10 Reacties

9 dagen geleden

Ik kan me best voorstellen dat jij je zorgen maakt. Toen ik ongeveer 14 weken was, heb ik ongeveer hetzelfde ervaren. Alleen had ik ook nog bloed bij het afvegen. Bij mij waren er weekjes en uitstrijkjes afgenomen. Er bleek gelukkig niets mis te zijn met de zwangerschap. Maar ze hadden wel in een van de kweekjes een bacterie ontdekt. Ik kreeg hiervoor een kuur. Ik ben nu bijna 19 weken zwanger. Ik vertrouw erop dat er bij jou ook niets ernstigs aan de hand is. Anders had de verloskundige meteen actie ondernomen.

9 dagen geleden

Ik heb vier jaar chronische blaasontsteking gehad en dan waren altijd de leukocyten verhoogd. Dus inderdaad wat bloed in urine. Vaak kwam er op kweek dan toch een ontsteking uit. Zou dat dus even afwachten 😊

9 dagen geleden

Fijn jullie geruststellende berichtjes❤️

8 dagen geleden

Inmiddels uitslag van de kweek; geen blaasontsteking! Wel rode én witte bloedlichaampjes gevonden...huisarts wilde het verder niet naar het lab opsturen. Alleen als de verloskundige dit wel wilde. Toch wel even weer in paniek en de assistente van de verloskundige praktijk heeft me goed gerust gesteld dat als de huisarts de keuze maakt het niet verder te laten onderzoeken, er verder niks geks aan de hand is. De verloskundige gaat mij vandaag voor 15u bellen als zij toch wel een lab onderzoek wilt. Kleine kans dat dit nodig is.

8 dagen geleden

Reactie op Maar-

Inmiddels uitslag van de kweek; geen blaasontsteking! Wel rode én witte bl ...
Ah ik snap je angst, maar inderdaad, als artsen/vk geen zorgen maken zou ik proberen dat ook niet te doen. Waar ben je zelf bang voor?

8 dagen geleden

Hoihoi, dit toevallig gehad toen ik 13 weken zwanger was. Het was niet echt een blaasontsteking, maar wel bloed in urine. Door de buikpijn wel een 1 malige poeder antibiotica gehad. Geen last meer van gehad en ben nu 19.4 weken zwanger. Vond het ook erg spannend, maar is goed gekomen.

8 dagen geleden

Reactie op Fox2

Ah ik snap je angst, maar inderdaad, als artsen/vk geen zorgen maken zou ik ...
Voor nu ben ik ook goed gerustgesteld hoor! Voel die kleine goed bewegen dus die heeft t prima daar. Toch bang dat er iets met mn kindje is.. maar als dat zo was hadden ze wel stappen ondernomen :)

7 dagen geleden

Ik had 2 weken terug een vergelijkbaar iets (ook met bloedsporen en niet duidelijk een ontsteking) en kreeg ondanks de vage uitslag toch week aan de antibiotica. Daarna nog een keer urine ingeleverd en was het wel in orde. En gelijk mn energie wat hoger dan daarvoor. Dus voor mij goed gekomen ;-) Heb jij er verder niks tegen gekregen?

7 dagen geleden

Reactie op Lydia1412

Ik had 2 weken terug een vergelijkbaar iets (ook met bloedsporen en niet du ...
Ahh oke! Nee niks gekregen.. uit de kweek bleek het 100% geen blaasontsteking te zijn. Ik heb verder ook geen blaasontsteking gerelateerde klachten, naast veel plassen maar dat is niet zo gek nu :) ik heb vanmiddag controle bij de verloskundige dus ga sws wel even vragen hoe en wat.

7 dagen geleden

Reactie op Maar-

Ahh oke! Nee niks gekregen.. uit de kweek bleek het 100% geen blaasontstek ...
Ik las later ook dat je 'schoon' moet plassen. Dus eerst douchen of schoonmaken voor je plast in het potje. Ik ben opgestaan en direct gaan plassen... ( Nog nooit blaasontsteking gehad dus ik had geen idee) Maar dit zou het bloed in urine kunnen verklaren ook.