17 Reacties
gisteren
Hee! Wat ontzettend zwaar lijkt me dit! Wij zijn wel heel lang (en sinds een paar dagen weer) lid van de 30minuten club… 😆🫣. En dat vond en vind ik al zo zwaar. Moedeloos kun je er van worden, dat je iedere x zo kort het om op te laden. Wij wiegen ons kindje ook voor iedere tuk/slaap. Sinds de geboorten, het is een paar maanden (max 2) wel zonder wiegen gegaan maar we zijn weer terug bij af. Als ons kindje echt niet wil slapen (met kerst, vond het te gezellig denk ik) dan is het ook huilen en rechtop vasthouden, hoofdje ondersteunen en uiteindelijk valt ie in slaap. Ik herken dus wel delen van je verhaal maar niet het ontzettend verdrietig zijn bij elke x slapen. Knap van jullie dat jullie dit doen, ik geloof zelf dat baby’s op hun eigen tempo slaap steeds makkelijker vinden alleen voor nu heb je daar niks aan…
Het is lastig maar het wordt beter! ❤️
gisteren
Hier hetzelfde bij m’n 10 mnd oude dochter. Altijd enorm echten tegen slapen en huilend in slaap vallen. Moeten bijna altijd wiegen of aan de borst. Ben nu met haar aan het oefenen om dat niet meer te hoeven doen, gaat moeizaam, maar ze maakt kleine stapjes. Ook altijd 30 min dutjes gehad, maar sinds de laatste tijd maakt ze het 2e dutje wat langer (soms 75 min). Echt pas de laatste paar weken dat het opeens iets beter gaat, hopelijk bij jou ook snel! Vind het overigens wel ook echt vermoeiend om nooit m’n handen vrij te hebben omdat die dutjes zo kort zijn en groot deel van de tijd bezig ben om haar neer te kunnen leggen.
gisteren
Hey!! Enorme erkenning hier, wij hebben dit echt hetzelfde met onze dochter, ook 9 maanden. Eerlijk gezegd heb ik me er aan toegegeven, wat mij de laatste paar dagen helpt is de 2 3 4 dutjes methode. We merken dat ze dan makkelijker in slaap valt omdat ze goeie wake windows heeft gehad en ook lekker moe is wanneer het tijd is om te slapen
gisteren
Heel zwaar dit! Wij hebben het ook langs periode gehad.
Wij raakten zo op dat we zijn gaan slaaptrainen. Zijn de meningen over verdeeld en het werkt niet voor iedereen, maar voor ons was het de oplossing.
We hebben het heel mild gedaan, en het werkte echt binnen 2 dagen.
M'n dochter slaapt, wij slapen en zijn zo allemaal een stuk vrolijker 😁
19 uur geleden
Reactie op xLisanneJ
Hier hetzelfde bij m’n 10 mnd oude dochter. Altijd enorm echten tegen slape ...
Ja vermoeiend hè.. fijn dat het langzaam wat beter gaat bij je. Ik ben soms bang dat hij er een trauma aan overhoudt, klinkt stom. Maar hij is zo in paniek bij het in slaap helpen. 🥺 hopelijk kunnen we binnenkort beiden zeggen dat het een heel stuk beter gaat!
19 uur geleden
Reactie op tessas1
Heel zwaar dit! Wij hebben het ook langs periode gehad.
Wij raakten zo op ...
Wat fijn dat het bij jullie over is! Hoe zag jullie slaaptrainen eruit? Ik ben heel benieuwd!
19 uur geleden
Reactie op Maart2025babyNR1
Hey!! Enorme erkenning hier, wij hebben dit echt hetzelfde met onze dochter ...
Wat fijn dat de 234 methode bij jullie werkt! Ik zal me er ook eens wat meer in gaan verdiepen 😊
19 uur geleden
Reactie op PinkAlpaca
Wat fijn dat de 234 methode bij jullie werkt! Ik zal me er ook eens wat mee ...
Nadeel bij ons is dat alle dutjes maar Max 30 min duren en hij dan al snel uitkomt op bedtijd ‘s avonds al om 1600/1700u wat best al vroeg is🫠
19 uur geleden
Reactie op PinkAlpaca
Nadeel bij ons is dat alle dutjes maar Max 30 min duren en hij dan al snel ...
Dit hebben wij ook af en toe. Ik neem haar dan in mijn armen of de draagzak en wieg haar weer in slaap zodat ze haar dutje doorpakt en dat ik er nog “invloed” op heb
19 uur geleden
Reactie op Maart2025babyNR1
Dit hebben wij ook af en toe. Ik neem haar dan in mijn armen of de draagzak ...
Dit werkt bij ons helaas niet :(
19 uur geleden
Reactie op PinkAlpaca
Dit werkt bij ons helaas niet :(
Ah pittig! Heel zwaar voor jullie 🩷 misschien dan toch een slaapcoach laten meekijken?
18 uur geleden
Wij hebben trouwens veel gehad aan de app ‘napper’, die leert met AI je baby’s slaappatroon en voorspelt wanneer je haar bed beste naar bed kan brengen. Hij weet vaak op de minuut precies wanneer ze gaat slapen! Heeft ons wel geholpen om haar niet te vroeg of te laat naar bed te brengen. Wel betaald, maar voor ons is het het waard
17 uur geleden
Reactie op PinkAlpaca
Wat fijn dat het bij jullie over is! Hoe zag jullie slaaptrainen eruit? Ik ...
We legden haar na het gewone slaapritueel slaperig maar wakker in bed. Wanneer ze wat ging huilen met tussenpozen naar haar terug gegaan om te troosten en te kalmeren. Op internet lees je geregeld dat er veel tijd tussen moet zitten, hebben wij niet gedaan. We gingen redelijk vlot weer terug om te troosten, waardoor ze ook niet helemaal overstuur raakte.
We merkten dat ze steeds meer zichzelf kon kalmeren, pakte zelf haar speen weer terug etc.
Je leest vaak dingen als lang laten huilen enzo, dat kon ik echt niet. Ze moest wel eventjes huilen, maar is nooit helemaal overstuur geweest. Voordat het zover was was alweer een van ons bij haar om haar te troosten.
Het zal ook vast niet voor elk kindje zo werken.
9 uur geleden
Dit hebben wij de eerste 5 maanden ook gehad. Uiteindelijk wilde hij ook alleen nog maar dat ik het deed en niemand anders. Toen ben ik in slaap gaan voeden, dat wilde ik eerst niet omdat ik dan alles alleen moest doen maar dat was dus toch al 😅 daar valt hij heel vlot en zonder strijd mee in slaap. Ik was bang voor een slaapassociatie maar die zat geloof ik al voorgeprogrammeerd 🫠 ik weet niet of je borstvoeding geeft en dit misschien een optie is?
Ik wieg nog wel kort op de schommelstoel maar nooit meer staand. Daar heb ik voor mezelf een grens in getrokken. Ik heb erg veel aan het boek zachte nachten gehad, veel herkenning maar ook hoe je grenzen kan aangeven én tegemoet kan komen aan de behoeften van je kind.