8 Reacties

2 maanden geleden

Hoi Britt, Ik kamp echt met precies dezelfde klachten als jij en ik vind het erg zwaar. Ik slaap heel veel en voel me echt futloos, ben veel misselijk en inderdaad wat je zegt geen motivatie om ook maar iets te doen. Alles lijkt te veel. Ook hier heeft het huishouden eronder te lijden. Ik heb gelukkig nu drie weken vakantie van mijn werk dus dat scheelt al erg veel. Hoef ik me niet steeds groot te houden op werk en m’n grenzen over te gaan. Ik baal ook enorm dat ik mij zo voel en hou hoop dat het vanaf week 9 beter wordt (ik ben nu 8 weken onderweg). Het is ons derde kindje, hebben er ook al twee lopen van 4 en 6. Wat ik inderdaad doe is overdag veel kleine beetjes eten, dat werkt goed tegen de misselijkheid. En goed om hulp vragen van de mensen om je heen (partner, ouders, broers/zussen etc.). Verder is het echt iets waar we ons bij neer moeten leggen dat het nu zo is en hopen dat het snel verbeterd ben ik bang😅

2 maanden geleden

Hier ook. Ben 11 weken. T gaat wel iets beter maar nog steeds erg moe. Ik slaap t middagdutje met mijn zoontje mee. Heb nu toevallig vakantie. Maar wanneer hij wakker is is t allemaal erg vermoeiend.

2 maanden geleden

Reactie op Vonnie1994

Hoi Britt, Ik kamp echt met precies dezelfde klachten als jij en ik vind h ...
Je erbij neerleggen, dat is het natuurlijk ook. Herken jij dit van je vorige zwangerschappen? Met mijn vorige zwangerschap heb ik het wel erger gehad dan nu, toen lag ik 16 weken echt plat. Maar ook dat vergeet je blijkbaar.. ik hou me ook vast aan het tweede trimester

2 maanden geleden

Hier ook. Ben 11 weken. T gaat wel iets beter maar nog steeds erg moe. Ik s ...
Dan is het inderdaad weer tot je kindje gaat slapen bikkelen 💪🏻

2 maanden geleden

Reactie op brittje1997

Je erbij neerleggen, dat is het natuurlijk ook. Herken jij dit van je vorig ...
Ik kan me wel herinneren dat ik toen inderdaad ook echt wel moe geweest ben en veel middagslaapjes deed. Maar ik kan me niet herinneren dat het zó heftig is geweest als dat het nu tijdens deze zwangerschap is. Wat je zegt: we vergeten blijkbaar ook het een en ander (en dat is misschien maar goed ook haha😜)

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ben ook de hele dag door misselijk en enorm vermoeid. Ik kan de hele dag wel slapen. Op mijn werk heb ik aangegeven dat ik dagen van 8 uur niet trek, dus ik werk nu dagen van 6 uur (en 2 uur in ziektewet). Dat geeft lucht! Verder doet mijn partner veel! Huishouden en zorg voor dreumes. Hoop dat het in het tweede trimester snel beter gaat!

2 maanden geleden

Reactie op Diaan1988

Herkenbaar! Ben ook de hele dag door misselijk en enorm vermoeid. Ik kan de ...
Als je zwanger bent heb je recht op extra pauze - je hoeft voor die 2 uur niet in de ziektewet?

2 maanden geleden

Reactie op MamaLies22

Als je zwanger bent heb je recht op extra pauze - je hoeft voor die 2 uur n ...
Het helpt mij vooral om eerder naar huis te kunnen. Ik had begrepen dat je met een uur extra pauze niet eerder naar huis mag. Dus die 2 uur eerder naar huis scheelt voor mij veel. Kan ik thuis nog relaxen voordat ik mijn dochtertje ophaal van de opvang