22 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb gehoord dat gemberthee en vanille vla helpt tegen misselijkheid

2 maanden geleden

Probeer als het lukt o.r.s als je dat binnenhoud helpt t ook gelijk tegen uitdroging

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Ik heb gehoord dat gemberthee en vanille vla helpt tegen misselijkheid
Dank voor je reactie! Gemberthee houd ik niet binnen, maar vanillevla ga ik proberen, dankjewel!

2 maanden geleden

Reactie op Lovetobeamom1

Probeer als het lukt o.r.s als je dat binnenhoud helpt t ook gelijk tegen u ...
Dankjewel voor je reactie, ja dat neem ik al, maar komt er gelijk uit. Stiekem hoop ik dat er toch een beetje binnenkrijgt, maar ik betwijfel het ☹️

2 maanden geleden

Cola is normaliter ook goed tegen misselijkheid

2 maanden geleden

Heb je waterijsjes al geprobeerd? Of zuigen op een ijsklontje? Misschien lukt dat wel.

2 maanden geleden

Je zou Rivella eens kunnen proberen, dit schijnt ongeveer dezelfde ph waarde als je lichaam te hebben waardoor het zacht is voor je maag. Hopelijk knap je snel wat op!

2 maanden geleden

Jeetje wat rot zeg 😔. Drinken kost mij ook veel moeite door de misselijkheid maar niet zo heftig als bij jou. Werkt iets als een smoothie misschien? Ik merk zelf dat wat dikkere substanties beter gaan in mn maag dan een slok water. Dat ‘dunne’ valt heel slecht 😅

2 maanden geleden

Dit gaat er wel ok in bij mij! Weet dat je nee zei tegen limonade maar diksap is vaak net ijs.. wat rot voor je zeg’ en anders via fruit of ijs? Waterijs/ ijsklontjes?

2 maanden geleden

Ik leef op waterijsjes op het moment. Zeker met dit warme weer. En eventueel iets drinken met prik? Normaal hoef ik dat ook niet zo, maar nu werkt het wel goed op mijn maag

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, ik moet mijzelf echt dwingen te drinken. Als ik mijzelf niet dwing zit ik denk ik ook op 1 glas per dag. Inmiddels weet ik dat ik nog misselijker word van niet drinken, dus doe echt mijn best. Wat vooral handig is om uit te proberen. Hier werkt ijskoud water uit de koelkast en iets als cola/Fanta. Maar te veel suiker/zoetstof krijg ik maagzuur, dus probeer niet te veel te doen. Vorige zwangerschappen hielp ijskoude ranja, sapjes, ijsjes. Mijn man had gewoon heel veel kleine flesjes drinken gehaald uit de supermarkt en probeerde ik gewoon wat wel hielp. En jezelf echt dwingen, niet tof, maar gaat je echt helpen. En trek alsjeblieft op tijd aan de bel. Mijn vorige zwangerschap heb ik het heel lang niet gedaan en lag ik uiteindelijk een week in het ziekenhuis wegens erge uitdroging. Dit had veel minder lang kunnen zijn als ik eerder aan de bel had getrokken. Ik kon die dagen niks anders doen dan slapen en op bed liggen, voelde mij zo slecht door het vocht tekort.

2 maanden geleden

Houd je fruit binnen? Dat je iets van watermeloen probeert? Of komkommer zonder schil?

2 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Heel herkenbaar, ik moet mijzelf echt dwingen te drinken. Als ik mijzelf ni ...
Oh, en als eten wel wil: yoghurt, vla, komkommer, soep, meloen etc is ook veel vocht! Als drinken niet wil is eten ook heel goed. Vocht is vocht.

2 maanden geleden

Reactie op DsvD

Houd je fruit binnen? Dat je iets van watermeloen probeert? Of komkommer zo ...
Ja dit doe ik inderdaad ook. Veel watermeloen en bij vlagen gaat karvan cevitam (ja, moet dit merk haha) grenadine met Spa rood ook goed.

2 maanden geleden

Reactie op Lovetobeamom1

Probeer als het lukt o.r.s als je dat binnenhoud helpt t ook gelijk tegen u ...
Ja O.R.S zou ik ook doen. 1 slokje daarvan en je krijgt meteen goede zouten en mineralen binnen waar je je meteen fitter voelt. Ook houd je vocht beter vast. En naast dit alle vocht opties mondjes maat.

2 maanden geleden

Coolbest is iets wat makkelijker bij mij gaat

2 maanden geleden

Sabbelen op ijsklontjes kan ook helpen. Als je echt al meerdere dagen op 1,5 glas zit met daarnaast veel overgeven zou ik even je huisarts contacten, kan zeker met dit weer zijn dat je dan even een infuus nodig hebt. Hier knapte ik vorige keer ontzettend van op waarna het eten en drinken ook weer wat beter ging. Ik zie meerdere keren cola aangeraden, neem dan wel echt de versie zonder cafeïne want zeker als je weinig eet en drinkt is die hoeveelheid caffeine schadelijk (en überhaupt kan je dat beter vermijden). Sterkte!

2 maanden geleden

Bij mij werkt heel koud water goed (dus tegen ijsvorming aan). Staat hier dus standaard een flesje water koud. Appelsap lukt ook aardig. Vorige zwangerschap hield ik niks binnen. Toen sabbelde ik af en toe op een waterijsje, dat bleef vaak wel binnen.

2 maanden geleden

Allereerst, iedereen heel hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik wilde op iedereen persoonlijk reageren, maar omdat ik ook misselijk word van m'n beeldscherm en er dus niet te lang achter wil zitten, doe ik het zo. Ik heb alle berichten gelezen en er ook echt wat aan gehad, dankjulliewel! Zoet staat me heel erg tegen, maar omdat ik veel tips voor fruit langs zag komen, heeft m'n man Granny Smiths gehaald die ik in heel dunne plakjes snijd en opeet en dat is erg lekker! En is er ook nog niet uit gekomen 🥳 Ook heb ik zelf ijsjes gemaakt die niet zoet zijn en dat gaat ook. Al met al gaat het echt wat beter, ook omdat de pillen aanslaan denk ik. Nog steeds aan het aftellen tot het 2e trimester 😅 Maar ik heb er weer iets vertrouwen in dat het goed komt.

2 maanden geleden

Hi Anyae, ik was vandaag bij de accupunctuur en ginger ale werd mij aangeraden. Die zonder suiker van Royal Club is ook niet zo zoet. Hopelijk gaat dat 🙏🏼