6 Reacties

25 dagen geleden

Hoi, Je heb indd 16 weken standaard verlof en daarnaast nog tegen 70% salaris 9 weken ouderschapsverlof (opmaken 1e jaar). Dit laatste kan je gebruiken om bijv niet gelijk weer volledig te werken maar dit op te bouwen of 9 weken achter je standaard verlof te plakken. Mannen hebben vaak 2 weken verlof na de bevalling en max 5 weken (eerste jaar opmaken) met 70% salaris. Tenminste dat was bij ons zo.

25 dagen geleden

Overzichtelijker dan dit wordt het denk ik niet: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/welke-soorten-verlof-zijn-er

25 dagen geleden

Vergeet niet je eigen CAO en die van je partner te checken, soms zijn daar aanvullende regelingen in opgenomen.

25 dagen geleden

Reactie op il92

Hoi, Je heb indd 16 weken standaard verlof en daarnaast nog tegen 70% salar ...
Mannen hebben ook 9 weken partner verlof dacht ik die van mij toen wel

25 dagen geleden

Mannen hebben idd ook recht op 9 weken tegen 70 procent. Mijn vriend heeft net als ik elke dinsdag ouderschapsverlof gepakt 1 jaar lang. En verder nog een paar daagjes tussendoor. Na de bevalling heeft hij 2 tot 5 weken gehad maar weet niet precies meer hoe dat zat met salaris

25 dagen geleden

Voor mama: - 9 weken 70% betaald ouderschapsverlof tot 1e verjaardag van het kind. - Daarna 17 weken onbetaald ouderschapsverlof tot 8e verjaardag van het kind. Dus totaal 26 weken. Bij een tweeling is dit voor elk kind apart. Voor papa: - 1 week 100% geboorteverlof binnen 4 weken na geboorte van het kind. - 5 weken 70% aanvullend geboorteverlof in het eerste halfjaar van het kind. - 9 weken 70% betaald ouderschapverlof tot 1e verjaardag van het kind. Daarna 17 weken onbetaald ouderschapsverlof tot 8e verjaardag van het kind. Totaal 26 weken. Bij een tweeling is dit voor elk kind apart. Tip: bekijk ook de cao en arbeidsvoorwaardenreglement van het bedrijf die van toepassing is. Er kunnen aanvullende regelingen in staan.