Hoi! Vandaag ben ik 5 weken zwanger, vorige week een test gedaan en die was positief! Het is gewenst en gepland 鉂わ笍 2 jaar geleden onverwacht zwanger geraakt, ik heb epilepsie en slikte daarvoor zware niet vrouwvriendelijke medicatie omdat we nog geen kinderwens hadden. We zijn altijd zo voorzichtig geweest met anticonceptie, ik had een hormoon spiraaltje en we gebruikten condooms. Toch zwanger geraakt destijds. Aangezien ik in die periode veel grote aanvallen had en mijn medicatie niet vrouw en baby vriendelijk was, de moeilijkste beslissing moeten maken om het weg te laten halen. Een kindje samen dat wouden we graag maar dit had teveel risicos, ik slikte opiaten en grote aanvallen zijn niet bevorderlijk. Wisselen met medicatie bracht ons teveel risicos mee tijdens de zwangerschap, de aanvallen zouden toe kunnen nemen.
Nu 2 jaar later eindelijk aan de juiste medicatie, onze relatie is een huwelijk geworden en sinds een jaar wonen we samen in een koopwoning in het mooie Nijmegen met onze kat. Allebei een vast contract en mijn epilepsie blijft relatief stabiel. Af en toe wat absances maar de grote aanvallen blijven uit. Op de medicatie ga ik goed, heb nu maar 1 medicijn in plaats van 3 (lamotrigine) en dit kan geen kwaad voor het kindje.
Nu heb ik 2 jaar geleden zeker een plekje kunnen geven maar vandaag was exact 2 jaar geleden mijn curretage. Dit blijft lastig, ik kreeg een herinnering op mijn telefoon van de echo. Ook al was ik pril zwanger, het blijft een proces. Dit was mijn echo:
Hoeveel weken ik zwanger was, was niet duidelijk. Ze dachten aan 5 weken. Zo ver ben ik nu ook.
Hoeveel weken denken jullie dat deze echo was? Ik ben benieuwd of nu het zelfde in mijn lichaam gebeurd als toen. Eind juli heb ik de vitaliteitsecho, zeer benieuwd maar ik merk dat ik nog erg voorzichtig blij ben, in de hoop dat alles goed gaat en mijn medicatie echt geen invloed heeft op de groei van het vruchtje. Al stelt mijn neuroloog van niet en ga ik mijn best doen om mijn lichaam in vertrouwen te nemen 鉂わ笍