50 Reacties

één maand geleden

Pohhh ik begrijp je helemaal. Ik heb zoveel zin in mijn zelfgemaakte tonijnsalade (gewoon tonijn met mayo🤣) op een broodje, maar ik durf het toch niet aan. Ben benieuwd of anderen het wel eten

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Pohhh ik begrijp je helemaal. Ik heb zoveel zin in mijn zelfgemaakte tonijn ...
Same!!! Precies dat dus 🤣🤣

één maand geleden

Ik heb het 1x gegeten afgelopen weken. Kan volgens mijn VK echt geen kwaad. Je moet t niet te vaak en/of teveel eten

één maand geleden

Ik heb het zelfde haha, mocht je niet niet willen wagen, kan je van Garden Gourmet de vega tuna is proberen, ik vond hem best lekker vooral om tonijn salade mee te maken!

één maand geleden

Er bestaat vegan tonijnsalade van Johma, die komt aardig in de buurt van de 'echte'.

één maand geleden

Reactie op VerstandigeKei434873

Ik heb het zelfde haha, mocht je niet niet willen wagen, kan je van Garden ...
Thanks!! Dat is ook een goede tip. Ik ga het proberen 😀

één maand geleden

Reactie op Inezx

Er bestaat vegan tonijnsalade van Johma, die komt aardig in de buurt van de ...
Thanks! I’m gonna try 😊

één maand geleden

Ik vraag me dus ook af of je wel tonijn op je pizza mag, daar heb ik zoveel zin in maar doe het al 3 maanden niet omdat ik het niet zeker weet😴

één maand geleden

Ik eet af en toe gewoon tonijn. Niet te vaak hoor. Maar tijdens de zwangerschap van mijn zoon (8 jaar geleden) mocht je 2 keer per week tonijn eten. Die tonijn zal niet veel veranderd zijn 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op Shantizimmerman

Ik vraag me dus ook af of je wel tonijn op je pizza mag, daar heb ik zoveel ...
Oh ja, dan is het idd verhit maar volgens mij mag je het niet door kwik gehalte.. ik weet niet of dat weggaat als het verhit is, ik denk het niet😂

één maand geleden

Reactie op FabjeN

Ik eet af en toe gewoon tonijn. Niet te vaak hoor. Maar tijdens de zwangers ...
Ja precies! Hoorde inderdaad dat het paar jaar geleden wel gewoon kon🤔

één maand geleden

Het gaat vooral om de zware metalen die tegenwoordig in tonijn zitten. Dit gaat niet weg met verhitten etc. Pas met veel inname is dit schadelijk, maar omdat ze niet zeker weten wat de lange termijngevolgen zijn van minder inname wordt het voor de zekerheid afgeraden. Maar uiteindelijk blijft het je eigen keuze natuurlijk 😉

één maand geleden

Reactie op Saartjex44

Ja precies! Hoorde inderdaad dat het paar jaar geleden wel gewoon kon🤔
Ja het komt inderdaad door het kwik gehalte in bepaalde vis, maar idd 4 jaar geleden toen ik zwanger was van me eerste, at ik regelmatig tonijn was er toen niet mee bekend dat dit niet mocht en ze heeft er niks aan overgehouden hoor... Tegenwoordig mag er heeel veeel niet er komen steeds meer nieuwe dingen op t lijstje wat we eerst niet eens wisten en dus allemaal gewoon aten

één maand geleden

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was had ik zo'n 3 broodjes tonijn op. (Ik was er pas na 8 weken achter gekomen dat ik zwanger was.

één maand geleden

Ik heb het aan het begin van mijn zwangerschap gevraagd aan de verloskundige. Ze zei als je een paar keer tonijn eet tijdens je zwangerschap kan het echt geen kwaad. Heb het 1x op ongeveer 1,5 maand geleden en komende week nog een keer. Ik denk dat een paar keer geen kwaad kan. Maar wekelijks of zelfs vaker zou ik zelf niet doen.

één maand geleden

Je hebt ook vegan tonijn zoals vuna, dat mag je onbeperkt want daar zitten geen zware metalen, dioxines, microplastics, pcb’s et cetera in.

één maand geleden

Ik heb precies dit probleem! Mag het van mezelf heel af en toe maar het is niet verstandig haha

één maand geleden

Herkenbaar. Heb hetzelfde met zalmfilet en sushi. Zo een zin in. Maar ook in rood vlees. Zeg maar allerlei dingen waarvan vermeld staat dat het niet mag

één maand geleden

Als je het wel doet misschien kan je dan het beste duurzaam gekweekte biologische vis kiezen? Zo te lezen scheelt dat nog wat in kwik gehalte.

één maand geleden

Reactie op LissaM

Ik heb het aan het begin van mijn zwangerschap gevraagd aan de verloskundig ...
Zei de mijne ook👍🏼