11 Reacties

19 uur geleden

Ik heb kolfappararen die in mijn BH konden. Ik deed ze gewoon in op de WC en ging dan weer aan tafel zitten, niemand die iets zag. Vaak wat groter shirtje of blousje aan. Vaak haalde ik ze ook daar gewoon eruit, zonder dat er een stukje bloot kon. Totaal geen gekke gezichten gezien, het viel amper op! Maar dat zou natuurlijk ook op de wc kunnen!

18 uur geleden

Reactie op Karly1234

Ik heb kolfappararen die in mijn BH konden. Ik deed ze gewoon in op de WC e ...
Ja, dit heb ik ook vaak zat gedaan. En het tasje aan de bar in de koelkast laten zetten. Ook daar keek niemand van op. Overigens merk ik nu dat het geen ramp is als ik wat later ben dan normaal of er een oversla, nu mijn productie bij 10,5 maand toch wel meer stabiel is geworden. Ik heb ook vaak in de auto terug pas gekolft, dan kan het thuis meteen de koelkast in! Veel plezier!

18 uur geleden

Reactie op Kelly2000

Ja, dit heb ik ook vaak zat gedaan. En het tasje aan de bar in de koelkast ...
Jaa dat is top! Ik had een koeltasje met koelelement van Medela, dat is echt een topding!
Ik heb ook al meerdere keren gekolft in een restaurant. Heb er ook zo een die je in je bh weg kan stoppen en met een ruim vest erover zie je er niks van. Ff met mn kolftas met benodigdheden naar de wc daar hem er ff opzetten en gewoon gelijk terug naar de tafel. Na een kwartier ff in de wc eraf halen. En hem gewoon vies in de plastic bak doen waar ik de kolf schild in heb zitten. Doe hem dan thuis afwassen en ff uitkoken dan als extra omdat het voor mijn gevoel fijner is omdat hij dan ff n tijdje vies in de tas heeft gezeten. Zelf gooi ik m’n koeltasje/kolftasje vol met diepvries elementen en dan blijft hij koud genoeg tot ik thuis ben.

6 uur geleden

Ik zou dan kolven in de auto op de heenreis en op de terugreis. En het kolfschild en de melk in een koeltasje bewaren. Evt. met koelelement erin of het tasje open in de koeling in het restaurant doen. Of bij koude temperaturen gewoon in de auto laten. Ik snap je beren op de weg. Ik blijf ook wat vaker thuis, ook omdat ik kolven vervelend vind. Maar het is met een klein beetje werk echt wel te doen 🍀

6 uur geleden

Hi! Ik kolf altijd al overal waar ik ook ben. Kolven mee in een tasje en heb een klein medela koeltasje mee daar zet ik dan het melk in. Ik zet de kolven ook overal waar ik ben lopend of zittend gewoon in en hetzelfde voor er uithalen en legen haha

4 uur geleden

Ik kolf altijd overal, kan me echt niks schelen. Ik stop ze er vaak op de wc in en ga dan weer aan tafel zitten. Ik haal ze er aan tafel onopvallend uit, giet de melk over in een medelaflesje en bewaar dat ik de koeltassen koelelementen. Nog nooit een scheve blik gehad.

3 uur geleden

Ik zou in de auto kolven, vind die dingen in je bh echt mega opvallen hoor. Snap nooit dat mensen dat onopvallend vinden maar hangt natuurlijk wel van je kleding af haha Maar als je een beetje beschut zit zou ik het ook best aan tafel kunnen doen. Je kan echt wel wat later of eerder kolven dan 20 uur, net wat uitkomt

1 uur geleden

Ik vind het ook goed te doen. Ik heb een doek die ik ook wel eens gebruik (zo’n doek voor live borstvoeding) zodat je niets ziet en dan stop ik ze in mijn BH en door het doek ziet niemand het. Zijn ook draadloze die je gewoon in de cup stopt. Wel handig om kleding te hebben met ruimte daarvoor. Dus bijv met knoopjes of een v-hals. En zo niet; op de wc indoen. Door het geluid in restaurants hoor je het verder de kolven niet. Ik haal ze altijd gewoon eruit aan tafel en giet ze over in de flesjes. Heb nog nooit commentaar gehoord of vervelende reacties. Bij een zakelijk diner heb ik ook wel eens in een handicapten wc gekolfd. Gewoon tijdens het staan en was maar een kwartier dat scheelt. Natuurlijk wel in de gaten gehouden of niet toevallig iemand de wc nodig zal hebben 😉

1 uur geleden

Reactie op Bosdieren

Ik zou in de auto kolven, vind die dingen in je bh echt mega opvallen hoor. ...
Grappig dat je dit zegt. Ik vind het ook altijd heel opvallend bij mezelf maar ik kolf geregeld op kantoor en dan vragen collega’s pas na een minuutje wat dat geluid nou eigenlijk is. En ze zien het dus ook niet echt. Voor mezelf voelt het echt mega-opvallend!

37 minuten geleden

Ik denk ook: als mensen het zien en zich afvragen wat het is, dan maakt het me eigenlijk niet zo uit wat ze denken. Want wat kunnen ze er nou van vinden? Stel dat iemand denkt: oh, die vrouw kolft in het openbaar. Wat is dan precies het oordeel? Ik kan eerlijk gezegd niets negatiefs bedenken. Het lijkt me vreemd als iemand zou denken: wat vies, wat ordinair of wat irritant. Hooguit hebben ze het nog nooit eerder gezien. Maar uiteindelijk is het gewoon voeding maken voor je kind — en dat is toch helemaal niet zo gek. Kan iedereen vast snel overheen stappen.