16 Reacties
één maand geleden
Mijn dochter is 15 maand. Maar zij loopt nog niet dus als ik alleen met haar ben moet er tocb getilt worden
één maand geleden
Ik dacht dat dat oude adviezen waren. Ik doe nog krachttraining. Ben wel flink gehinderd in gewicht maar squat nu bijv nog met 37.5. Dat gaat prima, maar ik moet daarbij heel erg op m'n houding letten als ik de oefening doe en de hele oefening uitblazen zodat ik minimale kracht op m'n core zet. Zou als je normaal gewend bent om je dreumes veel te dragen dus vooral goed op je houding letten (niet tillen vanuit je rug maar vanuit je benen) en opletten dat je je buik zo ontspannen mogelijk houdt. Maar als het niet goed voelt of je last krijgt van harde buiken zou ik vooral met je verloskundige overleggen wat zij aanraadt.
één maand geleden
Oeh, je hebt ook wel een zware dreumes 😉. Onze dochter is bijna 3 jaar en weegt nu nog geen 13 kg. Maar haar heb ik vanaf begin zwangerschap echt alles zelf laten doen. Is natuurlijk anders op deze leeftijd, maar met 20 maanden kon ze bijv prima zelf de trap op en af, verschonen op de bank waar ze zelf op kon klimmen, zelf op de tripp trapp klimmen, na het eerste stapje zelf in de autostoel klimmen, leertoren bij het aanrecht ipv erop zetten om mee te kijken etc. Die kleintjes kunnen meer zelf dan wij soms denken, daar zou ik echt op aansturen 😊.
En verder wat al gezegd is, goed opletten met hoe je tilt qua houding. Want soms moet het natuurlijk gewoon ook even.
één maand geleden
Hier een driejarige van bijna 13kg die ook nog regelmatig getild wil worden. Ik probeer hem waar mogelijk dingen zelf te laten doen maar wil ook aan zijn behoeften voldoen. Dus til hem zeker nog wel. Verloskundige zei dat het oké is. Niet slecht voor de baby, hooguit extra belastend voor mij.
één maand geleden
Ik kreeg nog als tip van de verloskundige om op de rug te tillen, dan gebruik je andere spieren. Kan niet altijd, maar ik doe dat vanaf de fauteuil in zijn kamertje nu zo naar de commode, mijn zoontje (2jr9mnd) vindt het ook leuk.
Hij wilde ook veel getild worden, maar met volhouden met standaardzinnetje “kan niet, mama heeft baby in de buik” is dat afgenomen en zegt hij het nu zelf ook.
Ik til hem soms nog wel als niet anders kan, maar echt stukken minder.
één maand geleden
Reactie op Mimaw200
Meis, die informatie is echt van vroeger. Ik train nog in de sportschool en ...
Dat denk ik niet, lees het overal. Ook op 24Baby:
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/tillen-zwangerschap/
Ik heb al een beetje bekkenklachten, dus vandaar mijn vraag om te voorkomen dat het erger wordt.
één maand geleden
Ik heb een inklapbare buggy gekocht zodat ik nooit lang hoef te tillen dan dat ze ergens op of af moet. Traplopen doet ze zelf. Maar wel enorm opletten omdat ik gewend was veer meer te tillen. Nu went ze er langzaam aan
één maand geleden
Tja tillen zal wel moeten. Ik heb een zoontje van 17 maanden (die gelukkig al loopt), maar die ik veel moet tillen. Heb nu dus ook al bekkenklachten...
In ieder geval zo veel mogelijk tillen zien te voorkomen. Bijv. zelf trap op en af laten gaan of i.p.v. boven op de commode verschonen gewoon benden op de bank of grond. En als je tilt, niet telkens op dezelfde heup, maar wissel dit af.
Toevallig vandaag naar de bekkenfysio. Die gaf als tips: bekkenbodem intrekken en de buikspieren aanspannen bij tillen.