pas na het zien van de echo. Ondanks dat ik vermoeid was en al extreem misselijk vanaf de 6 weken. Maar het voelde toch niet helemaal echt. Bij mijn 2e voelde het wel meteen echt na het zien van de test en werd dat met de echo alleen maar sterker. Had toen ook last van misselijkheid en vermoeidheid. Nu bij de 3e(ongepland) voelt het ook niet alsof ik zwanger ben en vergeet ik dat soms ook gewoon even. Ondanks dat ik heel vermoeid ben en al een paar weken misselijk. Ik heb al 2 echo’s gehad waarop een kloppend hartje te zien was, maar toch voelt het nog steeds heel onwerkelijk. Misschien juist omdat het ongepland was en ik mij er helemaal niet op ingesteld had om zwanger te worden/zijn🤷🏼‍♀️ ik hoop dat dat besef wel gaat komen, maar misschien is dat als de buik gaat groeien ofzo. Geen idee.

2 maanden geleden

Ik voel me ook totaaaaaaal niet zwanger!!! Ik heb gewoon 0 symptomen. Soms word ik er ook onzeker van hoor! Maar heb inmiddels al 10 testen of zo gedaan en die zien er goed uit🤪 vorige zwangerschap was ongepland en toen “voelde” ik het wel maar had ik eigenlijk ook bijna geen symptomen. Mijn enige symptoom is dat ik sneller geïrriteerd ben en sneller emotioneel.

2 maanden geleden

Dat dromen is juist ook een teken van je zwangerschap. Ik droom ook erg onrustig en heb ook gedroomd dat ik een miskraam kreeg. Sterkte voor de komende weken, hopelijk gaat de eerste echo je geruststellen!