21 Reacties
vorig jaar
Hii, ik zou zelf de ledikant wel kunnen gebruiken, maar het matrasje niet. Ligt er ook wel aan van wie/ waar je het hebt gekregen. Maar het idee dat een ander kind dasr misschien op door is gelekt/ gekotst lijkt mij niet prettig. Weet ook niet wat voor matras t is en hoelang die is gebruikt, maar ook wel goed opletten dat er geen inzakking zit. Ik zou een nieuwe kopen
vorig jaar
Ik doe echt alles tweedehands, van meubelen tot kleding, speelgoed enz. Maar heb een paar dingen die ik nieuw koop. Dat zijn matrassen, hemd/ondergoed en sokken. Dat vind ik echt van die dingen die ik gewoon nieuw, schoon en fris wil. Dus nee ik zou het matras niet doen, ledikant uiteraard wel!
vorig jaar
https://www.inspiratievoorjebabykamer.nl/beste-babymatras/
Misschien kan je hier even lezen, en kijken wat jou t meeste aanspreekt. Zie ook verschillende opties vanaf 40/50 euro
vorig jaar
Ik snap dit op zich wel hoor. In hotels en vakantiehuisjes wil je niet weten wat er allemaal gebeurt is op die matrassen en daar ligt iedereen ook gewoon ook op 🙃
De cosleeper had ik bij mijn eerste ook tweedehands, was 2mnd oud en dat matras was spik en span. Ik heb deze zelf voor 2 kindjes gebruikt, is voor 3 kindjes uitgeleend en nu gaat mijn zoon er als 7de op.
Ik heb destijds wel een nieuw ledikantmatrasje en campingbedmatras gekocht. Je gebruikt die zo lang dus dat is het waard. IKEA heeft echt prima betaalbare opties vind ik en in al die verkooptechnieken van aerobedden geloof ik niet zo 🫢
vorig jaar
Ik wil nog wel even als kanttekening inbrengen dat als het er goed uitziet dat het dan ook goed is. Ik heb voor onze oudste een nieuw matras gekocht maar zij had heel veel (meerdere keren per week) bloedneuzen. Uiteraard kreeg ik de hoes, molton en inleg schoon met middeltjes maar het trekt in het matras. Matras van de eerste is doorgegaan op de tweede en daar kwamen toen schimmel plekken in. Bij het opensnijden van het matras (ja ik ben zo iemand die dan wil weten hoe en wat) zaten de bloedresten gewoon in het matras. Dus tweedehands ja; maar niet met matrassen en ook niet van een bekende. Net als autostoeltjes. Je weet gewoon niet wat er mee gebeurd is. Tweedehands kleding en meubelen juich ik echt toe! Dat kan je schoonmaken danwel wassen
vorig jaar
Reactie op ThK
Is te zien hoe de matras vanbinnen is. Wij hebben een Himlavalv van Ikea en ...
Dit wilde ik dus ook zeggen.
Ik haat het dat alles nieuw gekocht wordt, dus ik probeer toch elke keer te overwegen of het tweedehands kan.
Maar eerlijkheidshalve, dit besef is wel pas gekomen toen ik de eerste grote dingen al gekocht had.
Verder heb ik ook de himlavalv, en dat matras kun je dus schoonmaken, en dus doorverkopen, of van iemand overnemen. Was een van de duurste opties bij Ikea, maar dus ook heel lang bruikbaar.
Ik had deze dus ook gekozen met het oog op doorlekken, bedplassen en overgeven.
Verder heb ik bij mijn cosleeper van MP (heb eerst ledikant gekocht, maar gebruikte nog kinderwagen als wieg, en toen pas bedacht dat ik een cosleeper wilde), en heb ik daarvan gewoon het matras gebruikt. Ik heb even heel diep adem gehaald, en toen bedacht dat ik het gewoon ging doen. De mensen van wie ik hem kocht zagen er voldoende schoon en normaal uit, en cosleeper gebruik je echt maar een paar maanden, en als we heel eerlijk zijn, op de opvang liggen ze (net zoals wij in een hotel) ook gewoon op het matras waar al heel veel kindjes op hebben gelegen, met schone hoezen en moltons, en daarnaast likken ze ook nog eens alles af wat ze tegenkomen aan speelgoed, stoelen, ramen en relingen. In dat opzicht kun je ook zeggen dat je gewoon even door de gedachte heen moet, en er dan niet meer over na moet denken.
vorig jaar
Wij hebben wel gewoon het 3e hands matras gebruikt, was nog zo goed als nieuw. Kindje van die mensen sliep vooral in hun bed tussen de voedingen en zag er nog spic en span uit. Plus inderdaad, in de opvang liggen ze ook op 'oudere' matrassen die door meerdere kindjes gebruikt zijn. Ik denk altijd maar: goed voor de weerstand 😇