15 Reacties

9 dagen geleden

Geen idee, ik heb het nog nooit gehoord, maar misschien geldt het voor jouw persoonlijke situatie wel? Als je echt twijfelt, zou ik gewoon even bellen. Er staat dan vast iets over in je dossier.

9 dagen geleden

Ik kreeg dat advies ook, zowel van de verloskundige vanaf 20 weken als van de gynaecoloog toen ik er was met 10 weken. Ze vertelden mij dat t was voor een betere werking van de placenta als een hoge bloeddruk tegen gaan bij moeder. Ik weet niet hoeveel calcium er in davitamon zit, en je misschien al voldoende binnen krijgt.

9 dagen geleden

Ook ik niks van gehoord zo wel als bij verloskundige als gynaecoloog,

9 dagen geleden

Ik slik calcium op advies vanwege eerdere zwangerschapsvergiftiging. Advies is om 1000 mg binnen te krijgen per dag. Dag is vijf glazen melk of vergelijkbare producten. Ik eet kwark bij het ontbijt, drink melk bij het ontbijt en neem zuivel als toetje. Slik nog 400 mg bij met supplementen.

9 dagen geleden

Ik moet dat inderdaad wel van de gyn. Maar kan sws geen kwaad natuurlijk

9 dagen geleden

Alleen als je niet genoeg zuivel producten neemt zei de verloskundige. Komt neer op 3 glazen melk per dag bijvoorbeeld . Dit is goed voor de werking van de placenta .

9 dagen geleden

Ik woon in het buitenland maar hier is het inderdaad wel standaard en slik het dus ook vanaf week 20.

8 dagen geleden

Reactie op Blijstel

Ik slik calcium op advies vanwege eerdere zwangerschapsvergiftiging. Advies ...
Mag ik vragen welke je slikt? Want ik kan alleen maar Calcium vinden met Vitamine D erbij. Terwijl er al genoeg Vitamine D in mijn huidige vitamine’s zitten

8 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Ik moet dat inderdaad wel van de gyn. Maar kan sws geen kwaad natuurlijk
Mag ik vragen welke je slikt? Want ik kan alleen maar Calcium vinden met Vitamine D erbij. Terwijl er al genoeg Vitamine D in mijn huidige vitamine’s zitten

8 dagen geleden

Reactie op VD2024

Mag ik vragen welke je slikt? Want ik kan alleen maar Calcium vinden met Vi ...
Gewoon Kruidvat eigen merk

8 dagen geleden

Ik heb het advies ook gekregen om bij te slikken. Eerder in de zwangerschap hoefde ik het nog niet, omdat ik genoeg producten binnenkreeg waar al calcium in zit. Nu heeft het lichaam meer calcium nodig en moet ik 1000 mg per dag bijslikken.

8 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Gewoon Kruidvat eigen merk
Ja die gebruik ik ook! In een blauw potje zit dat. Vond de zoektocht naar “alleen” calcium toch een quest. Zeker ook met de 1000mg

7 dagen geleden

Reactie op Martha25

Ik heb het advies ook gekregen om bij te slikken. Eerder in de zwangerschap ...
Heb je ze ook in 800? Mijn Davitamon bevat namelijk al 120 Calcium, en ik mocht op max 1000 uitkomen zei mijn verloskundige
Mijn calcium inname was perfect maar moest bij begin 3 maanden al 1000mg calcium extra innemen. Ik gebruik de merk Solgar, deze is vrij van Gist, Zuivel, Soja, Sucrose, Tarwe en Zout.. Van deze ook de Magnesium en de Ijzer voor extra ondersteuning.

6 dagen geleden

Reactie op VD2024

Mag ik vragen welke je slikt? Want ik kan alleen maar Calcium vinden met Vi ...
Ik heb de vegan calcium van het merk mattisson. Deze wordt uit de rode alg gehaald. Hier zit geen D in. Wel een heel klein beetje magnesium