54 Reacties

2 maanden geleden

Ja ik heb dit ook gehad bij mijn jongste, ik was 10 weken toen bij mij het bloedverlies begon ook erg heftig, stolsels te grootte van een tennisbal, en echt meer dan een menstruatie, en nu een vrolijke meid van 2.5

2 maanden geleden

Hoi! Ik snap dat je angstig bent. Gisteren had ik mijn eerste echo met 8+3 en toen was er iets soortgelijks te zien naast de vruchtzak. De vk gaf aan dat de kans op een miskraam iets verhoogd was daardoor. Ik vloei verder niet maar maak me toch een beetje zorgen. Het kindje zag er goed uit met een mooi kloppend hartje. Ik kan je nog niet vertellen hoe dit verder gaat verlopen...

2 maanden geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ja ik heb dit ook gehad bij mijn jongste, ik was 10 weken toen bij mij het ...
Bij jou is het dus zelf weer gestopt. Hoelang heeft het bloedverlies geduurd? Had je er ook buikpijn bij? Mijn vk zei gisteren dat het vruchtje er al zo groot uit ziet dat het bijna niet meer mee getrokken kan worden met het bloedverlies. De aanleg van de placenta was ook al begonnen. Blijf het toch spannend vinden

2 maanden geleden

Ik had bij 9 weken beetje roze/bruin. En gisteren ineens heel veel. Het bleef stromen. 3 maandverbanden helemaal vol. Had al afscheid genomen en dan kom je bij de vk en is het kind vrolijk aan het bewegen. Ik hoop zo dat het bloedverlies stopt en dat de hematoom weg is

2 maanden geleden

Reactie op LvBo

Bij jou is het dus zelf weer gestopt. Hoelang heeft het bloedverlies geduur ...
Bij mij heeft wel een paar dagen aangehouden hoor, ik ben toen een doppler gaan halen om het hartje te zoeken, want mijn vk toen zei dat het een miskraam zal zijn

2 maanden geleden

Hoihoi! Ik ben 7.6 weken. Gisteren een extra echo gehad omdat ik opeens vloeide van bruinroze afscheiding en steekjes in mn buik kreeg. Naast het kindje zat een leeg zakje. Wellicht ooit een 2e vruchtje geweest. Maar wellicht ook een hematoom. Ik vond het gek dat ze het op de eerste echo een dag daarvoor (eergisteren) niet hadden gezien. Ik vloei nog steeds en heb nog steeds steekjes. Ik probeer het rustig aan te doen, met het kindje zag alles er gelukkig goed uit 🍀

2 maanden geleden

Hi hi, ik heb hetzelfde gehad met 6.2 weken. Na het sporten ineens flink bloedverlies en buikkrampen. Dacht dat t mis was en mochten 2 dagen later voor een echo komen, bleek er een kloppend hartje en een hematoom onder het vruchtzakje te zitten. Kans is dat door het bloedverlies het vruchtzakje wordt meegenomen.. bij mij is bloedverlies na 1 dag gestopt en nu af en toe nog licht bruin verlies en krampen. Niks aan te doen volgende de vk.. Vind alleen het contrast tussen NL en BE zo groot. In NL geven ze aan gewoon doorgaan met dagelijkse activiteiten en in BE geven ze aan dat je platte bedrust moet nemen. Nogal een contrast naar mijn idee.. Volgende week dinsdag met 8.1 weer een echo. Nu alleen weer zenuwachtig door minder symptomen.. ineens geen gespannen/pijnlijke borsten meer. Hopelijk is de echo goed 🤞

2 maanden geleden

Hee, ik heb een week geleden (6 weken en 5 dagen) best wat helderrood bloed verloren. Op de echo bleek dat het een bij mij ook een hematoom was. Op dat moment was ik op vakantie dus het was lastig communiceren, maar maandag ben ik naar mijn eigen ziekenhuis geweest. Bij mij klopte het hartje, maar niet zo krachtig als ze het graag willen zien, het was afwisselend sterk en weer wat zwakker aan het kloppen. Het vruchtje liep qua ontwikkeling ook iets meer dan een week achter (ik weet mijn termijn heel zeker omdat mijn eisprong met echo’s is vastgesteld). Mijn hematoom was maandag groter dan de vruchtzak. Bij mij zeiden ze dat er bij eigenlijk te veel tekenen zijn dat het fout lijkt te gaan, dus ik heb helaas een veel minder rooskleurig verhaal gehoord (ik kreeg letterlijk te horen dat ze hoopte dat ik bij die ene procent zit dat het wel nog goed komt). Ik probeer hoop te blijven houden, ik heb namelijk ondertussen door alles best wat echo’s gehad en ook al loopt het vruchtje achter, tussen de echo’s in lijkt de groei opzich nog best goed (vrijdag was het vruchtje 2 mm en dacht de gynaecoloog een beginnende hartslag te zien, maandag was het 6,5 mm en konden wij zelf ook het hartje duidelijk zien). Maar vanaf het moment dat ik wist dat ik een hematoom heb ben ik gaan zoeken naar verhalen van andere vrouwen en hierin heb ik eigenlijk vooral heel vaak gelezen dat alles goed is gekomen, ook na zoveel verlies dat ze er eigenlijk al zeker van waren de baby te zijn verloren. Als ik jouw verhaal zo lees heb je best wel veel raakvlakken met de positieve ervaring die ik heb gelezen. Ik snap dat het mega spannend is en ook zeker zal blijven, maar ik heb goede hoop voor je ☺️ ik duim voor je! 🤞🏻🍀

2 maanden geleden

Reactie op AB061996

Hi hi, ik heb hetzelfde gehad met 6.2 weken. Na het sporten ineens flink bl ...
Ja dat contrast is echt groot he?! Ik was in Oostenrijk toen mijn hematoom werd vastgesteld en daar wilden ze zelfs het liefst dat ik mijn verblijf daar zou verlengen en niet naar Nederland terug zou rijden omdat dat slecht zou zijn voor de baby. Ik word er heel onzeker van want je wil er alles aan doen om het een kans te geven, maar daarin helpen die tegenstrijdige adviezen echt niet mee…

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwens97

Ja dat contrast is echt groot he?! Ik was in Oostenrijk toen mijn hematoom ...
Ja precies. Heb voor mezelf toch maar besloten rustig aan te doen. Zekere voor het onzekere voor zover dat kan.. Zal blij zijn al de volgende echo is, zenuwslopend dat eerste trimester!

2 maanden geleden

Mag ik trouwens vragen of het bij jullie helder rood bloed is of (donker?/roze?)bruine afscheiding is wat jullie hebben qua afscheiding door de hematoom?

2 maanden geleden

Ik had echt helderrood bloedverlies en nu weer ben nu 6.4 weken zwanger maar 3 keer een goede echo gehad dus het zegt echt niks😚

2 maanden geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik had echt helderrood bloedverlies en nu weer ben nu 6.4 weken zwanger maa ...
Ah oke dank je wel! Wat vervelend he🥺 Ben jij nu juist van ontspannen of dagelijkse dingen blijven doen?

2 maanden geleden

Reactie op FenM2425

Ah oke dank je wel! Wat vervelend he🥺 Ben jij nu juist van ontspannen of ...
Ik doe gewoon mijn dagelijkse dwingen, ik heb nog 5 kinderen rondlopen en vrijdag moeten wij 8 uur lang rijden voor onze vakantie bestemminy

2 maanden geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik doe gewoon mijn dagelijkse dwingen, ik heb nog 5 kinderen rondlopen en v ...
Dingen

2 maanden geleden

Reactie op AB061996

Ja precies. Heb voor mezelf toch maar besloten rustig aan te doen. Zekere v ...
Ja ik probeer ook zo rustig mogelijk te doen, dan kan ik als het mis gaat in ieder geval denken dat ik alles heb gedaan wat ik kon. Hoe groot is jouw hematoom ten opzichte van je vruchtzak? Ik ben ook de dagen aan het aftellen, maar moet helaas nog wel even wachten, mag pas 19 augustus weer…

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwens97

Hee, ik heb een week geleden (6 weken en 5 dagen) best wat helderrood bloed ...
Ik heb precies wat jij hebt beschreven.. ik hoor maandag meer…. Dan heb ik weer een echo. Het wachten duurt een eeuwigheid.

2 maanden geleden

Wat vervelend! Ik heb hetzelfde gehad. Bij 7 weken vitaliteitsecho en daar werd ook een hematoom voor het vruchtzakje gezien. Sindsdien gelukkig geen bloedverlies meer. Veel sterkte, het gaat vaak vanzelf over en het goede nieuws is dat de kleine er mooi achter ligt en goed groeit!

2 maanden geleden

Reactie op FenM2425

Mag ik trouwens vragen of het bij jullie helder rood bloed is of (donker?/r ...
Echt helderrood en echt heel veel. Had 4 maandverbande maxi helemaal vol. Heb dit echt nog nooit meegemaakt en het is me 7e zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op lia2

Ik heb precies wat jij hebt beschreven.. ik hoor maandag meer…. Dan heb ik ...
Wat ontzettend rot dat je door hetzelfde gaat… ik hoop zo dat ze er bij ons allebei naast zitten. Wanneer was jouw vorige echo? Het wachten is vreselijk ja…