8 Reacties

7 maanden geleden

De makkelijkste tip die het meeste recht doet aan wat je baby nodig heeft: hem gewoon in slaap helpen en accepteren dat dit is wat je baby nodig heeft. Hij is nog zó klein. Al die onzin over ‘zelfstandig in slaap vallen’ wat je online ziet is echt maar bedacht hoor.. echt niet nodig en heel veel baby’s willen dit helemaal niet. Ooit slapen ze echt zelf in hoor, hoef je nu niet af te dwingen bij een mini baby.

7 maanden geleden

Hier helpt t om mn hand op z'n hoofdje te houden of op z'n buikje. En inbaker slaapzak omdat hij zo druk beweegt met z'n armpjes. Maar werkt ook niet altijd.

7 maanden geleden

Een swaddle Tussen zn wenkbrauwen zn oogjes naar beneden wrijven Hand op zn buik leggen White noise apparaatje Zorgen dat die tegen je aan diep in slaap is en dan weg leggen

7 maanden geleden

Vind 45 minuten nog best netjes, in de avond zijn we uren bezig 🙈. Nu 12 wkn

7 maanden geleden

Bij ons werkt de app Napper erg goed, (huckleberry is alternatief) die voorspelt wanneer je baby genoeg slaapdruk heeft opgebouwd en weer moet slapen. Als wij die voorspelling aanhouden is de duur van het inslapen maar heel kort.

7 maanden geleden

Heel herkenbaar! De ene keer slaapt ze relatief snel, andere keer zijn we een eeuwigheid bezig, zelfs als ze dan echt wel slaap signalen vertoont zoals gapen en in oogjes wrijven. Ben aan het oefenen nu om haar toch zelfstandig te laten slapen. Over 3 weken gaat ze naar de opvang en het is natuurlijk het fijnst voor haarzelf ook als ze niet altijd iemand nodig heeft om in slaap te komen. Thuis laat ik haar ook nog regelmatig lekker bij mij in slaap vallen 😊 Maar het is gewoon fijn als het haar ook zelf lukt om lekker te gaan slapen. 😴

7 maanden geleden

Als hij naast me in de cosleeper ligt dan leg ik mijn hand op zijn buikje en wrijf ik soms ook. En bij ons werkt zingen heel goed. Ik zing dan allerlei variaties van ik zag twee beren broodjes smeren en als laatste zing ik in de maneschijn. Dat doe ik totdat hij rustig ligt en zijn oogjes dicht zijn. Vaak slaapt hij dan en soms wordt ie toch weer even wakker en 'pruttelt' hij een beetje door en valt daarna zelf in slaap. Overdag valt ie in slaap wanneer en waar hij wil, meestal in onze armen

7 maanden geleden

Reactie op Nola1203

Als hij naast me in de cosleeper ligt dan leg ik mijn hand op zijn buikje e ...
Zingen werkt hier inderdaad ook goed. Ik leg haar tegen mijn schouder en wieg mijn bovenlichaam van links naar rechts terwijl ik ondertussen Cest la vie van Claude zing haha. Vaak wordt ze daar wel rustig van, ook al zing ik het liedje duizend keer achter elkaar totdat ze rustig genoeg is om weggelegd te worden in de co-sleeper. Als ze daarna toch weer wat onrustig wordt leg ik mijn hand op haar buik. Soms herhaal ik dat een aantal keer.