75 Reacties
8 maanden geleden
Ik doe persoonlijk mijn kleine meid van 6 week haar rompertje gewoon aan van maat 62. Wij hebben ook die van hema, valt alleen aan de onderkant wat groter, maar verder kan ze ‘m al prima hebben. Doe er zelf met het warme weer dan een tuinbroekje over of een gewoon broekje dat wel op maat is😊. Vooral doen wat goed voelt! Meeste kindjes passen er echt pas in met 3 maanden😘
8 maanden geleden
Heb al een tijdje 62/68 heb een lange jongen van bijna 60cm 6kg 9 weken oud
8 maanden geleden
Gewoon eens aantrekken 😉. Hier nog iets te groot, maar kan prima. Broekje erover en ziet er leuk uit. Ze kunnen zo opeens een groeispurt hebben en voor je het weet is het dan te klein. Verder verschilt het echt per kind, ligt aan de bouw en hoe ze groeien!
8 maanden geleden
Dat ligt heel erg aan je kindje en aan het merk!
Mijn dochter komt uit maatje 44, gaat nu met negen weken naar maatje 56 maar bijvoorbeeld een c&a moet ik altijd een maatje groter nemen dus van c&a heeft ze al wel een 62 aan en de rompers van de hema heeft ze nu ook maatje 62.
8 maanden geleden
Hier met 7 weken al maat 68🙈 ineens keihard gaan groeien. Was bij geboorte ook al 55cm.
8 maanden geleden
Dank allemaal! Meerderen die dus met (ruim) 5kg al wel erin pasten dus zal vast niet lang meer duren. Dan ga ik inderdaad geen 50/56 meer bijkopen. Op zich ook niet zo erg als het onderaan te lang is inderdaad. Had het net weer even geprobeerd en het ziet er zo raar uit, maar met kleertjes erover valt dat vast mee hah!
8 maanden geleden
Hier een baby met een lange romp dus rompers 62-68 en maat 62 boxpakjes (korte mouwen en pijpen) passen al sinds week 3🤭 worden nu weer te strak (7weken morgen), dus moet weer gaan overstappen.
Broeken wel nog net aan 56, shirts ook 62, omdat kleiner een croptop is.😂
Geboren met 54cm, met 1 maand 58cm gemeten. Terwijl m’n oudste even lang was, zat hij pas met 3 maanden in 62-68: hij heeft juist een hele korte romp en hele lange benen. Dus de lengte is niet altijd een leidraad voor de maat 😂
Gewoon proberen, je komt er vanzelf achter of het goed zit of niet haha
8 maanden geleden
Ik heb vanochtend de 62/68 korte mouwen romper aangedaan voor het eerst. Baby is morgen 10 weken en gemiddeld qua lengte en gewicht (5.6kg vanochtend gewogen).
Is echt nog wel wat te lang hoor, maar hij barstte ook uit 50/56 rompertjes van de Hema haha. Beetje gek dat er niks tussen zit. Al vermoed ik wel dat ik hier tot einde zomer mee kan doen 👍🏼
8 maanden geleden
Ons kindje is nu 7 weken en ben met 6 weken overgegaan op 62/68. Ze woog met 5 weken 5,7 kilo en 57 centimeter, dus dat zal inmiddels wel meer zijn.
Ze is groot geboren, dus heeft maat 50 überhaupt overgeslagen. Wanneer je overgaat naar een andere maat zal dus bij elk kindje verschillen.
8 maanden geleden
Ligt echt aan je kindje. Ons zoontje had bij 4 weken al maat 62 aan. Nu is hij 8 weken oud en zit maat 62 nog wel goed maar ik verwacht dat het niet heel lang meer duurt voordat hij weer een maat groter moet hebben. Hij weegt nu al wel 7,1 kg. Mijn ervaring is wel dat de Hema rompers langer meegaan dan die van andere merken.