7 Reacties
vorige week
Wij hebben sinds vorige week exact hetzelfde probleem. Bij de opvang en bij oma krijgt hij overdag daardoor echt minder binnen. Het is ook nog eens een slechte eter, dus wij vinden dit ook een uitdaging. Bij ons drinkt hij nog wel een beetje uit een tuitbeker. Dat lukte bij oma, dus die geven we komende vrijdag ook mee naar de opvang. Alle beetjes zijn mooi meegenomen...
vorige week
Hier hebben we de fles al vrij snel geprobeerd
Met 6 weken geloof ik, en dit pakte ze gelijk. Met 4 maanden ben ik gaan werken en pakte ze eigenlijk heel goed de fles. Bij mij pakte ze hem niet omdat ze natuurlijk de borstvoeding rook en de borst gewoon heel makkelijker vind.
Maar de lansinoh flessen schijnen heel erg goed te zijn hiervoor, dit lijkt heel erg op een tepel dus wellicht is dat het proberen waard?
vorige week
Wij hebben dit ook. Ze krijgt al vanaf 4 weken oud elke dag een flesje en dat ging altijd heel prima. Sinds een maandje ofzo pakt ze hem nog maar heel slecht.
Ik heb het maar geaccepteerd, ze haalt het daarna bij mij wel weer in. Inmiddels hebben ze natuurlijk ook minder melk nodig dan die eerste maanden. Ik vertrouw erop dat ze het zelf wel regelt en aangeeft. Soms bieden we wat in een open bekertje aan, dat wil ze meestal ook wel, maar is echt 10-20 ml per keer.
4 dagen geleden
Hier ook een afgekolfde melk weigeraar!
We hebben het uit een open beker geprobeerd, omdat hij dol is op water. Dan neemt hij 1 slok en slaat daarna de beker weg.
Hiervoor ook altijd moeiteloos de fles geaccepteerd.
Wat wij nu doen is de afgekolfde melk mengen met zijn fruit of groenten. Dan wil hij het wel. Geeft ons toch wel een fijn gevoel dat hij dan in ieder geval iets van de melk nog binnen krijgt.
gisteren
Onze zoon van 8 maanden drinkt sinds een paar weken ook opeens niet meer uit de fles. Verschillende spenen geprobeerd en met pap erdoor e.d. maar niks werkte. Bij een open beker nam hij te grote slokken en ging de helft ernaast. Nu laten we hem afgekolfde melk uit een rietjes beker drinken en het gaat fantastisch! Hij had niet meteen door hoe het werkte maar na wat oefenen lukte het opeens.