26 Reacties

17 dagen geleden

Doe wat goed voelt, je hebt alle tijd. Enkel heeft een kinderwagen wat vaker een levertijd waardoor die meestal na de goede 20 weken echo wordt besteld.

17 dagen geleden

Wij ongeveer sinds een weekje ik ben morgen 15 weken, en alle grote spullen hebben we nu(kinderwagen, bedje enz). Vaak voel je je in het tweede trimester het beste dus dat vind ik dan altijd de leukste tijd om te shoppen en winkels af te gaan om te kijken wat je leuk vind. Op internet kan je heel veel lijstjes vinden met babyuitzet, ik weet niet of je je al aangemeld hebt bij de kraamzorg? Maar wij kregen van hun bij de inschrijving een hele handige lijst.

17 dagen geleden

Bij onze 1e hadden we de kinderwagen, babykamertje en heel veel andere spullen al met 12/13 weken. Nu wachten we even op de geslachtsecho zodat we weten of we veel kunnen gaan hergebruiken.

16 dagen geleden

Ik ben 15 weken, we hebben alleen de kinderwagen nog van de eerste en de rest koop ik wel als ik met verlof ga (maar ga al met 30 weken). Ging bij de eerste wel anders 🤭

16 dagen geleden

Ik ben nu 16 weken en heb nu bijna alles al in huis of besteld. Alleen verzorgingsproducten en kleine dingen komen later!

16 dagen geleden

Ik ben nu 19 weken en ben nu begonnen met alles in huis halen. Want bij mijn vorige kindje, ben ik later gaan inkopen na 30 weken. En dat viel zwaar tegen.

16 dagen geleden

Bij de eerste begon ik meteen na de 20w echo en had ik met 28 weken bijna alles in huis. Er moesten alleen nog nieuwe gordijnen geleverd worden. Toen met 31 weken bevallen. Mijn familie heeft toen alle spullen die ik ingekocht had klaargezet voordat we terugkwamen uit het ziekenhuis. Nu 16 weken zwanger en heb het eerste pakje al gekocht.

16 dagen geleden

Kinderwagen zou ik trouwens nu wel gaan beginnen met zoeken. Sommige merken hebben lange levertijden.

16 dagen geleden

16 weken hier! Ben al naar zo'n mega baby winkel geweest maar dat was om te oriënteren wat er is, waar je op kunt letten en welke merken er bestaan (want ook: eerste keer hier). Ik heb toen niks gekocht maar het gaf ons een idee wat we "belangrijk" vinden. We willen zoveel mogelijk tweedehands kopen dus die eerste oriëntatie daar gaf ons een idee waar we op moesten zoeken via marktplaats/Vinted. Nu een base, maxicosi, Stokke stoel met newborn set aangeschaft. Allemaal nog veel te vroeg maar ik vind het wel lekker om de kosten wat te spreiden over de maanden.

16 dagen geleden

Vanaf 20 weken als je het geslacht weet kan je rustig alles gaan kopen wat er nodig is voor de baby.

16 dagen geleden

Ik ben nu 17 weken en heb 2 weken geleden de eerste pakjes zelf gekocht. Afgelopen weekend een prachtige tweedehands box die op Marktplaats voorbij kwam. En we gaan vanavond naar een tweedehands babykamer kijken. Het voelt voor mij een beetje gek om die dingen nu al te kopen maar het is wel fijn om de kosten te spreiden en als je via Marktplaats iets moois tegenkomt moet je natuurlijk wel gelijk handelen :) Verder doe ik het nog even rustig aan maar vind het wel erg leuk om alvast dingen te kopen.

16 dagen geleden

Ook de eerste keer moeder hier en heb nog niet zo heel veel gekocht. Wij gaan vanavond naar een babykamer kijken van marktplaats en verder hebben we ons al wel georiënteerd op een kinderwagen. Want die wil ik graag nieuw kopen. We hebben er verschillende al getest en weten nu welke we willen kopen dit ga ik pas doen na de 20 weken echo, omdat het echt een grote uitgave betreft. Verder heb ik een stokke stoel met new Born set van marktplaats en al wat kleertjes. Wil de kosten zoveel mogelijk spreiden ook door iedere maand wat te kopen en veel tweedehands

16 dagen geleden

Reactie op fifi89

16 weken hier! Ben al naar zo'n mega baby winkel geweest maar dat was om te ...
Leuk! Hier hetzelfde ook veel tweedehands en spreiden. Behalve de kinderwagen die wil ik nieuw halen.

16 dagen geleden

Na de eerste cruciale maanden ben ik rustig aan begonnen met een paar kledingstukjes kopen. Tot de geslachtsbepaling, toen ben ik iets meer los gegaan. Nu bijna 18 weken en ga ik mijn commode halen (via marktplaats), want dat is nu ook wel erg praktisch om alle spulletjes en kleertjes alvast in op te slaan. :) ook al is het mijn tweede, ik vind het heerlijk om hier mee bezig te zijn, dus geniet er gewoon van! En straks met een bolle buik wordt het ook allemaal wat zwaarder, dus ik ga echt op mijn gevoel. Je kan het maar in huis hebben!

16 dagen geleden

Ik heb al 1 zoon en 1 dochter. Dus ik kijk eerst wat ik nog in huis heb en haal dan bij wat er nog nodig is. (Wij weten het geslacht nog niet maar dat horen blew met de 20 weken echo.)

16 dagen geleden

Ik ben nu 17 weken en kan het niet laten om af en toe een rompertje te kopen of een leuk jasje. Maar probeer niet teveel te kopen want je baby groeit er toch snel weer uit! Maar zo schattig, kan het niet laten!!

16 dagen geleden

Haha 15 weken hier en al bijna klaar. Op 1 commode na hebben we alles wat we kopen voor dat de baby er is.

16 dagen geleden

Ik ben bijna 16 weken zwanger (1e) en vorige week hebben we de kinderwagen en autostoel gekocht. Deze wilden we per se nieuw en tijdens ons oriëntatierondje liepen we toevallig tegen een goede aanbieding aan van een leuke set. Buiten het matras zijn we van plan om de rest zoveel mogelijk tweedehands te kopen, ik ben al wat aan het neuzen op marktplaats maar nog niet tegen iets aangelopen. Wel al wat behangstaaltjes in huis gehaald, maar de keuze maken we pas als het geslacht bekend is. We zijn expres vroeg met alles begonnen zodat ik op mn gemakje kan rondkijken en niet ga lopen stressen, we willen rond week 30 ongeveer klaar zijn.

16 dagen geleden

Ik ben pas na 24 weken begonnen met spullen kopen, maar lekker doen waar je je goed bij voelt!

16 dagen geleden

Je zou grote aankopen bijvoorbeeld ook met black friday kunnen halen als je nieuw wilt kopen. Scheelt vaak veel geld