37 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik snap je wel hoor. Toevallig is 1 van mijn katten zo een gedumpte kat nad ...
Ik ben zo blij met jouw reactie het stelt me zo erg gerust. Misschien is het inderdaad zo dat ze de kat helemaal niet weg doen vanwege de allergie, maar juist omdat ze hem gewoon ‘zat’ zijn. Ik heb maandag een afspraak met FIOM en dan ga ik dit bespreekbaar maken. Een abortus zou me echt helemaal kapot maken, nu al, ik heb het idee dat ik al hou van het geen wat er in mij groeit. Ik denk ook onzekerheid dat ik geen goede moeder zou zijn…. In ieder geval echt super bedankt dat je de moeite hebt genomen om zo’n uitgebreide reactie te plaatsen. Met zo’n reactie kan ik echt iets 🩵

3 maanden geleden

Ik ben zo blij met jouw reactie het stelt me zo erg gerust. Misschien is h ...
Ach meis, laat mij je dan mijn indruk meegeven: als je je al zo zorgen maakt om het welzijn van je katten, gaat dat echt alleen nog maar meer worden bij een baby. No wat dat jij een slechte mama gaat zijn 😘

3 maanden geleden

Wij hebben ook katten waar ik heel veel van hou, de kans is echt het grootst dat het kindje niet allergisch is. Ik denk echt dat je géén abortus moet plegen door een reden als deze. En mocht het zo zijn dat het écht niet leefbaar is, dan zijn er altijd mogelijkheden. Afstand doen van je katten is echt een horror, ik snap het. Maar afstand doen van je kindje om iets wat waarschijnlijk helemaal niet nodig is nog meer. Heb vertrouwen🍀🍀🤞🏻

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ach meis, laat mij je dan mijn indruk meegeven: als je je al zo zorgen maak ...
💚❤️🩵🩷💖 lief

3 maanden geleden

Wij hebben ook katten. Moet eerlijk zeggen dat ikzelf het niet als een probleem zie. Als ons kindje allergisch blijkt te zijn, dan vinden we daar wel weer een oplossing voor. Ik kan je geen ander advies geven.. Ik zou namelijk niet zo’n grote beslissing kunnen voor een situatie die heeeel misschien voorkomt..

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Wij hebben ook katten waar ik heel veel van hou, de kans is echt het groots ...
Lieve reactie 🩵

3 maanden geleden

Sorry, maar als ik jouw topic lees denk ik echt; waar is je verantwoordelijkheidsgevoel? Als je serieus een abortus overweegt omdat je kindje HEEL MISSCHIEN wel eens allergisch kan zijn, vind ik dat oprecht echt heel heel erg! Wij zijn zelf zwanger geraakt na een lang en intensief traject in het ziekenhuis. Onze wens was ZO groot, maar het mocht steeds niet lukken. En jij overweegt nu, terwijl het bij jou wel is gelukt, een waarschijnlijk GEZOND kindje te aborteren vanwege een kleine kans op allergie? Meid, sorry... maar laat je dan steriliseren of geef je kindje aan iemand die het graag wilt maar waarbij het niet lukt. Ik snap dat je van je katten houdt, wij hielden ook heel veel van onze kat. Maar gezondheid en je kindje gaan wel voor een huisdier!!

3 maanden geleden

Sorry, maar als ik jouw topic lees denk ik echt; waar is je verantwoordelij ...
Helemaal mee eens. Wij hebben ook een zware tijd achter de rug. Na 3 jaar eindelijk goed zwanger geraakt van ons zoontje. Dus als ik dit lees snap ik t echt niet. Die katten gaan toch un keer dood. Een kind is voor je leven

3 maanden geleden

Sorry, maar als ik jouw topic lees denk ik echt; waar is je verantwoordelij ...
Ik snap dat dit topic je kan raken. Maar jouw moeilijkheden met een kindje krijgen staat echt compleet los van andere mensen en twijfels over een abortus - hoe vergezocht/overdreven/gek de reden dan ook is. Draai het maar even om: dat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen is absoluut geen reden om verplicht een kind te moeten dragen 😉 Als je overigens de reacties had gelezen, had je doorgehad dat het hier om een erg onzekere vrouw gaat met een hoop angsten (die wellicht niks met een allergie te maken hebben, maar het wel handen en voeten geeft). Logisch dat je het een heftige gedachtegang vind, vind ik ook. Maar projecteer jouw problemen niet op een ander en doe ‘ns lief🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik snap dat dit topic je kan raken. Maar jouw moeilijkheden met een kindje ...
Ik snap je bericht. Ik heb ook oprecht nog nooit een geïrriteerd bericht geschreven en ben juist iemand die altijd positief is. Misschien zijn het de hormonen, ik zal me dan verder niet meer inlezen op dit bericht. Maar.. ik projecteer niet m'n eigen probleem hier he! Ik denk oprecht dat als je hierin onzeker bent of als je hierin twijfels hebt , je betere voorbehoedsmiddelen moet gebruiken of je vraagstelling anders moet invullen. Een kind is geen 'object'. Het is niet; 'ik neem een kind' of 'ik neem geen kind'. Nee, ALS het je dan 'overkomt' hoor je je verantwoordelijkheid ook te nemen. Natuurlijk is abortus een optie als een kindje op een nare manier is verwekt of als het niet levensvatbaar is of ernstig ziek. Dat ontken ik niet. Maar ik vind het wel heftig als iemand schrijft dat zij een kindje wil aborteren omdat het misschien allergisch zou kunnen zijn! Dat staat los van m'n eigen lange weg tot een zwangerschap. En... ik heb een heel aantal berichten gelezen, maar in zo'n topic gaan m'n nekharen echt overeind staan. Misschien had ik beter kunnen uitloggen en/of niet reageren. Maar dit keer heb ik er voor gekozen om wel te reageren. Lief zijn voor elkaar is goed. Maar je mag ook je mening soms delen . Alleen maar liefde voor iemand die hierin naast onzeker en angstig ook onverantwoordelijke keuzes neigt te maken, is ook niet oke.

3 maanden geleden

Ik snap je bericht. Ik heb ook oprecht nog nooit een geïrriteerd bericht ge ...
Dank voor je lange antwoord! En toch, zodra jij je eigen moeilijke pad benoemt, projecteer jij je probleem op haar. Jouw pad heeft namelijk 0 toegevoegde waarde - hoe lullig dit ook kan klinken voor je. Je had prima een punt kunnen maken zonder je verhaal te delen, zonder guilt-trip. TS mag zeker met haar neus op de feiten gedrukt worden, dus ook een tegengestelde mening mag echt wel gegeven worden. Maar dat kan echt wel even anders dan je eigen verhaal en normen en waarden spuwen. Mensen “moeten” helemaal niks, en al helemaal niet omdat een vreemde op internet het zei. Daarnaast zei ik al om precies deze reden: daar zijn professionals voor. Voor de rest snap ik je volledig en deel ik (grotendeels) je mening. Maar je zo boos maken over een opmerking die overduidelijk veel meer diepgang heeft en vertoning van een grotere angst is, is gewoon echt onnodig. Je kijkt niet naar háár verhaal, maar laat je alleen door je eigen emoties leiden. Dat bedoelde ik met dat je projecteert en sorry, maar daar heeft oprecht niemand wat aan en ik denk jijzelf nog het minst. Maar volgens mij heb je dat zelf ook al wel door. Vind het oprecht rot voor je dat je het zo moeilijk heb gehad en dat dit topic je triggert. Ook voor alle anderen die dit lezen en hetzelfde voelen als jij. Hoop dat je het naast je neer kan leggen. En dat je veel geluk vindt in je huidige zwangerschap (want dat verdiend iedereen)!

3 maanden geleden

Reactie op MelanieBabyB

Dank voor je lange antwoord! En toch, zodra jij je eigen moeilijke pad ben ...
Jij ook bedankt voor je reactie. En sorry als ik in een deel van m'n bericht mijn eigen verhaal heb laten meespelen. Excuses, dat was niet m'n bedoeling. Ik had beter niet kunnen reageren, maar vond het in dit geval nodig dat TS niet alleen maar liefde ontving, om redenen die ik hieronder beschreef (los van m'n eigen traject of van andersmans traject of wensen). Haat is ook niet fijn, dat besef ik mij goed. Maar goed; daar heb ik nu sorry voor gezegd! Ik ga dit topic verder niet meer openen, want inderdaad; het maakt alleen maar negativiteit los en frustratie/irritatie, terwijl dat niet nodig en fijn is tijdens een zwangerschap. TS; ik hoop oprecht dat je je angsten en onzekerheden met iemand kunt delen en dat je een goede uitweg gaat vinden wat voor jou het beste is. Nogmaals; ik trek me terug uit dit topic! Iedereen alle goeds en succes gewenst!

3 maanden geleden

Ik snap persoonlijk nooit zo waarom huisdieren weg gedaan worden door een allergie?!? Ik ben zelf allergisch voor katten, en heb er 2. Hoe ik het overleef? Een natuur geneesmiddel en het helpt fantastisch. Dus…. Ook als je kindje een allergie zou hebben, zijn er middelen. Je kan echt met kids en katten en allergies leven. Succes met je beslissing.

3 maanden geleden

3 katjes thuis en een dochter van een jaar nu, grote vriendjes en niet allergisch! (Mijn vader wel, dus er was vast een kans) Wij hebben in het begin gewoon wat meer opgelet hoeveel de katten in haar buurt kwamen i.v.m. haren, maar naarmate we niks merkte hebben we het gewoon losgelaten. Zoals al veel wordt aangegeven, er bestaat medicatie! Mijn vader red het prima bij ons thuis met 3 verharende katten en een preventief pilletje 🤗 (Wel even sidenote, de beste man heeft meerdere allergieën o.a. huisstofmijt enz. dus reageert er ook heftiger op)

3 maanden geleden

Vind je reactie enorm heftig en ben hier enorm verdrietig door. Wij hebben altijd in de veronderstelling geleefd dat ik onvruchtbaar zou zijn… Dit bewijst maar weer dat ik nooit een goede moeder zou zijn en des te meer reden om het embryo te laten verwijderen.

3 maanden geleden

Heb niet alle berichten gelezen en misschien absoluut geen toegevoegde waarde. Bij de zwangerschap van ons 1e kindje hebben we voorlichting gehad van een lactatiekundige, daarin vertelde ze toevallig dat kindjes die tot 6 maanden borstvoeding krijgen minder kans hebben om in de toekomst allergieën te ontwikkelen.