17 Reacties

2 maanden geleden

Ohw ik schrik echt mega van deze vraag ... je vraagt simpelweg om er 1 weg te halen omdat je geen 4 kinderen wilt omdat je bang bent voor de drukte en stress met 4 kinderen die je ook met 3 kinderen kan hebben. Het vraagt inderdaad veel.. het gebeurdt ook regelmatig dat 1 van de 2 het niet overleefd.

2 maanden geleden

Wat een heftige vraag…. Jullie zijn begunstigd met het krijgen van kinderen laat staan ook nog eens een tweeling. Ik denk dat als je er 1 weg zou laten halen dat je er laterna erg veel spijt van zou kunnen krijgen. En dat het andere kindje later misschien niet zou kunnen begrijpen waarom hij wel mocht blijven mr zijn broertje of zusje niet?

2 maanden geleden

Wat een heftige vraag…. Jullie zijn begunstigd met het krijgen van kinderen ...
Dit is trouwens echt geen aanval ❤️ jullie zijn gewoonweg overvallen met iets onverwachts dat is begrijpelijk ik zou er goed over nadenken 🥰

2 maanden geleden

Wauw, een tweeling tweeling, wat een zegen! Ik ben zwanger van de 3e. Dit was niet gepland en mijn vriend en ik schrokken ontzettend in eerste instantie. Mijn jongste is straks 9 en de oudste 11 als de baby wordt geboren. Wij zijn ook een hoge levensstandaard gewend. Mijn eerste gedachte was ik wil dit absoluut niet! Maar tegelijkertijd brak het idee van een abortus mijn hart. Ik raapte mezelf bij elkaar na de positieve test en ging mijn jongens van school halen. Met het idee ik ga een abortus doen in mijn hoofd. Toen kwam mijn zoontje eraan op afstand zwaaide hij naar mij en riep mama! Toen veranderde alles. Ik zag mijn ongeboren kind, 10 jaar later staan. Ik kreeg een brok in mijn keel en dacht toen in mezelf, Ik kan het niet. Ik kan deze zwangerschap niet beëindigen. Na een goed gesprek met mijn vriend waren we hier beide over uit. Wij hebben er geen enkel verhaal bij om dit kindje niet te verwelkomen. Gisteren hadden wij de eerste echo en we waren beide onder de indruk. Een mini mensje groeit in mij en hij kan het alleen overleven DOOR mij. Het klinkt heel makkelijk maar probeer hem voor jezelf om te draaien. Hoe leuk is het dat je gezin toch groter wordt dan je had gedacht. Deze zwangerschap heeft mij geleerd dat ik geen enkele controle heb. En ik berust daar volledig in. Dat is bij een tweeling niet heel veel anders. Jij en je partner kunnen dit. Praat erover en schakel hulp in maar een abortus klinkt mij heel vergaand.

2 maanden geleden

En natuurlijk gefeliciteerd😍❤️🤭

2 maanden geleden

Mijn zus heeft een tweeling, ik krijg nu ook een tweeling. Ik heb bij mijn zus gezien dat het zeker zwaar is in het begin, maar dat is ook maar tijdelijk. Mijn lief en ik wonen part-time samen en ik sta er dus straks de helft van de tijd helemaal alleen voor met twee baby's. Spannend, maar ik heb toch vertrouwen want de liefde is goed en het voelt goed. Plus de ouders en andere hulp zal er ook wel komen want die ga ik nodig hebben in het begin. En een jaar of twee jaar komt niet zo nauw als je een mooie carrière hebt, die kansen blijven echt wel komen! Met ondertussen de beste managementtraining die de natuur je maar kan geven 😅

2 maanden geleden

Ik heb een tweeling van 2.5 jaar en ik vind t t leukste wat er is. Tuurlijk zijn er momenten waarop het zwaar is, maar oprecht het zijn de beste maatjes. Altijd iemand om mee te spelen, doen elkaar altijd na in zowel de positieve dingen als de negatieve dingen. Ze missen elkaar echt als de 1 even mee boodschappen doen is. Ik zou het niet anders willen. Ik begrijp met kindjes van 2 en 4 dat het een andere situatie is, maar ik geloof echt dat de zware periode maar tijdelijk is.

2 maanden geleden

https://community.24baby.nl/forum/meerlingen/positieve-dingen-tweeling-5PekdM hier ook een wat ouder topic met lieve herkenbare verhalen over tweelingen

2 maanden geleden

Dank voor jullie mening. Ik zie het niet als een aanval maar kan hier zeker wat mee.

2 maanden geleden

Ik zeg altijd je krijgt wat je aan kan, dus dit kunnen jullie aan,

2 maanden geleden

Jeetje dat is inderdaad heel erg schrikken! Ik zou denk ik eerlijk gezegd ook wel twijfelen hoor… Een nieuw huis en een andere auto, ik kan me voorstellen dat dat echt een grote verandering is. Maar ik denk niet dat ik het zou kunnen weghalen, gewoon voor mijn gevoel zit dat niet goed. En als je nu kijkt naar de andere kinderen hoe snel is dat eigenlijk gegaan? Voor je het weet ben je 10 jaar verder en zijn ze zo zelfstandig… En ze vermaken elkaar ook makkelijker. Ik ben zelf opgegroeid met 3 broertjes en het was altijd zo gezellig thuis, en we hadden het helemaal niet breed. Maar als we dan in de vakanties niet weg konden of er geen geld was, was ik altijd zo blij dat ik mijn broertjes nog had om mee te spelen. Ik heb niks gemist voor mijn gevoel hoor… Dan maakt het luxeleven niks meer uit.

2 maanden geleden

Ohh ik snap je volledig. Wij gaan straks van 1 naar 3, terwijl wij altijd op 2 hadden gerekend (terwijl kids krijgen een zegen is, niet te plannen valt.. maar toch). Maar van 2 naar 4 is wel even anders. Ik snap je twijfel zeker! Kan je er verder niet bij helpen, maar wens je veel succes met wat je ook gaat beslissen. Ik vond de uitspraak hieronder erg mooi van Daphne.. "je krijgt wat je kunt". 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Ohh ik snap je volledig. Wij gaan straks van 1 naar 3, terwijl wij altijd o ...
Ook heel fijn dat iemand het snapt. In mijn omgeving snappen veel mensen me overigens. Weghalen zie ik toch ook niet zitten (wil dat ook de ander niet aandoen) dus de acceptatie begint enigzins te groeien dat dit ons leven wordt en dat we het beste en mooiste ervan moeten maken. De grap is mijn 4jarige weet het nog niet maar heeft een fascinatie voor meerlingen dus zal heel blij zijn.

2 maanden geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik zeg altijd je krijgt wat je aan kan, dus dit kunnen jullie aan,
In onze situatie geloof ik dat wel want we hebben het goed, zijn een stabiel gezin met liefde en hebben een goede baan maar ik heb oa in het jeugdstrafrecht gewerkt en dan schrik je wel uit wat voor jeugd/situaties sommige kinderen komen…

2 maanden geleden

Reactie op YMK

In onze situatie geloof ik dat wel want we hebben het goed, zijn een stabie ...
Ja dat is verschrikkelijk inderdaad! ☹️

2 maanden geleden

Ik snap je gevoel. Ik heb een paar weken geleden een bloeding gehad. Ik mocht toen de dag erna voor de echo (ipv einde van de week). De bloeding bleek uit een leeg vruchtzakje te komen. Een ander zakje zat er ook en daar klopte wel een hartje. Mijn eerste reactie was (misschien heel erg lullig) opluchting, het is er maar 1.... Ik was ook "bang" voor 2... Het lege vruchtzakje was echt heel klein, dus er kan niet gesproken worden over een miskraam oid, omdat het daarvoor wel echt te klein was. Maar ik kan me je gevoel dus zeker voorstellen!!

2 maanden geleden

Uiteindelijk gaan ze ook hopelijk heel veel aan elkaar hebben als vermaakt, dus dat kan juist heel fijn zijn!