26 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook enorm benieuwd! Ik ben ook bij de eerste ingeleid geweest met 38+5 weken omdat ik dringend operatie moest om galblaas er uit te halen. Maar bij mij heeft het wel een goeie 8u geduurd gerekend vanaf ze mijn vliezen hebben moeten breken ook. Dus ben ook heel benieuwd hoe het zou zijn nu bij de 2de!

2 maanden geleden

Mijn eerste vanaf gebroken vliezen 14 uur, mijn 2e 5 uur, mijn 3e 5 uur en 4e 3 uur, 5e 9 uur en mijn 6e 2.5 uur 🙈 alleen bij mijn 1e werdt ik ingeleid, en de anderen spontaan

2 maanden geleden

Ik ben bij de eerste ingeleid bij 38 weken ivm diabetes. Toen weenstorm en was mijn zoon er met 8u. Bij mijn tweede ben ik begonnen met Misoprostol bij 37,5 weken ivm diabetes en fysieke klachten. Toen braken s nachts spontaan mijn vliezen. Ik dacht toen dat het heel snel zou gaan en voelde me er klaar voor, was ook verwachting verloskundige. Maar ondanks 5-6 cm ontsluiting vielen weeën stil en viel ik zelfs in slaap! Ik was in het ziekenhuis en protocol is dat je dezelfde dag moet bevallen na breken vliezen, dus toen toch weeën opwekkers gekregen (zonder weeënstorm dit keer!). Uiteindelijk was mijn tweede zoon er met 11u. Wel echt een veel relaxtere bevalling dan bij de eerste gehad trouwens! Maar goed, de meeste mensen die ik ken ging 2e bevalling sneller!

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zijn met 41+6 de vliezen kunstmatig gebroken bij 1cm om de bevalling op gang te brengen. In 1u volledige ontsluiting, weëenstorm en hij was er in 3,5 uur. Bij tweede braken de vliezen spontaan bij 41+6 en was hij er in 1,5 uur. Ging bij mij dus absoluut sneller. Ben bang dat ik bij deze het ziekenhuis niet ga halen en thuis moet bevallen.

2 maanden geleden

Niet ingeleid hier, maar vanaf moment dat vliezen braken tot geboorte was 25 minuten 🙈 (ik was toen al was 9cm ontsloten) hoeft niet heel veel sneller 🤣

2 maanden geleden

Hier een spontane bevalling, maar heeft officieel 17 uur geduurd en onofficieel 2,5 dag. Mag hopen dat de tweede sneller gaat 🤣

2 maanden geleden

Wat een verhalen allemaal, daar ben ik stiekem jaloers op (uiteraard weet ik dat snel ook niet altijd fijn is hoor 😉). Ik hoop vooral dat het sneller gaat de tweede keer. Niet ingeleid overigens.

2 maanden geleden

Ik ben al 3 keer ingeleid. Tweede bevalling was wel de makkelijkste. Ik hoop dat deze keer het wel volledig natuurlijk op gang gaat, maar ik laat het los.

2 maanden geleden

Ik hoop dat de tweede sneller gaat 😅 Bij de eerste zijn de vliezen op donderdagavond rond etenstijd spontaan gebroken, en mijn zoontje werd op zaterdagavond geboren (met 38+4). Bijna 48 uur bezig geweest door niet vorderende ontsluiting (maar wel weeen om de 3 minuten…). Dus ik teken voor een snellere tweede bevalling 😜

2 maanden geleden

Nou dit was bij mij helaas totaal het tegenovergestelde 😅 ze zeiden na 48 uur dat ik in de weeën zat nog steeds “de tweede gaat sneller hoor”. Ik werd er helemaal gek van 😂 Dus uiteindelijk heb ik op dag 3 maar een spoedkeizersnede gehad. De eerste heb ik “maar” 32 uur over gedaan… Misschien ben ik ook gewoon een moeilijke bevaller hoor haha, maar het was bij mij helaas niet zo. Ik ben ook ingeleid.

2 maanden geleden

Ik hoop dat de tweede sneller gaat dan de eerste. De weeën zijn spontaan op gang gekomen met 41 weken, maar er uiteindelijk 24 uur over gedaan

2 maanden geleden

Korter er sneller is niet altijd makkelijker of fijner… elke baby & mama koppel heeft z’n eigen tijd. En “makkelijker” zou ik een bevalling niet noemen, minder intens, of minder pittig misschien. Als je bij de eerste geperst hebt herkent je lijf wel de persdrang en de reactie beter begrijp ik. Vanaf een keizersnede naar vbac begin je op 0. Mijn eerst bevalling was uit het boekje, en dat was alsnog intensief en t zwaarste en mooiste wat ik ooit heb gedaan

2 maanden geleden

Reactie op Diaan1988

Ik hoop dat de tweede sneller gaat dan de eerste. De weeën zijn spontaan op ...
Ohh hoop ik ook voor je!!

2 maanden geleden

Reactie op Jazzii

Nou dit was bij mij helaas totaal het tegenovergestelde 😅 ze zeiden na 48 ...
Nooo! Maar je hield wel hoop 😂. Beter nemen ze mij ook in de maling. Een menselijk brein gaat daar mega goed op, die van mij overigens in het bijzonder 😝

2 maanden geleden

Reactie op UmmBanaat

Ik ben al 3 keer ingeleid. Tweede bevalling was wel de makkelijkste. Ik hoo ...
Kijk! Top bericht. Geeft de burger moed en ik hou me graag aan die gedachte vast. Als het niet klopt, was het achteraf gezien slechts een denkfoutje. Komen we dan ook wel weer overheen!

2 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Niet ingeleid hier, maar vanaf moment dat vliezen braken tot geboorte was 2 ...
Onvoorstelbaar! Hahah snap ik! Alhoewel, tien minuutjes 😌

2 maanden geleden

Reactie op Bitterbal

Bij mijn eerste zijn met 41+6 de vliezen kunstmatig gebroken bij 1cm om de ...
Benieuwd zeg! Tweede bevalling thuis? Of toch ook wel ziekenhuis?

2 maanden geleden

Reactie op Pinkielady

Benieuwd zeg! Tweede bevalling thuis? Of toch ook wel ziekenhuis?
Tweede bevalling hebben we nét het ziekenhuis gehaald. De verloskundige was er 30 min na het breken van de vliezen, toen had ik al 8cm. Ze wilde eigenlijk niet meer naar ziekenhuis, maar ik wilde perse. Er stond pas 10cm water in het bad toen ik ging persen 🥲. Ik wist beter wat ik moest doen bij de tweede en het voelde allemaal effectiever. Het was zeker heftig zo snel, maar dit keer gelukkig geen weeënstorm. Dat heb ik als vrij traumatisch ervaren bij de eerste. Ik wil liever niet thuis bevallen, maar ik kom er denk niet omheen dit keer.

2 maanden geleden

Ik ben ook heul benieuwd. Ik woon om de hoek van het ziekenhuis gelukkig (daar wil ik het liefst bevallen denk ik). Dus dat is een gelukje (als er plaats is..). Mijn eerste bevalling duurde van de eerste wee tot het eind 6 uur (met bijstimulatie) maar de verloskundige zei al dat dit bij de tweede vaak niet nodig is.

2 maanden geleden

Reactie op Paula29

Ik ben ook heul benieuwd. Ik woon om de hoek van het ziekenhuis gelukkig (d ...
Ik woonde bij mijn eerste bevalling ook om de hoek van het ziekenhuis maar alle ziekenhuizen lagen vol, pas het zevende ziekenhuis dat de verloskundige belde had plek voor me 😨 Woonde in Utrecht en ben bevallen in Tiel! Was wel coronatijd dus alle ziekenhuizen lagen vol…