4 Reacties

3 maanden geleden

Hoii, ik heb ook thalassamie. Ik heb met mijn zwangerschappen ook echt zware vermoeidheid gehad vooral in het begin eigenlijk 😩 het is wel allemaal goed afgelopen gelukkig.

2 maanden geleden

Hi hier een hb-d drager waardoor chronisch bloedarmoede. Ik ben nu 5+1 en heb ook meer last van vermoeidheid en hartkloppingen. Ergens had ik gehoopt dat als een (altijd hevige) menstruatie uitblijft dit elkaar een beetje zou opheffen maar helaas. Ik ga volgende week bij de eerste echo vragen of mijn waardes extra in de gaten gehouden kunnen worden, hebben jullie daar ervaring mee?

2 maanden geleden

Nee klopt jammer genoeg omdat het chronisch is blijft het gewoon! Mijn ijzer hb waarde enz waren laag voor de bevalling. Ik heb daarom een ijzer infuus gekregen . Heeft me wel goed gedaan!👍🏻

2 maanden geleden

Ik heb 2 jaar geleden een ijzerinfuus gekregen toen ik voor wat anders in het ziekenhuis lag, daar knapte ik tijdelijk iets van op. Mijn waardes zijn inmiddels al een tijdje weer hetzelfde als toen in het ziekenhuis, maar mijn huisarts zegt dat ze iets te goed zijn voor een doorverwijzing. De fertiliteitsarts heeft gezegd dat ze mij tijdens een zwangerschap beter kunnen helpen met mijn waardes (heel vage opmerking als je t mij vraagt), dus ben benieuwd!