34 Reacties

7 dagen geleden

Ik neem zelf 6 weken verlof! Daarna ga ik terug naar 4 dagen in de week werken.

7 dagen geleden

Reactie op Elizabeth.

Wat raar.. ik heb het uwv gebeld en onze situatie uitgelegd en mijn vriend ...
Wat is jullie situatie als ik vragen mag? Werkt je vriend toevallig in de zorg?

7 dagen geleden

Reactie op Kleinbijtje

Wat is jullie situatie als ik vragen mag? Werkt je vriend toevallig in de z ...
Mijn vriend is zeilmaker, heeft hierin dus z’n eigen bedrijf. Hij maakt bootkappen en kussensets voor sloepen en plezierjachtjes. En ik ben gewoon in loondienst als verpleegkundige

7 dagen geleden

Reactie op Elizabeth.

Mijn vriend is zeilmaker, heeft hierin dus z’n eigen bedrijf. Hij maakt bo ...
Dank je wel, dan ga ik toch ook maar eens bellen met het Uwv

7 dagen geleden

Sowieso drie weekjes en wellicht is er nog wat te regelen met werk, heeft eigen hotel… en dan nog eens hier en daar wat daagjes of lange weekenden

7 dagen geleden

Reactie op Kleinbijtje

Dank je wel, dan ga ik toch ook maar eens bellen met het Uwv
Ben benieuwd wat er uit komt

7 dagen geleden

Reactie op Elizabeth.

Wat raar.. ik heb het uwv gebeld en onze situatie uitgelegd en mijn vriend ...
Ik denk dat het uwv verkeerde informatie heeft gegeven/jou verkeerd heeft begrepen. Iedere website, als in Rijksoverheid, ondernemersplein, NN.. allemaal zeggen ze: geboorte/ouderschapsverlof is een recht voor werknemers, niet zzp. Je hebt als man echt pech in Nederland.

7 dagen geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik denk dat het uwv verkeerde informatie heeft gegeven/jou verkeerd heeft b ...
Ja dat vermoeden krijg ik ook ik heb het gister online helemaal uitgezocht, maar nergens recht op.

7 dagen geleden

Dus, on topic: als zzp’er neemt mijn partner geen verlof op. Hij werkt als het kan. Vorige keer de periode van kraamzorg helemaal niet en daarna als het lukte. Hij heeft een kantoor/studio aan huis en werkt alle uren van de dag, net wanneer hij daar zin in heeft. Het zal ook echt liggen aan de hoeveelheid deadlines of hij zal moeten werken of niet. Ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is hoeveel weken je samen nodig hebt in je het begin, en dat het ook volledig afhangt van je bevalling, hoe je kindje het doet, etc..

7 dagen geleden

3 weken. Heeft hij bij de eerste ook gedaan en eigenlijk vond ik dat zelfs te lang haha

6 dagen geleden

Bij de 1e is m'n man 3 weken thuis geweest, toen tot 6 mnd 3 dagen werken en daarna 4 dagen werken. Nu blijft hij 6 weken thuis en gaat hij daarna weer 4 dagen werken.

6 dagen geleden

Reactie op Kleinbijtje

Ja dat vermoeden krijg ik ook ik heb het gister online helemaal uitgezocht, ...
Heel vreemd… ga er nogmaals achter aan dan maar

6 dagen geleden

Reactie op spluim

Ik woon in het buitenland en hier hebben partners geen verlof, alleen maar ...
Wat jammer. Nu ben ik wel benieuwd waar je woont?

6 dagen geleden

Mijn man neemt vanaf de geboorte een volle week sowieso op, en daarna verspreid hij de dagen, het is nog aankijken of het een vaste dag in de week word of willekeurig. Hij neemt iniedergeval wel het maximale op (ben even vergeten hoeveel dat was, 5a6 weken totaal?)