Hoi mama’s,
Ik lees best veel topics over baby’s met verlatingsangst, moeilijke slapers, co-sleeping babys, alerte baby’s. Nou, dat is heel herkenbaar, want hier is ook een meisje die liever de hele dag wakker is en alleen bij mama slaapt (als het echt moet dan..) Sinds de geboorte houdt ze al niet van slapen 😂 En afgelopen 11 maanden ging dat met pieken en dalen, soms een poosje goed, maar vaak was het gewoon tobben.
En de laatste 4 weken is er ook nog flinke verlatingsangst bij gekomen. Het ledikant was pure paniek. Ze werd angstig, ging spugen als we haar 5 minuten in haar ledikant zetten, kortom het was echt drama. Na een aantal slechte nachten is ze bij ons tussenin gaan slapen, en dat gaat echt heel goed. Ideaal? Nee. Maar we slapen allemaal, en dat is nu het belangrijkste 😃
Maar overdag vind ik het ook wel fijn om even wat te kunnen doen tijdens haar slaapjes. Dus we hebben een vloerbed besteld. Nu is het matrasje alleen nog maar binnen. Maar om alvast te wennen hebben we die in haar kamer gelegd, naast het ledikant. We hebben er eerst op gespeeld, boekje gelezen, en toen met haar gaan liggen toen ze sliep. En dat ging goed! Nu hebben we een aantal keer samen gelegen en dan haar een half uurtje alleen laten slapen. Ik zorg wel dat ik er bij ben als ze gaat wakker worden. Op die manier leert ze hopelijk; ik kan zelf wakker worden in mijn bedje, maar als ik het spannend vind is mama er nog. Ik deel dit omdat ik zelf ook veel aan het zoeken was naar ‘oplossingen’ of tips. Het is het proberen waard!