33 Reacties

9 maanden geleden

Zinkolie van dr swaab. Is hier het enige wat echt werkt qua crème Daarnaast soms even de luier uitlaten. Even wat luchten ( moet de ruimte wel warm zijn)

9 maanden geleden

Elke dag even uurtje in der blote kont laten liggen, tijdens tummy time bijvoorbeeld. Laten luchten werkt hier goed, hier geen uitslag; maar denk dat we het voor zijn doordat we lekker luchten. Gewoon plastic zak onder een handdoek!

9 maanden geleden

Heeft ze geen spruw? Indien ja, Daktozin creme smeren (op aanraden van mijn vroedvrouw)

9 maanden geleden

Pure Kokosolie hielp hier ook

9 maanden geleden

Zou zomaar een schimmeltje kunnen zijn. 2x per dag smeren met miconazol crème (ook even blijven doorsmeren als de uitslag weg is). En goed de huid drogen met een hydrofiel na het verschonen. Als je natte billen insmeert zet je het vocht vast en gaat dat broeden

9 maanden geleden

Eventjes er niets op doen, en tijdens het badderen met een dotje watten even voorzichtig alle zalfrestjes weghalen. Lekker laten drogen aan de lucht indd! En niet zo maar er vanuit gaan dat het een schimmel is, altijd even langs de huisarts gaan, voordat je zoiets erop smeert 🙃

9 maanden geleden

Het kan ook een schimmel infectie zijn

9 maanden geleden

Luiers en spullen van het merk Bambo nature. Mijn zoontje is 9 weken en ik heb nog niets hoeven smeren.. die luiers zijn echt fantastisch

9 maanden geleden

Mijn kraamverzorgster adviseerde om tepel crème te gebruiken.

9 maanden geleden

Moedermelk! Elke dag wassen met warm water en moedermelk, erna talkpoeder erop

9 maanden geleden

Mijn zoontje heeft een hele gevoelige huid en hier werkt dr leenarts goed. Die hebben ook een billenzalf, geen idee hoe die werkt en of het werkt in jouw/jullie situatie

9 maanden geleden

Hier hielpen de katoenen wasbare luiers met het wolbroekje heel goed! Maar de wolbroek is voor mijn dochter nu te warm en zijn wij ook teruggeroepen op wegwerp.. ga zelf de bamboo uitproberen en hypoallergenen luiers zoals bijvoorbeeld Moomin

9 maanden geleden

Welke luiers gebruik je? Wij merkten op dat met de luiers van Pampers ons zoontje een enorm rode (met kleine 'wondjed') billetjes kreeg. Groene klei en cicalfate hebben hierbij geholpen. We zijn wel overgestapt op de luiers van Kruidvat en nu geen last meer. We gebruiken wel wasbare luierdoekjes.

9 maanden geleden

Een plukje wol er tussen zou ook kunnen helpen 😀 vind ik zelf altijd het beste en meest natuurlijke werken

9 maanden geleden

Alleen dr leenarts hielp hier, zelfs bij doorkomende tanden van onze zoon 👌🏼

9 maanden geleden

Even de billen droogmaken en dan de billen balsem van Weleda goed dik opsmeren werkt hier goed

9 maanden geleden

Ik zou geen babydoekjes gebruiken, maar liniment ( wij gebruiken die van Uriage) Wereld van verbetering met die billetjes. Als het nu rood wordt, is het meestal na de kaka / enkele keren goede platte kaka en dan smeren we de zalf van bepanthen of mustela.

9 maanden geleden

Ik zou even door een arts laten checken als niets helpt. Het kan een schimmel of eczeem zijn. Verder zag ik de volgende tip nog niet tussen de reacties: vaker luier wisselen. Zorg dat die droog genoeg blijven

9 maanden geleden

Ik kreeg als advies van onze kraamhulp om thuis watjes met schoon water te gebruiken en vervolgens de billetjes droog föhnen (let op dat je de föhn niet te dichtbij houdt ivm hitte). Werkt super goed en onze dochter geniet onwijs van het föhnen

9 maanden geleden

Lanoline met heilwol, frambozenzalf/sheabutter, creme van INCIA. Eigenlijk mort je alles meiden waar parfum in zit. En mocht t echt erger worden dan is r miss een schimmeltje, en dan kun je miconazol gebruiken