32 Reacties

24 dagen geleden

Ha, leuke vraag. Ik lees mee😄

24 dagen geleden

Ik heb de duurste spullen in de aanbieding gekocht. Nu is bijna overal aanbieding 20% tot iets over 50%. Het scheelt toch veel.

24 dagen geleden

Ben ook benieuwd

24 dagen geleden

Ik heb ook veel met acties gekocht, bijvoorbeeld toen bij IKEA met de prijzen die ze vast gingen verlagen. Daar gaven ze nog bovenop 10% op alles van die reeds (toen daar mij ledikanje, commode en nog een aantal spullen gekocht). Verder heb ik acties van Prenatal in de gaten gehouden, ook heb ik veel via marktplaats en Vinted gekocht (bijvoorbeeld mijn kinderwagen). Deze ledikant van de Ikea blijft een van mijn favorieten. Echt een aanrader, super functioneel🥰

24 dagen geleden

Reactie op Stephanie 1991

Ik heb ook veel met acties gekocht, bijvoorbeeld toen bij IKEA met de prijz ...
Die ledikantje is uitverkocht overal 🥹

24 dagen geleden

Tot nu toe alle ‘grote’ dingen 2e hands (familie/vrienden/collega’s) dus ook in goede staat (vertik het om er goud geld aan uit te geven) -kledingkast hadden we al staan ( onze oude kledingkast aangezien we zelf nu op zolder slapen) - dressoir gebruiken als commode Totaal; €270 - ledikant : earosleep matras en beschermer - box + 2 boxkleden - 2x kinderwagen - 2x maxi cosi - badje + benodigdheden - campingbedje + matras - 2 verschoonkussens

24 dagen geleden

Reactie op Mita 27

Die ledikantje is uitverkocht overal 🥹
Dat is balen, hopelijk komen ze snel terug voor diegene die ze willen kopen! Soms kan dat snel gaan bij de Ikea.

24 dagen geleden

Lang leve marktplaats en lenen van vrienden. Je gebruikt dingen niet lang en vaak zijn de dingen op marktplaats dus in hee goede staat. Ik heb al een kleintje en vooral met cosleeper, box, kleertjes, kinderwagen echt heeeeel blij dat ik het zo heb gedaan. Eerste autostoel ook van vriendin geleend kon hij nl niet lang in daarna we nieuw een autostoel gekocht. Kolf gekocht die wordt ook deels verzekerd volgens mij. En vooral met kleertjes ik had een kindje wat snel groeide, je kan soms rustig een maat overslaan bijvoorbeeld maar dat weet je pas als je je kindje hebt :) dus je kn het zo gek en duur maken als je wilt of helemaal niet

24 dagen geleden

Hier bij de eerste eigenlijk alles via marktplaats en Vinted gehaald. Alleen autostoel en matras nieuw aan grote spullen. Ik heb ook beddengoed en hydrofiele doeken nieuw gekocht. Kleding vrijwel allemaal tweedehands. Je kan het echt zo duur maken als je zelf wil..

24 dagen geleden

Hoi! Wij kopen veel nieuw behalve box, kinderstoel. Kinderwagen, maxi cosi en wipstoel had ik al. Wij hebben een begroting gemaakt en al deels spullen gekocht. Lijkt erop alsof we nu in totaal €4.000 kwijt gaan zijn. Commode komt van de IKEA en ledikantje basic van Prénatal. Verder wel een borstkolf van €600 begroot en draagzak van €340 dus dat zijn voor ons bijv. De grote posten. Uiteraard kan het voordeliger maar dat is wat je persoonlijk wil 😃

24 dagen geleden

Wij hebben nog heel veel van ons eerste kindje dus weinig nieuwe dingen nodig. Sowieso hebben we ook toen heel veel tweedehands gekocht en dat gaat nu gewoon nog een kindje mee m. Niet vanwege geldgebrek, maar omdat ik het niet nodig vind om dingen nieuw te kopen als er al zoveel goede spullen zijn. Een van onze duurste aankopen was de borstkolf van 700 euro, maar ik heb ruim een jaar borstvoeding gegeven dus die was het echt wel waard en kan ik nu weer gebruiken. Verder willen we nu investeren in nieuwe wolletjes voor dit kindje, zeker in de kleinste maat omdat het dan nog koud is. En verder gaan we onze “rommelkamer” uitruimen en mooi maken voor de baby of peuter (even denken of we hem door willen laten schuiven aangezien die kamer wel stuk groter is). Mooi behang en non-toxic verf enzo ga ik niet op besparen. Dus dat kan ook wel flink gaan oplopen. Ook willen we een nieuwe houten commode en degene die ik op het oog heb is bijna 1.500 🫢

24 dagen geleden

Zo zag t er bij mijn eerste uit qua grote spullen/uitgaven: Nieuw: Kinderwagen 800€ Autostoel 100€ Draagdoek 30€ Voedingskussen 72€ Gekregen: Box + boxkleed Kinderstoel Wipstoeltje Bad + standaard Tweedehands: Bednest 100€ marktplaats Commode 25€ marktplaats Artipoppe 140€ Vinted (later pas gekocht) Ik was heel blij dat ik niet teveel had gekocht want je komt er pas later achter wat je fijn vindt en de meeste dingen zijn toch zo besteld. Achteraf gezien had ik mn kinderwagen denk ik tweedehands willen kopen, ze wilde er namelijk nauwelijks in en voor dat geld.. hopelijk vindt deze baby het wel fijn!! Wipstoeltje vond ze ook niks dus blij dat ik daar niet in geïnvesteerd had. Mijn tip is dus echt alleen de essentials halen :)

24 dagen geleden

Bij onze eerste: Nieuw: Kinderwagen 1000 Maxicosi 90 Autostoel 390 Voedingskussen 35 Box 110 Draagzak en doek 200 Boxkleed 50 Wipstoel 200 Bad enz 100 Kleding ver over de 500 En dan vergeet ik vast nog een heleboel. Als ik dit zo neerzet schrik ik ook echt van de bedragen, mijn man zij toen al het zijn de hormonen en dat wilde ik niet horen maar is het denk ik wel, het kan echt veel goedkoper. Nu onverwacht zwanger van de vierde en alles is zo goed als de deur al uit. Ik heb een begroting gemaakt en denk dat ik op maximaal 500 uitkom voor alles deze keer. Ik doe lekker veel tweedehands en kan ook veel lenen van een vriendin. Een baby wordt er niet minder van als hij in een box ligt die helemaal nieuw is of waar er al zes in gelegen hebben.

24 dagen geleden

Wij hebben vrijwel alles tweedehands gekocht, soms staan dingen nog helemaal nieuw voor de helft van de prijs op marktplaats omdat mensen het dubbel hadden. En kregen ook wat spulletjes cadeau. Bij de eerste zo'n €550,- kwijt en gebruiken het door tot de derde nu. 1. Kinderwagen Easywalker 3 in 1: €125,- 2. Cosleeper Petit Amelie: €70,- 3. Inklapbare rijbare box: €30,- 4. Voedingskussen: €50,- 5. Maxicosi: €20,- 6. Nieuw ledikantmatras IKEA: €100,- 7. Ledikant: gratis 8. Commode: €25,- + verven 9. Draagzak Ergobaby: €75,- 10. Klerenkast: gratis 11. Huren busje om alles op te halen: €50,- Geleend: Tummytub + Deryan reistentje + Kruiken + magnetronsterilisator Cadeau: Borstkolf + boxkleed + voedingskussenhoezen + triptrapstoel (tweedehands) + fietsstoeltje Yepp + Stokke opvouwbaar bad + Hema cadeaubon Kleertjes kocht ik bijna allemaal via vinted of via cadeaubonnen. Na dit kindje kan ik wellicht weer het een en ander doorverkopen of weggeven. Bij volgende kindjes waren er weer nieuwe uitgaven zoals peuterbed of nieuwe stoel, maar verder kunnen we alles door gebruiken.

24 dagen geleden

Heb de babyuitzet bijna alles van vriendin gekregen en schoonzus. Box, kinderwagen, maxi cosi, speelkleed, babybadje, tummy tub, kleertjes, nuna leaf, lakentjes, dekentjes. Enige grote aankoop is de nieuwe babykamer van €2000,- met grote commode, grote kledingkast en ledikant die omgebouwd kan worden naar peuterbed. Dus dit gaat nog jaaaaren mee. Ohja agh en soms als ik bij de zeeman of hema ben haal ik soms een leuk kleding setje.

24 dagen geleden

Hei! Bij mijn vorige dochtertje ben ik echt over de top gegaan, alles nieuw gekocht en gewoon wat ik graag wilde hebben. Echt alles bij elkaar rond de €7000 maar dan wel echt alles denk ook aan wipstoel, triptrap, kinderkamer, kinderwagen. Je kan het eigenlijk zo duur maken als je graag wilt. Nu bij nummer 2 ga ik sowieso dingen van nummer 1 gebruiken alleen een nieuwe kinderwagen kopen aangezien ze zo dicht achter elkaar zitten.

24 dagen geleden

Reactie op Ayyla

Hoi! Wij kopen veel nieuw behalve box, kinderstoel. Kinderwagen, maxi cosi ...
Holy moly, een borst kolf van 600€? Mag ik vragen welke je in gedachten hebt?

24 dagen geleden

Totaal zonder kleding 541,09 Complete babykamer 75 euro Commode Ledikant kast wandplank Hydrofiele doeken 18x 18 euro Washandjes 6x 2 euro Spuugdoekjes 5x 2.50 Aankleedkussen gratis Aankleedhoezen 2x 10 euro Kinderwagen gratis van ouders Luiers maat 1 en 2 15.99 Billendoekjes per pak 2.00 Wiegje voor beneden icl hemel matras ect gratis Matrasje voor baby bed 20 euro Dekentjes molton ect 50 Kruiken 2x 25 euro Bad met standaard gratis Starterskit Zwitsal 30 euro Voor mama Kolf 180 Voedingsbhs 3x 30 euro Voeding 3x mini voeding van nutrilon 2.60 voor nood Flesjes starterset dr Brown 50 euro Bewaarflesjes 8x dr Brown 28 euro Kleding halen we pas vanaf zaterdag dan weten we wat het word maar veel dingen worden 2de hands gehaald

24 dagen geleden

Ik lees ook even mee

24 dagen geleden

Reactie op Kiwinasje

Holy moly, een borst kolf van 600€? Mag ik vragen welke je in gedachten heb ...
Haha de Elvie dubbele kolf